• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Vill inte dubbel posta men kom precis hem från sent jobb i jönköpings trakten och ser att min Omega inte byter datum kl00.00 utan kl00.20 börjar den indikera byte och kl00.25 slår den snabbt över! Detta har jag klagat på sedan den var inne på service 2018 nov och urmakare lovade att det skulle vara så men när jag kollar runt på nätet skall omega 25318000 indikera byte kl23.55 för att sen slå över kl00.00!

Är svin arg och måste jag lämna in omegan igen så är det 3ggr den är inne hos Mårtensson Ur i halmstad sedan 2018 nov! Är det så att jag tvingas bryta OWG mars för deras urmakare lurat mig... då får jag nog hålla mig från forum och folk ett tag! Kan inte somna nu så arg är jag kl01.07!!

Vill inte dubbel posta men kom precis hem från sent jobb i jönköpings trakten och ser att min Omega inte byter datum kl00.00 utan kl00.20 börjar den indikera byte och kl00.25 slår den snabbt över! Detta har jag klagat på sedan den var inne på service 2018 nov och urmakare lovade att det skulle vara så men när jag kollar runt på nätet skall omega 25318000 indikera byte kl23.55 för att sen slå över kl00.00!

Är svin arg och måste jag lämna in omegan igen så är det 3ggr den är inne hos Mårtensson Ur i halmstad sedan 2018 nov! Är det så att jag tvingas bryta OWG mars för deras urmakare lurat mig... då får jag nog hålla mig från forum och folk ett tag! Kan inte somna nu så arg är jag kl01.07!!

Som jag ser det blir du 0wg. (Om det inte är begäret att bära en annan klocka som pockar på... ;) )

Nänä, det där går inte ;)

Förstår din frustration men det är inget stort fel på klockan och du kan gott och väl vänta till april för att lämna in den.

Håller med @StarMan här.

Plus, vem fan är uppe efter midnatt!? #småbarnspappa

Idag jobbar jag hemifrån. Tänker mig klädkod ”90-tals handbollsmålvakt”
Kanske med en touch av östra Europa.
F1AB49C6-5A4F-464E-BB6B-6B2AE1DD370C.jpeg

Dag 6, reflektion: Trivs rätt bra och undrar om inte en DD i vitguld vore den optimala OWG klockan. YG i all ära men det passar liksom inte till allt. Pyjamas och fleecetröja t.ex.
20190306_071953.jpg

(Ja, jag jobbar också hemma idag)

Som jag ser det blir du 0wg. (Om det inte är begäret att bära en annan klocka som pockar på... ;) )

Nänä, det där går inte ;)

Förstår din frustration men det är inget stort fel på klockan och du kan gott och väl vänta till april för att lämna in den.

Håller med @StarMan här.

Plus, vem fan är uppe efter midnatt!? #småbarnspappa

Skall in och bråka med urmakaren idag och skulle han ta den så får det väl bli en KOMBO... jag kan skänka några kronor till BC för att jag måste lämna in Omega fastän jag inte vill det då den ligger ute till försäljning. Måste dra in annonsen.... Får väl köpa en Regal om ni tycker det... måste få den fixad

Funderar på att inte ha klocka några dagar för att få lite variation. Kanske mest för att jag är trött på Swatchen. Vad säger inkvisitionen?

/B

Skall in och bråka med urmakaren idag och skulle han ta den så får det väl bli en KOMBO... jag kan skänka några kronor till BC för att jag måste lämna in Omega fastän jag inte vill det då den ligger ute till försäljning. Måste dra in annonsen.... Får väl köpa en Regal om ni tycker det... måste få den fixad

Här borde kollegiet kunna hjälpa till - vem har en SMP med luminovamodden att låna ut till @donpasta? :)

Hoppas du får ordning på den utan massa krångel!

Här borde kollegiet kunna hjälpa till - vem har en SMP med luminovamodden att låna ut till @donpasta? :)

Hoppas du får ordning på den utan massa krångel!

Ingen fara med mig. då jag var kaxig och sa att allt var super enkelt så tar jag denna förlusten som jag sagt även om det inte är mitt fel så tar urmakaren in Omegan så köper jag en Regal och skänker pengar till BC. jag är en person som står för mitt ord... även om urmakaren lurat mig. :cool:

Nä, instämmer med övriga. Det låter ju inte som något som måste fixas omgående utan mer en OCD-grej (kan relatera).

Det finns tre alternativ för att stanna i racet som jag ser det:
1. Ignorera datumväxlingen tills vidare och kämpa på. Se fram emot ära och berömmelse den första April
2. Lämna in klockan och kör utan resten av månaden. Se fram emot ära och berömmelse.
3. Lämna in klockan och bär en Regal resten av tiden, Se fram emot lite berömmelse, ingen ära. ;)

Nä, instämmer med övriga. Det låter ju inte som något som måste fixas omgående utan mer en OCD-grej (kan relatera).

Det finns tre alternativ för att stanna i racet som jag ser det:
1. Ignorera datumväxlingen tills vidare och kämpa på. Se fram emot ära och berömmelse den första April
2. Lämna in klockan och kör utan resten av månaden. Se fram emot ära och berömmelse.
3. Lämna in klockan och bär en Regal resten av tiden, Se fram emot lite berömmelse, ingen ära. ;)

För mig är det enkelt: urmakaren tar inte in omegan då tjafsar jag vidare med dem till de tar in den och skulle det vara efter 1 april så klarar jag mig men tar de in den direkt så gör jag som jag sagt. Tar den förlusten och sen kommer jag på en kul lösning med Regal klockan efter den 1 april ;) jag har betalat 5000kr för en service hos en AD urmakare och då skall de vara 100% även om den snart är 25 år så skall ju funktionerna fungera...:) rätt

Tillbaka
Topp