• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Jag är lätt på.
Har varit OWG sedan oktober.

Tudor BB58

gU2SW9c.jpg

1k till varje medlem kvar i rejset. Vill du köra Swish eller banköverföring? :D

@Berns såg att du gillat bilden på min DJ. Vill poängtera att den aldrig nuddade handleden. Endast foto :)
Nej, det trodde jag aldrig. Hade jag trott att den varit på, på riktigt, hade du strykts från listan direkt. Då hade inte ens Regal kunna hjälpa dig. Mohahahaa.

6 dagar in och detoxen börjar fungera. Sitter och funderar på vilka klockor jag VERKLIGEN vill behålla och använda. Ska man behålla klockor man har och "gillar" men aldrig använder?

Lycka till allihopa, jag tror inte detta kommer hålla hela vägen för mig med denna klockan, men det kanske inte är det viktigaste. Jag kanske lär mig något om mig själv.
image.jpg

/B

6 dagar in och detoxen börjar fungera. Sitter och funderar på vilka klockor jag VERKLIGEN vill behålla och använda. Ska man behålla klockor man har och "gillar" men aldrig använder?

Lycka till allihopa, jag tror inte detta kommer hålla hela vägen för mig med denna klockan, men det kanske inte är det viktigaste. Jag kanske lär mig något om mig själv.
image.jpg

/B
Lite så jag också tänker. Tror det är nyttigt att ta sig tiden att reflektera och känna efter nu när man har distans till galenskaperna som pågår dagligen annars.
(Säger jag som köpt två klockor på denna korta tid) Jaja, något kommer man säker lära sig med detta!

Med alla fina klockor i den här tråden så är det en sak som slår mig. I och med att det är sånt fokus på vilken dag i ordningen det är så har jag tittat lite noggrannare på datumfönstren på de klockor i tråden som har sådana. Det är en detalj på klockor som jag inte har tittat så mycket på tidigare.

Nu till min observation. På min Grand Seiko fyller siffran/siffrorna ut datumfönstret väldigt snyggt. Se siffran 6 på bilden nedan. Det är alltså inte samma 6:a som i 16 eller 26, vilka hade lämnat lite svart tomrum på vardera sida om sexan. Jag uppskattar verkligen att man har tänkt på det när man har designat klockan.

98752F05-5C4C-4FB8-84C1-F2446F84CB79.jpeg

Med alla fina klockor i den här tråden så är det en sak som slår mig. I och med att det är sånt fokus på vilken dag i ordningen det är så har jag tittat lite noggrannare på datumfönstren på de klockor i tråden som har sådana. Det är en detalj på klockor som jag inte har tittat så mycket på tidigare.

Nu till min observation. På min Grand Seiko fyller siffran/siffrorna ut datumfönstret väldigt snyggt. Se siffran 6 på bilden nedan. Det är alltså inte samma 6:a som i 16 eller 26, vilka hade lämnat lite svart tomrum på vardera sida om sexan. Jag uppskattar verkligen att man har tänkt på det när man har designat klockan.

98752F05-5C4C-4FB8-84C1-F2446F84CB79.jpeg
Det var faktiskt snyggt gjort, inte lagt märke till innan. Dock finns det många fall där datum inte gjorts snyggt också. BB36an är faktiskt min första klocka utan datum och det är något väldigt tilltalande i estetiken med det, gillar symmetrin som blir mycket mer framträdande.
20190306_222157.jpg

image.jpg

/B
Behöver du band adaptor?

Tillbaka
Topp