• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nånting som är riktigt sjukt är att efter att jag köpte min sla017 så har den nästan suttit på oavbrutet i snart 1 månad (utan tvång) har bytt klocka kanske 2-3ggr men aldrig ens behövt dra upp sla017 emellan.

Har inte lyckats minska samlingen någonting dock.

Kan ha att göra med att den är sjukt bra OWG material men också att jag hårdtestar den då jag vet att den ska säljas så småningom.

Mars månad har helt klart lugnat mig lite med klockor. På ett positivt vis tror jag. Lika aktiv här på KS men ett lugn i att inte byta klocka varje dag tex.

IMG_20190521_103735-01.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag kommer nog skippa det här i år. Tror faktiskt månaden tog död på intresset rätt hårt. Har inte alls samma känsla för klockor längre
Intressant. Kan du utveckla lite? Egentligen borde ju en månad på Youghurt o Flingor till frukost varje dag öka intresset för mackor. Osv... Att månaden gav insikt i att man inte behöver byta klocka flera gånger om dagen (typ) är ju inget likhetstecken med minskat intresse tänker jag.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Intressant. Kan du utveckla lite? Egentligen borde ju en månad på Youghurt o Flingor till frukost varje dag öka intresset för mackor. Osv... Att månaden gav insikt i att man inte behöver byta klocka flera gånger om dagen (typ) är ju inget likhetstecken med minskat intresse tänker jag.
Kan vara en slump att jag träffade en dipp i intresset. Men tidigare bytte jag ju band lite då och då på vissa klockor. Skiftade klocka ofta då jag ville använda samtliga.

Efter den där månaden tyckte jag lugnet inom mig var rätt befriande. Men nu är lugnet lika stort och det går ibland dagar utan att jag ens tittar ner på armen.

Förut kunde jag uppskatta alla klockor men nu känns de flesta mest som en i mängden. Jag behöver någonting annorlunda hela tiden och det blir svårare att hitta någonting som gör mig glad när jag kikar ner.

Kom kanske till insikt att det inte behövs så mycket klockor men har ändå flera keepers. Så då blir de mest att man använder några få sen blir resten liggandes.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag kommer nog skippa det här i år. Tror faktiskt månaden tog död på intresset rätt hårt. Har inte alls samma känsla för klockor längre
Gav det en viss självinsikt i hur ditt intresse sett ut eller ett bara allmänt ointresse? Typ som att "det duger med mobilen"?
Intressant. Kan du utveckla lite? Egentligen borde ju en månad på Youghurt o Flingor till frukost varje dag öka intresset för mackor. Osv... Att månaden gav insikt i att man inte behöver byta klocka flera gånger om dagen (typ) är ju inget likhetstecken med minskat intresse tänker jag.
Personligen deltog jag inte, då varken mitt klockintresse eller hur jag bär klocka/or egentligen har med trådens syfte att göra, det vill säga delen med "utmaning". Ingen av de klockor jag bär är någon utmaning att vara OWG med. Jag bär dessutom klocka både efter kläder och aktivitet och tycker snarare klockan är en del av garderoben än en fristående attiralj. En större utmaning skulle i så fall vara att INTE bära klocka på en månad. Det har nog vid närmare eftertanke inte hänt sedan jag fick min första klocka när jag började skolan...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Gav det en viss självinsikt i hur ditt intresse sett ut eller ett bara allmänt ointresse? Typ som att "det duger med mobilen"?

Personligen deltog jag inte, då varken mitt klockintresse eller hur jag bär klocka/or egentligen har med trådens syfte att göra, det vill säga delen med "utmaning". Ingen av de klockor jag bär är någon utmaning att vara OWG med. Jag bär dessutom klocka både efter kläder och aktivitet och tycker snarare klockan är en del av garderoben än en fristående attiralj. En större utmaning skulle i så fall vara att INTE bära klocka på en månad. Det har nog vid närmare eftertanke inte hänt sedan jag fick min första klocka när jag började skolan...
Nej DET vore en värre utmaning. Och en som definitivt riskerar att ta död på intresset. Tänk om man trivs bättre utan klocka :eek:
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kan vara en slump att jag träffade en dipp i intresset. Men tidigare bytte jag ju band lite då och då på vissa klockor. Skiftade klocka ofta då jag ville använda samtliga.

Efter den där månaden tyckte jag lugnet inom mig var rätt befriande. Men nu är lugnet lika stort och det går ibland dagar utan att jag ens tittar ner på armen.

Förut kunde jag uppskatta alla klockor men nu känns de flesta mest som en i mängden. Jag behöver någonting annorlunda hela tiden och det blir svårare att hitta någonting som gör mig glad när jag kikar ner.

Kom kanske till insikt att det inte behövs så mycket klockor men har ändå flera keepers. Så då blir de mest att man använder några få sen blir resten liggandes.
Det där låter ju faktiskt som en utveckling mot en sundare intresseutövning snarare än att intresset försvunnit. Jag har för egen del också tappat intresset av att ha för många klockor o har just nu bara fyra som jag verkligen gillar och som jag kör veckovis. Men intresset består.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Gav det en viss självinsikt i hur ditt intresse sett ut eller ett bara allmänt ointresse? Typ som att "det duger med mobilen"?
Nä jag har nog aldrig gått utan klocka. Och om man av någon anledning plockat av klockan hemma för att göra nått (typ rensa avlopp) så har jag ganska snabbt saknat den när jag är klar. Så klocka på armen ska det vara :)
Det där låter ju faktiskt som en utveckling mot en sundare intresseutövning snarare än att intresset försvunnit. Jag har för egen del också tappat intresset av att ha för många klockor o har just nu bara fyra som jag verkligen gillar och som jag kör veckovis. Men intresset består.
Jo egentligen är det sundare. Kände förut en viss stress när jag hade lite för många "testa på" klockor samtidigt. Nu undviker jag dock stressen genom att bara köpa billiga klockor.

Skulle gärna också skala ner samlingen till typ 5-6 keepers men de har blivit svårt nu när allt billigt och kul vintage kommer in. Har svårt att sälja dom.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag var med sist, och sen var jag redo för en vettig bruksklocka att stadga mig med. Har man avverkat ett par dussin moderna klockor vet man ju egentligen redan vad man gillar och jag insåg att det var rätt skönt att slippa rastlösheten. Köpte därför en GS sbgn003 senare under året och den får nog hänga med som min vardagsbeater framöver. I år äger jag bara den + några vintagepjäser och tror inte att jag känner något större behov av att delta. Var nog t o m "OWG" i november utan att ens tänka på det.

Klockintresset finns kvar, men kollar bara på gammalt. Och följer GS-nyheter litegrann, iofs:)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag är med i år igen. Men inte med en Swatch. Höll på att ta kål på min livslust. I år blir det föräldraledighetskompatibelt. Eller Apple Watch...

/B
Gratulerar till föräldrarledigheten... Men Swatch med färg då?



Haha näe, jag förstår vad du menar med Swatch. Det är roligt att byta runt bland flera Swatch men en och samma har förmågan att bli jobbigt..
 

midikem

Cartier
Körde owg i Januari. Det gick ju faktiskt bra då jag klarade hela månaden utan att byta klocka. Behöll dessutom klockan på två dagar in i februari. Detta var klockan jag hade i Januari.
DSC_1264.JPG
 
Senast ändrad:
Topp