• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu jävlar blir det lite bourbon och kolla sagan om ringen med brorsan som precis slutade på kneget
8633A936-E38B-451B-8256-1CDE77AFE72A.jpeg

4AD4BB28-CFF9-41D8-8662-E6133BCD6978.jpeg
32160E89-4153-485D-AA8D-64D9B6B7852D.jpeg
Vafalls, en Union Jack på en japanare?! Ja, men det finns en god motivering till det och det är ju såklart en blinkning åt det faktum att min ständige följeslagare går under smeknamnet Casio Royale och ni kan säkert själva gissa eller googla fram varför. Dessutom har jag anhöriga som fött och fötts i någon ände av kungariket där solen aldrig går ner så nog har jag viss rätt att bära den så här utan att bli anklagad för kulturell appropriering. Och jag är ännu med!

Tankar om utmaningen: Valde ju en Dan Henry 1964 som jag tänkte att jag kör med då jag inte använde den så mycket innan. Började i slutet av februari med att jag vart galen på att det var så svårt att få loss länken. Repade till klockan och var allmänt sur över mitt val men tyckte jag skulle hålla det jag lovat.

Men ju mer jag hade den desto mer gillade jag den. Framförallt när jag för typ 10 dagar sen samlade kraft och satte tillbaka länken. Då är klockan riktigt snygg. Det stora minuset har varit antireflex-behandlingen, har aldrig haft någon annan klocka som har så tydligt blått sken under glaset. Ett stort plus är att jag använt kronografen (det här är min enda kronograf) flera gånger per dag, mäter allt möjligt och insett att jag måste ha minst en till kronograf i samlingen. Lär antagligen bli en till Dan Henry då, en 1962 som inte har samma tydliga antirefleflex. Brukar inte ha klockor på länk men denna passar väldigt bra på sin snygga och bekväma BoR.

Kommer jag behålla den? Ja för det är en billig klocka som dessutom sjunker fort i värde plus att min är repig. Men även om man bortser från det så har jag lärt mig att tycka om den. Är inte bara min enda kronograf, också min enda quartz om man inte räknar med Casio som jag bara har när jag tränar. Nu har det förvisso varit rätt onödigt med quartz när man haft samma klocka på sig i 26 dagar men när man roterar kan det vara skönt.

Om förhoppningsvis två veckor så kommer en Stowa flieger verus som jag beställt som jag längtar efter nu när man haft samma klocka längre tid. Men den lär ju inte komma 1 april så då är det turtlen som åker på och är den jag saknat mest.

Ang. utmaningen har den känts både nyttig och onyttig. Nyttig på så sätt att man känt att man inte behöver så många klockor som man haft. Sålde en klocka jag gillade här i mars men saknar den inte ens då det känts bra med Dan Henryn och så jäkla mycket har jag inte saknat andra, funkar ju med en. Onyttig på så sätt att trots att jag känt att man inte behöver så många klockor så har man ändå letat runt mer än aldrig förr (Stowan var dock tänkt att köpa sen innan, väntade bara till min födelsedag) men köpfingret har tänkt tillbaka på utmaningen och att man inte behöver mer än en klocka egentligen, sen är det ju kul att ha flera men 10? Nja 5 kanske räcker? Men det onyttiga är ju att man känner till fler modeller man tycker om nu än man gjorde i februari.

Men det har mest känts nyttigt och jag har börjat inse att det finns viktigare saker och slängt in massa pengar på sparkontot istället. Men... i nästa års utmaning blir det en ful plastklocka!
watchmeswede_20210326_231228_0.jpg
watchmeswede_20210326_231201_0.jpg

Ps. Bilen stå still på bilderna, var bara de två jag gillade bäst som är från mars.

Har ett dilemma här! Vet inte hur tävlingsledningen ställer sig, men jag har fasen tappat bort fickuret. Hittar det inte! Har ärligt talat inte sett röken av det sedan i onsdags... :(

Är jag out nu @Berns @Staafen ?
Jag vill inte va den som är den.. Eller vem försöker ja lura, de är klart ja vill! Borttappad klocka = ingen klocka = NWG = Batslap. Solklart!

@Staafen
200-1.gif

image.jpg

Fem dagar kvar nu med den här. Svåraste är att inte byta från länken 🤣 när man är van att kunna byta band flera gånger om dagen blir det besvärligt. I morgon vankas cykeltur och då blir det nog gummi. Men utöver det får länken stanna månaden ut!

Dag 27.

Börjar nästan gilla det här med OWGM, eller jag älskar iallafall utlottningarna. Vinst för andra gången igår. Måste passa på att tacka @Berns för hans extremt bra val av dragna vinstlotter! ;)

Nu ska vi bara överleva med den här. Undrar hur expertisen ställer sig till det?

BF9EF905-31D8-44C4-A2D1-49C99B514024.jpeg

Oh, by the way
528DC6B8-5C06-43FF-B6A7-523586FF0E44.jpeg

”I don't think science knows, actually.”

Dag 27.

Börjar nästan gilla det här med OWGM, eller jag älskar iallafall utlottningarna. Vinst för andra gången igår. Måste passa på att tacka @Berns för hans extremt bra val av dragna vinstlotter! ;)

Nu ska vi bara överleva med den här. Undrar hur expertisen ställer sig till det?

BF9EF905-31D8-44C4-A2D1-49C99B514024.jpeg

Oh, by the way
528DC6B8-5C06-43FF-B6A7-523586FF0E44.jpeg

”I don't think science knows, actually.”
Grattis!

Är lottningen riggad @Berns ?

IMG_5789.jpeg

Godmorgon Tnr270700. Var på er vakt om någon vill erbjuda äpple (läs"en trasig Swatch ") till Er under OWG månaden. Med största sannolikhet, den där Batman i förklädnad. Ha,re gott //🦊 ( Three witches watch three Swatch. Which witch watches which Swatch watch? // ;))

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp