• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Känns som en rätt rimlig lösning ändå. :cigar:

Kan mycket väl vara så!

Vad är motivationen till att man inte får ha en träningsklocka vid just träning? Hälsan går väl ändå först och jag har behov av datan efter löppass osv. samt att ha koll på hur hårt man pressar kroppen över tid. Ovanpå det har den koll på träningsplaner så att rätt sorts pass genomförs etc. Vill OWG verkligen inte förespråka att vi rör på oss? Visst, det är "bara" en månad... men ändå?!
Samma regler gäller ju för alla🤷‍♂️
Du får helt enkelt låta sekundvisaren vara din tidtagare😉

Jag tror jag har bestämt mig, 80% lutar sig åt min BB58
505429C5-0FB2-4F61-8A6F-DBD47BBBBBB8.jpeg

Synd med reglerna för träningsklocka, får tyvärr avstå OWG pga. detta även i år. Får hoppas reglerna ändras till nästa.

Tycker dock fortsatt att de saknar motivation. Så den som vet får gärna förtydliga. En träningsklocka under träning är inget annat än ett verktyg.
Om jag är dykare (Kanske t.o.m. professionellt?), skulle då min dykdator vara otillåten bara för att den visar tid under ett dyk?

Synd med reglerna för träningsklocka, får tyvärr avstå OWG pga. detta även i år. Får hoppas reglerna ändras till nästa.

Tycker dock fortsatt att de saknar motivation. Så den som vet får gärna förtydliga. En träningsklocka under träning är inget annat än ett verktyg.
Om jag är dykare (Kanske t.o.m. professionellt?), skulle då min dykdator vara otillåten bara för att den visar tid under ett dyk?
Tråkigt att höra. Tycker förvisso att det känns ganska naturligt att det inte finns undantag när det är just en klocka som är själva utmaningen. Förstår dock din frustration. @Berns kanske kan motivera. Detta har ju kommit upp vid flertalet tillfällen.

Tränings_klocka_ säger väl allt? 😁

Skämt åsido. Handlar ju om avhållsamhet, en stor skopa humor och att man gör det för en god sak. Att ta av sig sin OWG-klocka och för en stund sätta på sig sin träningsklocka kan vara skön omväxling (skulle i vart fall jag tycka). Då faller ju hela syftet med en och samma på armen en hel månad liksom. En del i tråden har löst ”problemet” med att köra sin träningsklocka hela månaden, så det är ju ett alternativ. Sök så hittar du ”motivering” kring regeln i tråden 👍🏼

Ta det inte så seriöst!

Tråkigt att höra. Tycker förvisso att det känns ganska naturligt att det inte finns undantag när det är just en klocka som är själva utmaningen. Förstår dock din frustration. @Berns kanske kan motivera. Detta har ju kommit upp vid flertalet tillfällen.
Förstår absolut, köper de dock inte riktigt eftersom den inte används som just klocka. Trist att de faller på en sån sak för jag skulle gärna anta mig utmaningen annars!

Tränings_klocka_ säger väl allt? 😁

Skämt åsido. Handlar ju om avhållsamhet, en stor skopa humor och att man gör det för en god sak. Att ta av sig sin OWG-klocka och för en stund sätta på sig sin träningsklocka kan vara skön omväxling (skulle i vart fall jag tycka). Då faller ju hela syftet med en och samma på armen en hel månad liksom. En del i tråden har löst ”problemet” med att köra sin träningsklocka hela månaden, så det är ju ett alternativ. Sök så hittar du ”motivering” kring regeln i tråden 👍🏼

Ta det inte så seriöst!
Låt mig omformulera mig, ”Fitness tracker”.;)

Om jag skulle få någon som aldrig rör på sig i normala fall, att klämma på sig sin Äppelklocka för att ta en löprunda BARA för att få omväxling på armen i 20min är de en vinst alla gånger i min bok!

Ush hemska tanke att köra träningsklocka hela månaden! Kanske är de som är en riktig utmaning. :eek: Skulle jag aldrig klara.

Jag måste helt enkelt fråga… vad är det för slags träning som helt omöjliggörs utan ”träningsklocka”? Jag har tränat förr för typ Gbgvarvet och Vättern Runt med mitt vanliga armbandsur och det har gått bra.
Det handlar om bekvämlighet som att slippa timea intervaller, hålla pulszoner etc. De är inte omöjligt att träna, absolut inte! Det gör de bara svårare. För att inte nämna hur skönt det är med GPS. Och såklart loggarna på det. Beror på hur intresserad man är av sånt såklart.

För mig var Polar-klockan en del av det som fick mig att börja träna från början, och är del av det som motiverar mig än idag. Men som sagt, har den aldrig på mig utanför träning och sömn.

Förstår absolut, köper de dock inte riktigt eftersom den inte används som just klocka. Trist att de faller på en sån sak för jag skulle gärna anta mig utmaningen annars!

Om jag skulle få någon som aldrig rör på sig i normala fall, att klämma på sig sin Äppelklocka för att ta en löprunda BARA för att få omväxling på armen i 20min är de en vinst alla gånger i min bok!

Ush hemska tanke att köra träningsklocka hela månaden! Kanske är de som är en riktig utmaning. :eek: Skulle jag aldrig klara.

Det handlar om bekvämlighet som att slippa timea intervaller, hålla pulszoner etc.
De är inte omöjligt att träna, absolut inte! Det gör de bara svårare. För att inte nämna hur skönt det är med GPS. Och såklart loggarna på det. Beror på hur intresserad man är av sånt såklart.

För mig var Polar-klockan en del av det som fick mig att börja träna från början, och är del av det som motiverar mig än idag. Men som sagt, har den aldrig på mig utanför träning och sömn.
Ut ur komfortzonen och anta utmaningen istället. Markerade DIN utmaning i vad du skrev :)
Vi gör det här för en bra och kul sak. Och som jag skrivit innan, samma regler gäller för alla och dom som joinat har ju accepterat dom👍
Skulle inget hellre än att fortsätta rotera min klockor om det freak man är .. Men en månad om året så kan man göra ett undantag.😁

Bara glada miner här nu tills du får smaka Batmans läderhandske;)

Jag tycker regler kring träningsklocka är helt rätt. Det gick att träna innan dessa produkter utvecklades och nog slogs det rekord även på den tiden.
Träna en månad utan er digitala träningskompis och se om ni kan göra framsteg utan statistik! Där blir det mycket mer om att lyssna på sin kropp och lära känna den!

Regler är regler och de gäller alla. Vill man vara med så får man acceptera dessa istället för att hitta kryphål eller utmana dessa.

Det ska vara en utmaning att endast bära en klocka i en månad och vi gör det för ett gott ändamål

*ska klockor med pulsometers anses vara träningsklockor för då börjar vi gnugga på en jäkla gråzon

Det handlar om bekvämlighet som att slippa timea intervaller, hålla pulszoner etc. De är inte omöjligt att träna, absolut inte! Det gör de bara svårare. För att inte nämna hur skönt det är med GPS. Och såklart loggarna på det. Beror på hur intresserad man är av sånt såklart.

Finns ju andra sätt än just en klocka runt handleden om man vill tracka sin träning. Själv kör jag med mobil. Du kan ju även fortsätta med klocka om du har den i fickan eller nånstans där den inte är på handleden. Komplettera med ett pulsband runt bröstet t.ex.

OWGM ska inte vara lätt ;)

Finns ju andra sätt än just en klocka runt handleden om man vill tracka sin träning. Själv kör jag med mobil. Du kan ju även fortsätta med klocka om du har den i fickan eller nånstans där den inte är på handleden. Komplettera med ett pulsband runt bröstet t.ex.

Nä OWGM ska inte vara lätt, vore det lätt så kunde man ju skippa det å skicka in en 100ring till en bra sak så vore det klart. Sen finns det regler, kan man inte stå ut med dessa så behöver man inte vara med.

Jag är med för att det var förbannat roligt förra året, smädelser och batslapps till höger och vänster allt med en massa kärlek som samlade pengar till en bra sak. Kan det bli bättre?

@Tuff kom igen nu, häng på, med dom regler som finns, du överlever! Jag lovar! Eller å går du med och blir den första som failar! Det är stort det med! :) Vi kommer iaf att ha väldigt kul under mars!

My2 cents.....

Nä OWGM ska inte vara lätt, vore det lätt så kunde man ju skippa det å skicka in en 100ring till en bra sak så vore det klart. Sen finns det regler, kan man inte stå ut med dessa så behöver man inte vara med.

Jag är med för att det var förbannat roligt förra året, smädelser och batslapps till höger och vänster allt med en massa kärlek som samlade pengar till en bra sak. Kan det bli bättre?

@Tuff kom igen nu, häng på, med dom regler som finns, du överlever! Jag lovar! Eller å går du med och blir den första som failar! Det är stort det med! :) Vi kommer iaf att ha väldigt kul under mars!

My2 cents.....
@Tuff
Du märker att vi vill ha med dig , så bit ihop nu och VVTK (Våga Vägra TräningsKlocka) 😘

My2 cents.....
Batman har tränat i några dagar så armarna är lavett-redo
94E8FD30-8DBB-4C4C-856E-B1C66D2737AB.gif

Jaha då var klocka vald för OWGM, en nyinköpt Citizen promaster NY0040 (bild skamlöst stulen från nätet). Det värsta är att den lär nog inte hinna fram i tid så om det blir godkänt av de styrande av OWGM så kommer jag gå klocklös första dagarna vilket kommer bli den absolut största utmaningen. Använder klocka frekvent i arbetet så ja. Tur jag har mobilen 🙈

Bilagor

• ECAE8092-A877-4717-A997-D71AA64C94FF.jpeg
    ECAE8092-A877-4717-A997-D71AA64C94FF.jpeg
    99.4 KB · Visningar: 6
Efter en hel månads velande fram och tillbaka över vilken klocka som ska bäras så är det äntligen bestämt! Det blir svenskt detta år, en Malm airwolf UTC 😎
Nu ser jag verkligen fram emot Mars!🙌

Bilagor

• AirWolfSilverBlackCockpitBracelet_1800x1800.jpg
    AirWolfSilverBlackCockpitBracelet_1800x1800.jpg
    57.7 KB · Visningar: 8
Kommer att köra GMT Master II 126711chnr "Rootbeer" , har swishat in 300 kr men jag tror, att jag klantade mig i anmälningsformuläret och angav fel domänadress på min e-post. Har inte fått något bekräftelse på mailen ännu ialf och inget har fastnat i "skräppost" korgen.

Men det är inte hela världen. :)

Senaste tidens oerhört tragiska händelser har gjort det omöjligt att vidhålla den tidigare tilltänkta OWGM klockan som nu är förpassad till historien.
INGET skulle kunna få mig att sätta den på handleden någonsin igen. Hoppas den kommer trivas på sophögen där den hör hemma…
(Tyvärr fanns inte @Margarinkungen hammare tillgänglig)
C57ADB9C-26D4-412F-819F-7A68C12C9042.jpeg

Nu hoppas vi på det bästa och ser fram emot mars med ”nya” OWGM klockan och hoppas @Berns joinar klubben.
E25A56DF-B8F6-49CC-9EFF-E245E0C87ECC.jpeg

Det finns ingen väg till fred - fred är vägen
Mahatma Gandhi

Senast ändrad:
Ut ur komfortzonen och anta utmaningen istället. Markerade DIN utmaning i vad du skrev :)
Vi gör det här för en bra och kul sak. Och som jag skrivit innan, samma regler gäller för alla och dom som joinat har ju accepterat dom👍
Skulle inget hellre än att fortsätta rotera min klockor om det freak man är .. Men en månad om året så kan man göra ett undantag.😁

Bara glada miner här nu tills du får smaka Batmans läderhandske;)

Jag förstår vad du menar, skillnaden jag ser är att min träningsklocka har aldrig varit ett komplement till mina "riktiga" klockor utan ett rent verktyg för träningen och inget annat. Men de kanske bara är jag som ser dem så.

Det är ju självklart bara en kul grej för en bra sak! De värsta som kan hända är när Batman kommer! 😝

@Tuff
Du märker att vi vill ha med dig , så bit ihop nu och VVTK (Våga Vägra TräningsKlocka) 😘

Såklart, Jag vill ju vara med! Skitkul grej! 😘

Jag har ju pulsband och allt sånt "skit" också så visst kanske man kan testa köra endast de och mobil ett tag. :)

Vill pointera att jag absolut inte har någonting emot detta roliga påhitt med OWG! Jag försöker bara förstå motiveringen kring träningsklockor som för mig är just det, en träningsklocka och/eller ett träningsredskap och inget annat. När man nämner OWG för någon oinvigd får man väldigt roliga blickar måste jag säga! 😂

Men jag måste fortsatt säga att jag inte riktigt förstår motivationen kring att man inte får använda en träningsklocka endast och då menar jag verkligen ENDAST under själva aktiviteten. Och jag kan personligen tycka att de känns lite dumt att begränsa det som jag vet hjälper många att träna och må bra om det så bara är för en månad.

Senaste tidens oerhört tragiska händelser har gjort det omöjligt att vidhålla den tidigare tilltänkta OWGM klockan som nu är förpassad till historien.
INGET skulle kunna få mig att sätta den på handleden någonsin igen. Hoppas den kommer trivas på sophögen där den hör hemma…
(Tyvärr fanns inte @Margarinkungen hammare tillgänglig)
C57ADB9C-26D4-412F-819F-7A68C12C9042.jpeg

Nu hoppas vi på det bästa och ser fram emot mars med ”nya” OWGM klockan och hoppas @Berns joinar klubben.
E25A56DF-B8F6-49CC-9EFF-E245E0C87ECC.jpeg

Det finns ingen väg till fred - fred är vägen
Mahatma Gandhi
Bra beslut, hade nog varit lite svårt att se humorn i det hela just nu.
Kanske finns nån fräsig Gandhi-klocka out there? ❤

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp