• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Efter mycket klurande har jag bestämt mig för min OWGM-klocka. Jag har hört OWGM beskrivas som allt från fasta till späkelse och galenskap. För mig kommer det handla om att skala ner och gå tillbaka till början.

Jag kommer bära SKX007. Det var inte min första klocka men den spelade en stor roll när mitt klockintresse fördjupades och jag började hänga på Klocksnack. De senaste åren har den fått stå tillbaka till förmån för andra klockor och bara använts enstaka dagar per år. Senaste tiden har jag dock saknat en bra beater, i brist på bättre ord. Meka med cyklarna, tvätta bilen, gå ner och bada. Ja, ni förstår. Så slog det mig - jag har ju kvar min SKX!

Nu blir det upp till bevis hur mångsidig den är då jag har en hel del inplanerat i mars. Det är dock en klocka jag i princip var OWG med 2015-2018, vilket jag tänker bådar gott. Möjligheten till omväxling genom band- och länkbyten känns också taktisk.

Ännu ligger den undangömd inför nästa vecka men jag delar med mig av en bild från i somras:

433A129A-D8C4-404B-8A91-BCDBB97A3089.jpeg

I och med att iPhonetillbehör uppenbarligen räknas som klockor kommer det här bli en särskild utmaning för mig, jag som är van att ha något på höger handled 23 timmar per dygn. Jag är dock hoppfull och tänker att skippa Apple Watch också ligger i linje med att skala ner. Önskar er alla lycka till!

Senaste tidens oerhört tragiska händelser har gjort det omöjligt att vidhålla den tidigare tilltänkta OWGM klockan som nu är förpassad till historien.
INGET skulle kunna få mig att sätta den på handleden någonsin igen. Hoppas den kommer trivas på sophögen där den hör hemma…
(Tyvärr fanns inte @Margarinkungen hammare tillgänglig)
C57ADB9C-26D4-412F-819F-7A68C12C9042.jpeg

Nu hoppas vi på det bästa och ser fram emot mars med ”nya” OWGM klockan och hoppas @Berns joinar klubben.
E25A56DF-B8F6-49CC-9EFF-E245E0C87ECC.jpeg

Det finns ingen väg till fred - fred är vägen
Mahatma Gandhi
Bra beslut!
Den klockan och gubben hör hemma bland de gamla snusprillorna.

Vi får tänka att en militärgrön Casioak är för att stötta motståndsrörelsen. Jag står i valet att välja en svart casioak eller en annan klocka. Hänger på DHL just nu.

Synd med reglerna för träningsklocka, får tyvärr avstå OWG pga. detta även i år. Får hoppas reglerna ändras till nästa.

Tycker dock fortsatt att de saknar motivation. Så den som vet får gärna förtydliga. En träningsklocka under träning är inget annat än ett verktyg.
Om jag är dykare (Kanske t.o.m. professionellt?), skulle då min dykdator vara otillåten bara för att den visar tid under ett dyk?
Jag tycker det där med dykdator var en intressant jämförelse, när jag dyker så är ju min dator en självklarhet för att hålla koll på djup, temp, tid, om jag måste göra ett säkstopp osv. Nu lär jag inte göra något dyk i Mars men om, skulle det vara okej att man då använder en dykdator?

Sen så vill jag även säga att dykdatorn är ett verktyg som hjälper en hålla koll så man inte gör ett dumt val som kan kosta en livet, vet inte riktigt om en träningsklocka gör det 😅

Bra beslut!

Vi får tänka att en militärgrön Casioak är för att stötta motståndsrörelsen. Jag står i valet att välja en svart casioak eller en annan klocka. Hänger på DHL just nu.
Tack, ja just nu ligger han i kaffesump men det blir förhoppningsvis i något äckligare om några dagar.

Hoppas på Oak-klubben för din del.

Jag tycker det där med dykdator var en intressant jämförelse, när jag dyker så är ju min dator en självklarhet för att hålla koll på djup, temp, tid, om jag måste göra ett säkstopp osv. Nu lär jag inte göra något dyk i Mars men om, skulle det vara okej att man då använder en dykdator?

Sen så vill jag även säga att dykdatorn är ett verktyg som hjälper en hålla koll så man inte gör ett dumt val som kan kosta en livet, vet inte riktigt om en träningsklocka gör det 😅
Man kan alltid köra old school? Du får gärna låna mina gulliga "dykdatorer" när du vill 😄
Q4JiAWu.jpg

Finns ju andra sätt än just en klocka runt handleden om man vill tracka sin träning. Själv kör jag med mobil. Du kan ju även fortsätta med klocka om du har den i fickan eller nånstans där den inte är på handleden. Komplettera med ett pulsband runt bröstet t.ex.

OWGM ska inte vara lätt ;)
Precis så jag tänker göra, telefonen i ett flipbelt och så pulsband runt bröstet.

2021 körde jag med Apple Watch under OWG-M, men då tänkte jag inte på denna lösningen!

Senaste tidens oerhört tragiska händelser har gjort det omöjligt att vidhålla den tidigare tilltänkta OWGM klockan som nu är förpassad till historien.
INGET skulle kunna få mig att sätta den på handleden någonsin igen. Hoppas den kommer trivas på sophögen där den hör hemma…

Nu hoppas vi på det bästa och ser fram emot mars med ”nya” OWGM klockan och hoppas @Berns joinar klubben.

Mahatma Gandhi

Praise 🙏🏼

Bra beslut!

Vill du köra casioak och samtidigt va lite vågad kan du få låna denna skapelse under mars @Berns
7D932C01-7908-4885-9EB1-E1CC0303AF10.jpeg

Mahatma Gandhi
❤️❤️❤️

Fast nu är det inte ändamålet som är begränsningen utan formfaktorn. Har du den på armen och den visar tid så är det en klocka i owgm världen. Det har varit smärtsamt tydligt i diskussionen om aktivitetsband. Tufft läge för alla professionella dykare under owgm som måste dyka med sin Swatch eller utan klocka för att den inte tål vatten.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp