• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
26e dagen och börjar fundera över de andra klockorna...Ingen är direkt saknad så chronomaten gör sitt jobb med bravur.
11879163-7502-4051-80E3-AED2BF0DB554.jpeg
 

Magnetize

Cartier
2-Faktor
En titt på gräsmattan visar att det snart är april .
20220326_082041.jpg

Och snart får man frossa med klockbyten. Men då kommer det säkert inte vara lika roligt att byta som man tror just nu...
20220326_082519.jpg

Nu går den som den ska igen. Den svarade inte på avmagnetisering så den fick en behandling av min lokala uris. Den var nån liten klutt olja som satt i balansfjädern, så det blev samma effekt som om den vore magnetisk, dvs att den pendlade lite för fort. Detta löste han med lite alkohol. Tänk Vad mycket problem som försvinner med alkohol....
Och å andra sidan en del problem som uppstår med alkohol iofs, men så var inte fallet nu.
Ha en bra dag.
Skönt att höra att den hoppade igång igen!
Mkt snygg den där :)
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Ja du kan ju behöva åka lite helikopter 😁

Jag trodde först att det var just @Fliegerchronograph🚁 som skulle bjussa på en åktur😀

Nästa år 👍🏻👍🏻

Jag hade gärna åkt med som passagerare i helikoptern om bara en av mina lotter dragits av @Berns fumliga fingrar. Det har dom dessvärre inte gjort i någon av dragningarna under två år, men jag har å andra sidan en gränslös tur i kärlek som kompensation.

Tycker att @tidloswatches pris är oerhört generöst och spännande. Resa, boende, topplyft, Ishotellbesök, mat och klocka. Svårslaget.

Har ingen koll på hur många gånger jag själv landat på Kebnekaise. Ett trettiotal gånger kanske? Är det fint väder lär man se 11% av Sveriges yta däruppifrån. Här två foton från min första landning på platån nedanför sydtoppen. På själva toppkammen kunde man inte landa, ytan var för liten för skiddarna att få plats på. Vi brukade ”stämpla” toppen genom att göra märken i snön med främre delen av skidden därefter landa nere på platån och klättra upp till toppen för egen maskin. Eftersom toppdrivan har minskat under åren pga klimatförändringar så är det nordtoppen som är högst nu.


69F494EE-BFF9-4B49-BAB4-B39EC18DFB37.jpeg
AA49DCC8-C4CF-405B-BE80-7B767E613A72.jpeg


BTW, den här klockan kör jag idag:
86F1C0A1-D0E7-4BB1-A500-5EB3F7BF944B.jpeg
 
Senast ändrad:

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Jag hade gärna åkt med som passagerare i helikoptern om bara någon av mina lotter dragits av @Berns fumliga fingrar. Det har dom dessvärre inte gjort i någon av dragningarna under två år, men jag har å andra sidan en gränslös tur i kärlek som kompensation.

Tycker att Tidlös pris är oerhört generöst och spännande. Resa, boende, topplyft, Ishotellbesök, mat och klocka. Svårslaget.

Har ingen koll på hur många gånger jag själv landat på Kebnekaise. Ett trettiotal gånger kanske? Är det fint väder lär man se 11% av Sveriges yta däruppifrån. Här två foton från min första landning på platån nedanför sydtoppen. På själva toppkammen kunde man inte landa, ytan var för liten för skiddarna att få plats på. Vi brukade ”stämpla” toppen genom att göra märken i snön med främre delen av skidden därefter landa nere på platån och klättra upp till toppen för egen maskin. Eftersom toppdrivan har minskat under åren pga klimatförändringar så är det nordtoppen som är högst nu.


69F494EE-BFF9-4B49-BAB4-B39EC18DFB37.jpeg
AA49DCC8-C4CF-405B-BE80-7B767E613A72.jpeg


BTW, den här klockan kör jag idag:
86F1C0A1-D0E7-4BB1-A500-5EB3F7BF944B.jpeg
Det är faktiskt smått osannolikt att du aldrig vunnit i lotterierna. Du har ju varit en av de mest trogna deltagare och lättköptare genom alla år.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag hade gärna åkt med som passagerare i helikoptern om bara någon av mina lotter dragits av @Berns fumliga fingrar. Det har dom dessvärre inte gjort i någon av dragningarna under två år, men jag har å andra sidan en gränslös tur i kärlek som kompensation.

Tycker att @tidloswatches pris är oerhört generöst och spännande. Resa, boende, topplyft, Ishotellbesök, mat och klocka. Svårslaget.

Har ingen koll på hur många gånger jag själv landat på Kebnekaise. Ett trettiotal gånger kanske? Är det fint väder lär man se 11% av Sveriges yta däruppifrån. Här två foton från min första landning på platån nedanför sydtoppen. På själva toppkammen kunde man inte landa, ytan var för liten för skiddarna att få plats på. Vi brukade ”stämpla” toppen genom att göra märken i snön med främre delen av skidden därefter landa nere på platån och klättra upp till toppen för egen maskin. Eftersom toppdrivan har minskat under åren pga klimatförändringar så är det nordtoppen som är högst nu.


69F494EE-BFF9-4B49-BAB4-B39EC18DFB37.jpeg
AA49DCC8-C4CF-405B-BE80-7B767E613A72.jpeg


BTW, den här klockan kör jag idag:
86F1C0A1-D0E7-4BB1-A500-5EB3F7BF944B.jpeg
Mäktigt och fantastiskt intressant att få se/höra om din "vardag".
Har pysslat med friåkning (bräda) ganska mycket i mina dar men tror aldrig jag varit med om att helikoptern landat på toppar/kammar.
Brukar mer vara att man blir droppad från hovring så att säga 🤙🏼
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp