Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vagabond alltså.Är på resande fot i veckan. Lika bra att börja med ”rätt” klocka.
Somliga företår helt enkelt inte!Frun förstår inte alls.
Frun: Jaha, du ska en klocka i en månad? Är inte det lätt nu när du bestämt vilken du ska ha?
Jag: nä det är det ju inte! Jag har valt en bra men det blir ju svårt att ha samma i en månad.
Frun: Men du kan ju bestämma dig för att köra periodisk fasta i 8 veckor utan problem men en klocka i 4 veckor är alltså ett problem?
Ja!Imorgon börjar OWGmarch och jag vet fortfarande inte vilken klocka jag ska köra på.
Vad tror ni om min första klocka någonsin? En musseklocka jag fick när jag var 6 år.
Testade den nu och ser att den faktiskt fortfarande passar min handled om jag sätter på sista hålet.
Kommer ihåg att jag redan då var inne på det här med klockor och bytte band och lås från ett plastigt som satt på vid köpet…
tyvärr funkar inte klockan. Kanske räcker med ett batteribyte.
30 år gammal musseklocka. JA eller NEJ?
Tänk vilken dröm att få sätta på den efter 20h hårt slit. Jag är inte avundsjuk.Kliver snart på ett 20h arbetspass och hade inte tänkt så långt tills jag läste tråden. Fakk, måste ha två klockor med mig! (Och NEJ, jag börjar inte med denna pest redan idag)
Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte Vill inte
Nedpackad i pouchen och längst ner i ryggan så hör jag fortfarande skiten tickaTänk vilken dröm att få sätta på den efter 20h hårt slit. Jag är inte avundsjuk.
Bra val! Riktig kanonklockaNä, vi stänger dörren till ryssen och byter klocka. Det får bli @Jeser90 s förslag eftersom han blir farsa idag. Och så får vi hoppas att inte Norge invaderar något vänligt sinnat grannland den närmaste månaden.
Ja min OWG swatch låter också en del men den där koklockan är ju olidlig. Du får ta ut batteriet. Står ju inget i reglerna om att klockan måste gå vad jag vet. -24h per dag är väl acceptabelt på en vintage så varför inte på en swatch.Nedpackad i pouchen och längst ner i ryggan så hör jag fortfarande skiten ticka
Det finns en plan. Både att plocka ut batteriet samt tejpa kobjällran. Får se när det skerJa min OWG swatch låter också en del men den där koklockan är ju olidlig. Du får ta ut batteriet. Står ju inget i reglerna om att klockan måste gå vad jag vet. -24h per dag är väl acceptabelt på en vintage så varför inte på en swatch.
Något sådant över kanske dämpar ljudet lite. Så kan man ju byta färg också. Problem solved.Det finns en plan. Både att plocka ut batteriet samt tejpa kobjällran. Får se när det sker
Ja, jag skaHIttar inte @Aros i listan över anmälda???
Vad händer??
Lutar åt att jag ska vara med, de är ju bara en kul grej! Valet av klocka är svårare....Är inte @Tuff anmäld än? Men hallå, ANMÄL
(Vet inte ens vem det är men strunt i det )
Hoppas allt går braBra val! Riktig kanonklocka
Mitt OWG val har gjort sin hårdaste uppgift för månaden redan innan utmaningen börjat!
Vadå lutar, kör nu. Välj nån fin klocka i skrikig färgLutar åt att jag ska vara med, de är ju bara en kul grej! Valet av klocka är svårare....
Jaha det löste sig själv. Min Sunlord Quartzare blev klar idag. Stort tack till Klockmaster Globen för ett enastående jobb.Men guuuuu vad svårt det är att välja…
Exakt så. Han sa att han åker Sverige runt en gång i veckan med hela bagaget fullt med klockor till bra pris
Tidigare idag så såg jag den där ” Batman” komma flaxande. Är möjligen att han kommer att försöka att lura oss OWG deltagare på fredagar med en glassbil ute på gatan!//