• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nerd-warning.

Skjermbilde 2022-02-18 kl. 18.19.41.png

Tidligere suksess:
n2019 = antall dager man var med i OWG i mars 2019
n2020 = antall dager man var med i OWG i mars 2020
n2021 = antall dager man var med i OWG i mars 2021

Hvor mange år har du vært med:
1, 2 eller 3 - betyr noe for trend/styrken i estimatet

For egen del:
Deltok ikke i 2019, så ingen dager i 2019. Var med 31 av 31 dager i 2020. Var med kun 5 dager i 2021. Deltok altså 2 av 3 år.

Sannsynligheten for å fullføre er da 39%.

Disclaimer - tilpasning:
Hvis man ser bort fra 2019 og kun ser på de to årene man deltok, så endres sannsynligheten for å sluttføre 2022 til ((31+5)/62)*(2/2)=58%
Hmmm jag har varit med 20 o 21 och fullföljt. Jag tror mer på att extrapolera dom två årens utfall vilket ger P=1 för lyckat utfall 2022 😁

Tränat i 11månader nu för denna stunden och mitt val av klocka är klart.
OWG 22 är lika klart som

Fössta tossdan i mass​

Så atte.
Fast vad är detta instagramera för skit? Alla är inte hipsters med IpA och flickskägg.
Instagram torde enligt de halvgamla grekerna vara en måttenhet som aktiverades i samband med flugan Internet. (Tror jag) 🤔

Idag fick jag hem den tilltänkta owg-klockan. Det blir all in platina i år med en 118206.

Jag har lovat mig själv att lugna mig med flippandet och försöka vara nöjd med det jag har, istället för att konstant jaga nytt. Det har tagit alldeles för mycket tid och energi att hålla på som jag gjort. Mars infaller lämpligt nog i nära anslutning till denna insikt.

Nu ska jag testa att bara luta mig tillbaka och njuta av denna 🙏
Lycka till i Mars alla 💖
96C6D148-EA50-4E11-9EA5-E4CDCD80498C.jpeg

@Berns den skindivern du körde ett år och som nån annan körde ifjol, vart tog den vägen? Hade kunnat tänka mig köra den i år om den som nu råkar ha den säljer den :D
Jag tror det var en Nivada Antarctic som jag körde ett år. Jag bytte den med någon på forumet och sen tror jag den har sålts iväg utomlands. Men om du söker Nivada så gissar jag att @marconimotet sitter på största samlingen.

Idag fick jag hem den tilltänkta owg-klockan. Det blir all in platina i år med en 118206.

Jag har lovat mig själv att lugna mig med flippandet och försöka vara nöjd med det jag har, istället för att konstant jaga nytt. Det har tagit alldeles för mycket tid och energi att hålla på som jag gjort. Mars infaller lämpligt nog i nära anslutning till denna insikt.

Nu ska jag testa att bara luta mig tillbaka och njuta av denna 🙏
Lycka till i Mars alla 💖
96C6D148-EA50-4E11-9EA5-E4CDCD80498C.jpeg
En stabil ”luta-sig-tillbaka-klocka”👏🏼

Jag kommer givetvis vara med även i år.
2020 failade jag ca halvvägs in med en Longines hydroconquest. Hade äran att vara gudfar på ett dop och LHC gick inte under manschetten, såg för taskigt ut. Så tog beslutet att medvetet åka ur.
D93652EE-1D79-470F-B8A2-CE5FAED9AA8B.jpeg

2021 gjorde jag det sjukt enkelt för mig. Lämnade in min, relativt nyinköpta, Panerai på service och klarade mars enkelt med min BB58:a
414D0A68-2BB2-4FCF-8B69-3F426539A2E9.jpeg
Inför 2022 är valet svårare, mest pga livsstil. Är sugen på pannan men med tanke på allt snickrande och byggande här hemma är risken stor för dings osv då den är ganska rejäl. Enklast blir 58:an i år igen men osäker på att jag kan låta bli pannan. Blir det pannan lär jag tvingas köra Klocklöst då och då…
Får se och ta mig en rejäl funderare på vad det landar in i. Men som sagt, Panna eller 58:a stor det mellan.
8CDA4D24-4EF8-4717-9514-DEEC1E12B5D0.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp