• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Denna är så vacker att man blev chockad när man såg den...
20200711_000428.jpg
Tackar. Det är en mycket trevlig klocka.
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Dags att summera OWGM-22.

Mitt andra år med OWGM. Första året gick alldeles utmärk iom att jag valde en klocka jag skulle kunna tänka mig att använda hela tiden utan att behöva vara rädd om den. På jobbet kan det hända grejer.... sitter ju inte o har Teams möten hela dagarna.

I år resonerade jag som så, att det ska vara en (inte oöverstiglig) utmaning men samtidigt lite utanför min komfortzon. Varför ställa upp med vardagsklockan ? Nu trampar jag säkert på några ömma tår men hur svårt är det att "stå ut" en hel månad med en Submariner, en Daytona, en Explorer ???? Kom igen för fan, ställ upp med en G-shock nästa år ! 🤟

Ställde upp några enkla krav:
  • Länk !!! Annars hade det blivit fail direkt. Visst jag kan ha läderband men oftast bara på bröllop, begravning eller möjligtvis Nobelfest.
  • Som sagt, utanför min komfortzon, inte helt jävla knäpp. Lyckades ju få @Jakob Häll att ta över grodklockan förra året :hilarious:
  • Någorlunda vattentät. Här blev det en miss (3 ATM) men jag såg det mer som en utmaning då.
  • Helst ny. Kunde vara intressant att se slitaget efter en månads användande. Nu skulle den användas på jobbet, jag tar alltid av mig klockan annars.

Jakten inleddes i Januari. Tog några veckor innan jag på Catawiki såg denna RSW Sumo med rosa tavla. Både formen (som en armadillo) och tavelfärgen skrek "köp mig". Att den dessutom var på länk, flång ny med garanti o dessutom ett eta 2824-2 inuti gjorde att jag slog till. Det var först när den var hemma som jag upptäckte att den bara var tät till 3 ATM..... Men va fan, kul utmaning tänkte jag. Den var ju inte så dyr, så drunknade den så var det inte hela världen.

Länken kortades o det gick "sådär"... stiften kändes som engångs och länkbitarna som jag tog bort, vet jag inte om jag får tillbaka sen.... Välvningen av länken påminner om den på Omega PO med den skillnaden att Omegas är plan på insidan medan den på RSW är välvd precis som utsidan 🙄

Nu ha den varit med i 34 dagar och under den tiden har den fått sina battle scars, dock inte en repa på glaset ! Men då den var högglanspolerad så syns det nu massvis av swirl's o smårepor. Förvånansvärt många, den är ju faktiskt bara använd en månad...

Har det gått bra då ? Jo, det får jag nog säga iaf. Även om jag ibland kände att jag borde ha tagit av den, för att inte riskera repor eller andra skador. Men nu var det ju OWGM ! Enda gångerna jag tog av den var när jag jobbade med laserresonator (ville inte riskera att fastna eller förstöra något med klockan).
För att inte glömma när fanskapet DOG !!!! Dag 3 eller nåt sånt... Var på resande fot o kunde ju inte öppna den innan jag kom hem, så då var jag tvungen att ha en stillastående klocka på armen som visar rätt tid bara två gånger per dygn :banghead: men väl hemma fick jag fart på den igen o passade på att rucka den till +- 1 spd o det har den fanimig gått därefter. Helt fantastiskt !

Hur påverkas klockintresset av OWGM ? Det höll på att dö ut.... Inget roligt att kolla klockvideos på DuTuben, inget roligt att plöja K&S, tratten eller bukten. Att vara OWG är ju jättebra för plånboken men inte själen. Men jag är med nästa år också. Nån som har en Sub att sälja ? 😜

IMG_0332.JPG IMG_0333.JPG IMG_0334.JPG

IMG_0335.JPG IMG_0338.JPG IMG_0339.JPG

Avslutar med dagens klockor. PO'n som jag har saknat, RSW'n o Chrille W som kom hem idag efter lite garantiåtgärder.

IMG_0341.JPG
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Dags att summera OWGM-22.

Mitt andra år med OWGM. Första året gick alldeles utmärk iom att jag valde en klocka jag skulle kunna tänka mig att använda hela tiden utan att behöva vara rädd om den. På jobbet kan det hända grejer.... sitter ju inte o har Teams möten hela dagarna.

I år resonerade jag som så, att det ska vara en (inte oöverstiglig) utmaning men samtidigt lite utanför min komfortzon. Varför ställa upp med vardagsklockan ? Nu trampar jag säkert på några ömma tår men hur svårt är det att "stå ut" en hel månad med en Submariner, en Daytona, en Explorer ???? Kom igen för fan, ställ upp med en G-shock nästa år ! 🤟

Ställde upp några enkla krav:
  • Länk !!! Annars hade det blivit fail direkt. Visst jag kan ha läderband men oftast bara på bröllop, begravning eller möjligtvis Nobelfest.
  • Som sagt, utanför min komfortzon, inte helt jävla knäpp. Lyckades ju få @Jakob Häll att ta över grodklockan förra året :hilarious:
  • Någorlunda vattentät. Här blev det en miss (3 ATM) men jag såg det mer som en utmaning då.
  • Helst ny. Kunde vara intressant att se slitaget efter en månads användande. Nu skulle den användas på jobbet, jag tar alltid av mig klockan annars.

Jakten inleddes i Januari. Tog några veckor innan jag på Catawiki såg denna RSW Sumo med rosa tavla. Både formen (som en armadillo) och tavelfärgen skrek "köp mig". Att den dessutom var på länk, flång ny med garanti o dessutom ett eta 2824-2 inuti gjorde att jag slog till. Det var först när den var hemma som jag upptäckte att den bara var tät till 3 ATM..... Men va fan, kul utmaning tänkte jag. Den var ju inte så dyr, så drunknade den så var det inte hela världen.

Länken kortades o det gick "sådär"... stiften kändes som engångs och länkbitarna som jag tog bort, vet jag inte om jag får tillbaka sen.... Välvningen av länken påminner om den på Omega PO med den skillnaden att Omegas är plan på insidan medan den på RSW är välvd precis som utsidan 🙄

Nu ha den varit med i 34 dagar och under den tiden har den fått sina battle scars, dock inte en repa på glaset ! Men då den var högglanspolerad så syns det nu massvis av swirl's o smårepor. Förvånansvärt många, den är ju faktiskt bara använd en månad...

Har det gått bra då ? Jo, det får jag nog säga iaf. Även om jag ibland kände att jag borde ha tagit av den, för att inte riskera repor eller andra skador. Men nu var det ju OWGM ! Enda gångerna jag tog av den var när jag jobbade med laserresonator (ville inte riskera att fastna eller förstöra något med klockan).
För att inte glömma när fanskapet DOG !!!! Dag 3 eller nåt sånt... Var på resande fot o kunde ju inte öppna den innan jag kom hem, så då var jag tvungen att ha en stillastående klocka på armen som visar rätt tid bara två gånger per dygn :banghead: men väl hemma fick jag fart på den igen o passade på att rucka den till +- 1 spd o det har den fanimig gått därefter. Helt fantastiskt !

Hur påverkas klockintresset av OWGM ? Det höll på att dö ut.... Inget roligt att kolla klockvideos på DuTuben, inget roligt att plöja K&S, tratten eller bukten. Att vara OWG är ju jättebra för plånboken men inte själen. Men jag är med nästa år också. Nån som har en Sub att sälja ? 😜

IMG_0332.JPG IMG_0333.JPG IMG_0334.JPG

IMG_0335.JPG IMG_0338.JPG IMG_0339.JPG

Avslutar med dagens klockor. PO'n som jag har saknat, RSW'n o Chrille W som kom hem idag efter lite garantiåtgärder.

IMG_0341.JPG
Det var inga problem! 😁 Jag har dock varit med två år innan med Swatch första året och en vintage Movado andra året. Kände att detta var året att göra det lite lätt för mig. 😄
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Avslutar som jag började ... ;)
44d7d0dd24435981-.gif

Nåt fel är det nog på mig... Andra året på rad med en ytterst blå och orange G-shock.. Som jag faktiskt kommit att gilla:)
Och dessutom inte haft någon direkt panikkänsla med att inte få använda nån av dom andra shockarna...
Men ska absolut inte sticka under stol med att det var jäkligt gott att få ta på sig vilken som helst av dom i fredags, och kunna prova dom fyra som landat under månaden.
Men nu är det bara att vänta till mars -23.. För då kör vi igen om inget annat oförutsett händer😁
Tack till ALLA , ingen nämnd ingen glömd, som gjort OWGM till den ljuspunkt som jag tror vi alla behövde när det stundtals såg jäkligt mörkt ut i vår omvärld! 😍
Vi syns i alla andra trådar under året:D
IMG_20220204_160921.jpg

Bilder från när jag fick hem klockan ifrån the US of A. Enkom köpt för OWGM 😃
Med det sagt, AUF WIENERSCHNITZEL🧡💙
 

Bilagor

  • IMG_20220204_161020.jpg
    IMG_20220204_161020.jpg
    478.7 KB · Visningar: 5
  • IMG_20220204_160945.jpg
    IMG_20220204_160945.jpg
    484.7 KB · Visningar: 5
  • IMG_20220204_160931.jpg
    IMG_20220204_160931.jpg
    520.9 KB · Visningar: 6

dempha

Rolex
2-Faktor
Passar på att checka in en sista gång för i år jag också innan tråden låses. Bra uppstyrt i vanlig ordning och en fantastisk summa som vi lyckades samla in! Detta var mitt andra år jag deltog och givetvis andra gången jag lyckades ;) Överväger dock att göra det lite svårare till nästa år då jag kört en Aqua Terra och en Datejust hittills, samtidigt som man inte vill ha en klockdeppression under en hel månad…
Tack och bock så ses vi 2023 igen! (Vågar man hoppas på banners då månntro?)
27C05D8B-469F-42C9-BF97-4A666A5ACAD6.jpeg
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Jag vill säga stort tack till alla OWG-deltagare och åskådare på KS. Vi har haft ett fantastiskt år i år igen. Stämning, gemenskap och klockor i bra blandning med lidande och välgörenhet. I år är vi många som hjälpts åt med allt arbete och det är tack vare det som resultatet blev så otroligt lyckat på alla sätt. Stort tack och vi ses nästa år igen.

OWGMarch.com
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp