• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

@Denke ska köra rosa band hela mars.

IMG-20230227-WA0003.jpg

Nu blir jag förvirrad, ska inte @Denke köra perlon på månfas i år?😉

Utifrån att jag gillar mekaniska urverk, inga sifferindex på urtavlan samt att klockan måste kännas närvarande på handleden kommer årets OWGM-klocka bli…Casio F-91W!
19DDB757-269B-43C9-8858-344571298C51.jpeg

Exponeringsterapi är det nya svarta under OWGM…😆

Senast ändrad:
Om någon har en fickurskedja till övers eller en sån där cool grej så att man kan spänna fast den i armen vore gött, kanske @Fliegerchronograph🚁 har vetskap om var man kan skaffa det sistnämnda?

Hojta till isåfall! Hur ska det annars gå!

Jag köpte mitt fickursarmband via eBay från en återförsäljare i Ukraina. Det är ganska mastigt så det funkar bäst utanpå en skjort- eller rockärm. Tyvärr så ligger armbandet en dagsresa härifrån, annars hade du kunnat få låna det. Jag rekommenderar därför fickurskedja, eventuellt kompletterat med ett fickursfodral. Ett sånt köpte jag från CWC när jag beställde mitt fickur. En kejda kan du köpa på nätet eller kanske gå till någon lokal antikhandlare och leta efter.

414cbf35-47e1-4435-820e-aa3bdcc10192-jpeg.1763542

Tillbaka
Topp