• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Drömde i natt att någon snodde Keith Richards Cartier, och lilla jag kom förbi och såg eländet… pangade på tjuven …
29CE2F8B-EC36-4268-AF59-9EE6017B57E3.jpeg

61CBD6FC-00AA-4916-8CDB-0E4D420F9828.jpeg

Hemmafixad paella är aldrig fel efter ” en dag på stranden” . Självklart en god kall därtill, kanske blir det en till innan solen går ner bakom bergskammen och inte bakom Sjöbloms dass ! Ha` re bäst å trevlig kväll//🧐
(Ps: Bäste herr @Limeee du valde fel klocka även i år å inte höll ut…//😉)

Senast ändrad:
@Nissestr, hur går det med ditt fickur? Fick du tag på någon kedja till det eller glider du runt med det i handen eller löst i fickan hela dagarna? Jag var nyss på posten och hämtade ut en kedja avsedd för Victorinox fickknivar som nog funkar även till fickur. Vill du låna kedjan den avslutande veckan för lite stil och finess är det bara att höra av dig via PM så försöker vi sammanstråla för överlämning.

9FD26BD2-9B78-468A-9BE4-15588E0876E7.jpeg
4FC80DF5-433D-4C10-B2E8-69603D16CDCD.jpeg
1DE6DD05-0898-499E-A424-B2FEDE280581.jpeg
Här hade jag tänkt avklara sista veckan med fickis i fickan, men nu när detta är på tapeten...

Frihet ackompanjerad av en citrusfrukt😃 Nu blev det svårt på riktigt😊
Ja nu jäklar har du chansen att göra en betydande ekonomisk vinning (1kr) eller bara få lite virke till en mojito lagom till helgen 🍋 Det enda som krävs är att du tar en ”handledsskott” (eller ”vristskott” fungerar även) med en annan klocka🤪

Seiko 7548 for the win! Väldigt nöjd med val av klocka i år alltså. Trodde nog inte att denna 42 år gamla kvartsdykare skulle kunna växa ihop med mig ännu mer men det har den. Någon mer som känner samma med sitt val? Eller är det… ”Den åker ut på köp och sälj 1:a april”?

00C24AD4-4023-43F7-9754-E304A4061B65.jpeg
Kul du gillar din dinka ännu mer :)
Har haft turtle innan men denna gången ogillade jag verkligen klockan första veckan=100% flipp.
Men den växte på sig mer och mer sen såg jag att den var "född" samma år och månad som den äldsta grabben.
Så kanske den blir en Keeper med undanflykten att den inte är min utan grabbens och då inte kan säljas 😁
Det är faktiskt ett bra sätt att runda min regel om max 3 klockor 🤣

F6EE1556-67FA-4962-B87D-7C8E68EB2531.jpeg

Nu väntar den tråkiga sträckan innan slutspurten. Det är nära men ändå en vecka kvar. Vad kan man göra för att liva upp det här lite extra? Jag har valt både för enkel och för tråkig klocka. Det är inget extra med den här seikon. Det är också en ganska platt månad utan händelser. Två små barn hemma, mycket på jobbet, mycket pendling. Hade varit kul med någon G-Shock eller Casio för att liva upp stämningen något!

Kul du gillar din dinka ännu mer :)
Har haft turtle innan men denna gången ogillade jag verkligen klockan första veckan=100% flipp.
Men den växte på sig mer och mer sen såg jag att den var "född" samma år och månad som den äldsta grabben.
Så kanske den blir en Keeper med undanflykten att den inte är min utan grabbens och då inte kan säljas 😁
Det är faktiskt ett bra sätt att runda min regel om max 3 klockor 🤣

Perfekt när man hittar de där anledningarna! 😅

Ja nu jäklar har du chansen att göra en betydande ekonomisk vinning (1kr) eller bara få lite virke till en mojito lagom till helgen 🍋 Det enda som krävs är att du tar en ”handledsskott” (eller ”vristskott” fungerar även) med en annan klocka🤪

Haha! Du må tro att jag är sugen. Fick hem lite nya band idag. Tänkte att ett bandbyte ska få mig att härda ut längre. Det fick mig dock bara att vilja byta klocka ännu mer😆

Tillbaka
Topp