• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Jag med🤟😆

Nåväl, vi får väl härda ut ett litet tag till

20230324_073451.jpg

Best-Friends-National-Conference-Dallas-Not-Today-meme.jpg

Damn! Nu har jag läst ikapp 20 sidor på mobil med dålig uppkoppling och det gick tillslut 😃

Det har ju varit mycket rosa från @roosterman och en del falska wristshots vilket gav en batslapvarning. Välförtjänt tycker jag!

Sen undrar jag om @Nissestr som kör en rova åker ut om han ens greppar i en annan klocka eftersom det är så han bär sin rova? Här behövs ett regelförtydligande.

Också starkt jobbat av @Finnish Joe som verkar vara allergisk mot norrmän eller var det norskt aluminium? Här var också första gången som jag sett en återkallelse av batslapen vilket värmde hjärtat!

Näst på tur att åka ut måste ändå vara @SalvadorDali som har en sådan fin sub som ligger och väntar, ivrigt pågejad av @Limeee Lycka till säger jag 😀

Klokast av alla är ändå @Signature som väljer att lägga undan mobilen för sina barns skull vilket smäller lika högt som insamlingen till MSD i tråden och på tal om det så ska jag inte glömma att köpa lotter denna gång!

@Staafen håll ut! Snart är det april och då kan du logga ut ❤️

Frågade generaldirektören för owgm men med ett sådant fint svar som nedan känns det som att jag klarat mig! 🤪

Haha ja snårigt att ställa upp i en så smal klass som fickurskategorin.

Damn! Nu har jag läst ikapp 20 sidor på mobil med dålig uppkoppling och det gick tillslut 😃

Det har ju varit mycket rosa från @roosterman och en del falska wristshots vilket gav en batslapvarning. Välförtjänt tycker jag!

Sen undrar jag om @Nissestr som kör en rova åker ut om han ens greppar i en annan klocka eftersom det är så han bär sin rova? Här behövs ett regelförtydligande.

Också starkt jobbat av @Finnish Joe som verkar vara allergisk mot norrmän eller var det norskt aluminium? Här var också första gången som jag sett en återkallelse av batslapen vilket värmde hjärtat!

Näst på tur att åka ut måste ändå vara @SalvadorDali som har en sådan fin sub som ligger och väntar, ivrigt pågejad av @Limeee Lycka till säger jag 😀

Klokast av alla är ändå @Signature som väljer att lägga undan mobilen för sina barns skull vilket smäller lika högt som insamlingen till MSD i tråden och på tal om det så ska jag inte glömma att köpa lotter denna gång!

@Staafen håll ut! Snart är det april och då kan du logga ut ❤️
🙏❤️🙏❤️🙏❤️🙏

Dag 23:
Såg en mamma köra fram för att lämna sitt barn vid skolan. Det första hon gjorde sekunden hon stannade bilen var att ta upp sin telefon och stirra ner i den medan barnet, sökande sin mammas blick, klev ur utan att hon tittade upp för att möta den. Barnet öppnade bakdörren, tog sin väska och sade hej då. Mamman svarade, fortsatt stirrandes ner i knät.
På vägen hem åkte jag förbi en busshållplats där samtliga ungdomar stod med ansiktet ner i telefonerna.
Och så jag själv… Själv kommer jag på mig att gång på gång sitta med telefonen när barnen pockar på min uppmärksamhet, att svara utan att lyssna eller titta upp.
Det är lättare att se sig själv genom andra så nu har jag kommit till punkten då jag fått nog.

Den här månaden har verkligen varit en utmaning men på fel sätt.
Drar nu ner på telefon och allt som kommer därtill. Jag kommer fortsätta checka in men i övrigt hålla mig undan.
2FA15B35-F4C2-470B-8B7B-4F0307B99F32.jpeg
Sanna dina ord broder. ❤️
Barnen är det finaste och viktigaste vi har.
Låter som att du är en bra far.
Men även en påminnelse till oss andra att ta hand om våra relationer och vara närvarande.
Har försökt att hitta balansen i årets OWG och inte låta det ta över helt.

Det där är så träffande!
Kanske inte till den extrema gräns som du vittnade om men just det att jag sitter med telefonen ibland när min son berättar något för mig. Otroligt ohyffsat🙈

Börjar bli sugen på att skaffa en äldre "hemmatelefon" och låta den andra ligga när man inte jobbar eller har ett speciellt ärende. Blev inte mindre sugen igår när jag såg @bag 's samling av gamla Nokia🙂
Alltså jag känner och klämmer mest på min samling men man kanske skulle köra med en av dem under april. 🤔

Dag 23:
Såg en mamma köra fram för att lämna sitt barn vid skolan. Det första hon gjorde sekunden hon stannade bilen var att ta upp sin telefon och stirra ner i den medan barnet, sökande sin mammas blick, klev ur utan att hon tittade upp för att möta den. Barnet öppnade bakdörren, tog sin väska och sade hej då. Mamman svarade, fortsatt stirrandes ner i knät.
På vägen hem åkte jag förbi en busshållplats där samtliga ungdomar stod med ansiktet ner i telefonerna.
Och så jag själv… Själv kommer jag på mig att gång på gång sitta med telefonen när barnen pockar på min uppmärksamhet, att svara utan att lyssna eller titta upp.
Det är lättare att se sig själv genom andra så nu har jag kommit till punkten då jag fått nog.

Drar nu ner på telefon och allt som kommer därtill. Jag kommer fortsätta checka in men i övrigt hålla mig undan.
Jag håller verkligen med helt och hållet! Det är svårt det här med skärmtid. Inte bara för oss utan även för barnen.
Jag försöker att inte röra telefonen när barnen är med men misslyckas såklart ibland. En utmaning varje dag. Vi använder ju denna satans skärm till allt.
Jag måste också dra ner på telefontiden efter mars är slut. Kämpa på där ute!

Det blir inte roligare än vad man gör sig. Därför ännu ett bandbyte. KUOE:n satt fint på meshet och jag har egentligen redan provat BUND, men av en annan sort i en annan färg. Därför införskaffades detta BUND-strap häromdagen. Nu sittandes på en klocka i en tråd nära dig. Bild med klockan på armen kommer senare idag, när bandet har format sig bättre efter armens rundning.

3CC74FEE-F173-4640-922C-F7196F0DC37A.jpeg
B7C32CDF-5D3F-49E1-AFA0-4523D7FE3FE8.jpeg

Senast ändrad:
Dag 23:

Fint skrivet och reflekterat!
Jag checkar in och lägger undan mobilen till förmån för lite musikundervisning med grymma ungdomar.

FAEB28A1-5E1E-4168-A856-8F3D55E6A2AD.jpeg

Det blir inte roligare än vad man gör sig. Därför ännu ett bandbyte. KUOE:n satt fint på meshet och jag har egentligen redan provat BUND, men av en annan sort i en annan färg. Därför införskaffades detta BUND-strap häromdagen. Nu sittandes på en klocka i en tråd nära dig. Bild med klockan på armen kommer senare idag, när bandet har format sig bättre efter armens rundning.

3CC74FEE-F173-4640-922C-F7196F0DC37A.jpeg
B7C32CDF-5D3F-49E1-AFA0-4523D7FE3FE8.jpeg
Vart har du köpt det?

Tillbaka
Topp