• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Lugn kväll hemma. Kaffe är bästa sällskapet.
CD9E0654-C3D2-49C3-8304-EA9BE6A26B58.jpeg

Dag 23:
Såg en mamma köra fram för att lämna sitt barn vid skolan. Det första hon gjorde sekunden hon stannade bilen var att ta upp sin telefon och stirra ner i den medan barnet, sökande sin mammas blick, klev ur utan att hon tittade upp för att möta den. Barnet öppnade bakdörren, tog sin väska och sade hej då. Mamman svarade, fortsatt stirrandes ner i knät.
På vägen hem åkte jag förbi en busshållplats där samtliga ungdomar stod med ansiktet ner i telefonerna.
Och så jag själv… Själv kommer jag på mig att gång på gång sitta med telefonen när barnen pockar på min uppmärksamhet, att svara utan att lyssna eller titta upp.
Det är lättare att se sig själv genom andra så nu har jag kommit till punkten då jag fått nog.

Den här månaden har verkligen varit en utmaning men på fel sätt.
Drar nu ner på telefon och allt som kommer därtill. Jag kommer fortsätta checka in men i övrigt hålla mig undan.
2FA15B35-F4C2-470B-8B7B-4F0307B99F32.jpeg

Damn! Nu har jag läst ikapp 20 sidor på mobil med dålig uppkoppling och det gick tillslut 😃

Det har ju varit mycket rosa från @roosterman och en del falska wristshots vilket gav en batslapvarning. Välförtjänt tycker jag!

Sen undrar jag om @Nissestr som kör en rova åker ut om han ens greppar i en annan klocka eftersom det är så han bär sin rova? Här behövs ett regelförtydligande.

Också starkt jobbat av @Finnish Joe som verkar vara allergisk mot norrmän eller var det norskt aluminium? Här var också första gången som jag sett en återkallelse av batslapen vilket värmde hjärtat!

Näst på tur att åka ut måste ändå vara @SalvadorDali som har en sådan fin sub som ligger och väntar, ivrigt pågejad av @Limeee Lycka till säger jag 😀

Klokast av alla är ändå @Signature som väljer att lägga undan mobilen för sina barns skull vilket smäller lika högt som insamlingen till MSD i tråden och på tal om det så ska jag inte glömma att köpa lotter denna gång!

@Staafen håll ut! Snart är det april och då kan du logga ut ❤️

Dag 23:
Såg en mamma köra fram för att lämna sitt barn vid skolan. Det första hon gjorde sekunden hon stannade bilen var att ta upp sin telefon och stirra ner i den medan barnet, sökande sin mammas blick, klev ur utan att hon tittade upp för att möta den. Barnet öppnade bakdörren, tog sin väska och sade hej då. Mamman svarade, fortsatt stirrandes ner i knät.
På vägen hem åkte jag förbi en busshållplats där samtliga ungdomar stod med ansiktet ner i telefonerna.
Och så jag själv… Själv kommer jag på mig att gång på gång sitta med telefonen när barnen pockar på min uppmärksamhet, att svara utan att lyssna eller titta upp.
Det är lättare att se sig själv genom andra så nu har jag kommit till punkten då jag fått nog.

Drar nu ner på telefon och allt som kommer därtill. Jag kommer fortsätta checka in men i övrigt hålla mig undan.

Bra skrivet! Det är verkligen en folksjukdom, vidrigt. Det är en av anledningarna till att jag loggar ut i april och kanske längre än så.

Ta hand om varandra! ❤️

Avrapportering 23/3.
Inga missöden, varken med klockor eller på isen. Komfortabel vinst, i förmodligen säsongens sista matchpass. 8 - 2 med en stensäker femma redan i första omgången. ✌🏻
Dagens manschettknapp,
Pentti Sarpaneva, idag också. Jag gillar de där lite större i brons. Brutalistisk 60-talsdesign från Finland, infattad med facettslipad citrin.
PSX_20230323_220711.jpg
PSX_20230323_220411.jpg

Senast ändrad:
Dag 23:

Det där är så träffande!
Kanske inte till den extrema gräns som du vittnade om men just det att jag sitter med telefonen ibland när min son berättar något för mig. Otroligt ohyffsat🙈

Börjar bli sugen på att skaffa en äldre "hemmatelefon" och låta den andra ligga när man inte jobbar eller har ett speciellt ärende. Blev inte mindre sugen igår när jag såg @bag 's samling av gamla Nokia🙂

Tillbaka
Topp