• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Back

Vacheron
2-Faktor
Tack för ett fantastiskt OWG i år.
OWGtack.jpg
Magi 😃
Dags att stänga tråden för detta året?
 

bag

Panerai
Har mest reflekterat över vilka klockor jag verkligen vill bära och vilka som får lämna(?!) 👀
Det materiella är verkligen inte allt här i livet. Gemenskapen är en stor del av OWG.
Dan Henry har blivit en favorit konstigt nog trots att jag inte gillar kronografer i de flesta fall.
20230423_095946.jpg
 

KaptenGrinkk

Cartier
2-Faktor
Är det bara jag som känner mig tom och ointresserad av mina klockor efter owg? 🤐 Fattar inte vad som hänt faktiskt. Ser igenom klocklådan och inser att jag borde sälja hälften och fortfarande inte riktigt kan glädjas av dom som ska bli kvar :S

Edit: Och då menar jag att dom som ska va kvar är klockor som jag aldrig kommer sälja men likt förbannat använder jag dom inte.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Är det bara jag som känner mig tom och ointresserad av mina klockor efter owg? 🤐 Fattar inte vad som hänt faktiskt. Ser igenom klocklådan och inser att jag borde sälja hälften och fortfarande inte riktigt kan glädjas av dom som ska bli kvar :S

Edit: Och då menar jag att dom som ska va kvar är klockor som jag aldrig kommer sälja men likt förbannat använder jag dom inte.
Jag har planer på att sälja 3st från samlingen, jag är inte ointresserad men vill bara bära de jag verkligen gillar. Tankarna kom efter owg kom jag på nu :D
 

bag

Panerai
Är det bara jag som känner mig tom och ointresserad av mina klockor efter owg? 🤐 Fattar inte vad som hänt faktiskt. Ser igenom klocklådan och inser att jag borde sälja hälften och fortfarande inte riktigt kan glädjas av dom som ska bli kvar :S

Edit: Och då menar jag att dom som ska va kvar är klockor som jag aldrig kommer sälja men likt förbannat använder jag dom inte.
Har börjat sälja av efter owg för första gången i mitt samlande. Efter förra året var effekten tvärtom. Men har snarare börjat fundera på vad nästa stora köp ska bli eller om jag ska lägga pengarna på andra intressen som mina gamla bilar. 🤔
 

KaptenGrinkk

Cartier
2-Faktor
Har börjat sälja av efter owg för första gången i mitt samlande. Efter förra året var effekten tvärtom. Men har snarare börjat fundera på vad nästa stora köp ska bli eller om jag ska lägga pengarna på andra intressen som mina gamla bilar. 🤔
Det är lite så det känns. Funderat på slimma ner till 3 daily users. Och ha kvar dom jag inte vill sälja av sentimentala skäl :)
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har börjat sälja av efter owg för första gången i mitt samlande. Efter förra året var effekten tvärtom. Men har snarare börjat fundera på vad nästa stora köp ska bli eller om jag ska lägga pengarna på andra intressen som mina gamla bilar. 🤔
Gör som @roosterman och börja samla SAAB så fyller du garaget snabbare än du tömmer klocklådan😉
 

bag

Panerai
Roligt att se en sånhär!
Jag var alltid en Nokiakille. Nokia hade ett kameraheadset som jag köpte till min telefon.
En lång sladd med en kamera på som man kopplade in i mobilen.

Självklart var upplösningen VGA även på denna och jag vill minnas att jag kunde spara 3-4st bilder på mobilen innan minnet var fullt😊

Hade inte Ericsson någon liten radiostyrd bil man kunde köpa till denna telefonen också?🤔
20230628_204625.jpg

Nu har jag grävt klart. Spännande att se om den startar efter laddning. Notera att man alltså inte kan ladda upp den med mobilladdare. Man måste alltså ladda den genom att koppla in i en mobil som på bilden. Laddningsindikatorn lyser rött iallafall. 😀👍🏼
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
20230628_204625.jpg

Nu har jag grävt klart. Spännande att se om den startar efter laddning. Notera att man alltså inte kan ladda upp den med mobilladdare. Man måste alltså ladda den genom att koppla in i en mobil som på bilden. Laddningsindikatorn lyser rött iallafall. 😀👍🏼

Wow! Där har vi den ju😍
Det det var ju drömmen för mig som en finnig tonåring😊 Hoppas den går som den ska!
 

bag

Panerai
Wow! Där har vi den ju😍
Det det var ju drömmen för mig som en finnig tonåring😊 Hoppas den går som den ska!
Jo otroligt nog så funkar den hur bra som helst trots att den legat orörd i många år. Köpte den på Vodafones butik på Östra Storgatan i Jönköping på rea minns jag. Man är gammal när man haft Europolitan > Vodafone > Telenor(Bredbandsbolaget BBB)
 
Topp