Det som inte får hända har hänt! Deltagandet i min första OWGM tog ett snabbt slut, antagligen var jag den som "misslyckades" först?
18.45 igår kväll gick det åt helvete, bokstavlig talat, 18.45 1/3
Jag skulle delta i OWGM med min helt underbara, IWC Pilot Top Gun IW379901. En klocka jag köpte 30/12 2022 och fortfarande i nykär stadiet
En fantastisk klocka, en riktigt härlig klocka att titta på, fina detaljer i tavlan som framhävs på något magiskt sätt, om det beror på AR coatingen på glaset men ni som har IWC vet!!
Bara titta på denna, en så kallad IWC Pilot's Watch Double Chronograph Edition Top Gun.
Boetten är gjord i ett keramiskt material som är riktigt trevligt och väldigt tålig för repor!
Efter att ha spelat padel igår så skulle man ju duscha som sig bör, lägger klockan på en tröja, redan där kan ju förstå vart detta bär hän....
Efter dusch så lägger jag shortsen på tröjan och ska ta kläderna in till garderoben för att packa undan, halvägs ut ur badrumet hör jag plötsligt någon som ramlar i golvet och tänker, hmm undra vad det var?
Ser till min stora förskräckelse, min klocka liggandes på golvet
Lyfter upp klockan, bandet hänger och slänger och mitt hjärta brister, boetten har spruckit och ena bandhornet har knäckts av
Får en smärre hjärnblödning och skriker nog nej typ 22ggr... varpå min tjej kommer in och undrar vad som har hänt när när jag sitter där på huk, men händerna för ansiktet ojjandes.
Urverket har stannat på tiden för brottet, kanske ska limma tillbaka bandhornet och behålla den som minne?
Min första OWGM
Nu börjar (förhoppningsvis inte) en lång process med med försäkringsbolag och att skicka klockan till IWC.
Då jag bor i Malmö, staden som inte har en IWC återförsäljare så ringde jag till Krons ur i huvudstaden och fick tala med en riktigt trevlig kille vid namn Andreas.
Eftersom klockan inte är så gammal så trodde han att det nog finns "reservdelar" men att såklart klockan måste skickas upp till dem för att de sen ska skicka den till IWC för en bedömning och prisförslag.
Alternativt åka över till Danmark och Köpenhamn för att få hjälp av dem, vi får se! Första steget blir att stångas med Trygg Hansa
Eftersom denna olyckshändelse hände så snabbt, är jag diskad om jag använder min då nuvarande enda fungerande klocka?
Det har såklart gjorts idag så teoretiskt är jag borta
Om jag är diskad, får jag fortfarande delta i fredagsutlottningarna och skänka pengar till Min stora dag organisationen? För det vill jag gärna göra!
Nu har man ju definitivt en stor anledning att köpa en ny klocka, då en ev reparationsprocess kan ta lång tid!
Jag fortsätter att kämpa oavsett diskad eller inte, med min SD
Må väl alla OWGMare!