• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Gör inte som jag, köp inte någon klocka under mars. Jag är väldigt nära på att bryta fastan 😵
32E49194-BB6E-4B62-BB5F-D6FF5805EE5C.jpeg

Utifrån att jag gillar mekaniska urverk, inga sifferindex på urtavlan samt att klockan måste kännas närvarande på handleden kommer årets OWGM-klocka bli…Casio F-91W!
19DDB757-269B-43C9-8858-344571298C51.jpeg

Exponeringsterapi är det nya svarta under OWGM…😆
#dagtre: Lätt är kanske ett lite väl starkt ord i sammanhanget men vi kämpar på…även avseende läsbarheten efter gårdagens ljusknappshaveri.
73C517EF-1C0F-4CD0-A4D4-ECC53E0EC1C9.jpeg

Alltså jag börjar tappa det nu, har gått 3 dagar och jag är riktigt jäkla less. Valde ”fel” klocka, så får vända upp och ner för lite omställning. Mars blir en lååång månad😳
D6E10C7E-F3FA-4EF8-B5EE-B62A26CAC110.jpeg
@Limeee ibland tar man fel beslut och då får man ha en relät ryggrad och stå för det beslutet. " Stare" och gå vidare…. sa de gamle romare… //:pompus:

Tredje dagen idag och tydligen har man vikt ner sig till att sälja favoritklockan som ligger nedpackad 😮

Ytterligare jobbig grej med det är ju att det frigör kapital att köpa Panna… hajja om man skulle få napp på en nu under Mars 😳

@Limeee ibland tar man fel beslut och då får man ha en relät ryggrad och stå för det beslutet. " Stare" och gå vidare…. sa de gamle romare… //:pompus:
Bäste herr @Limeee. En för alla, alla för en, självklart så är det snart den 1: april även om man har hela garderoben full med klockor att byta med. ! Det är bara 3 km kvar…..// 🧐

Senast ändrad:
Dag 3:
BB58 en av de mest allsidiga klockorna, funkar till det mesta.
Ändå blir man helt rastlös, var ’tvungen’ att köpa fler band i veckan.
Fick mig tom att testa en TT-länk! Blev rätt schysst 😍
Skrämmande vilka drivkrafter denna övning lockar fram 😱 helt makalöst. Man är ju helt sjuk egentligen 😂
Trevlig helg på er!
7265F22D-7360-455F-B76E-19D4B514598A.jpeg

Tillbaka
Topp