• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Incheck dag 4

Har varit en jäkla massa trädgårdsarbete idag! Riktigt skönt att vara ute i god tid och förbereda när man har köpt nytt hus! 😁 kommer nog bli riktigt fint när vi är klara
20230304_131855.jpg

Avrapportering 4/3... Klock, och OWG-mässigt så har det gått bara fint.
Själv mår sådär bra man bara kan efter en kväll i gamla vänners lag, champagne, röd bordeaux, boeuf bourguignon, whisky, kaffe, kaka och lite punsch.
Manchettknapparna... guld på 830-silver (en nu lite gammaldags, bättre bättre kvalité än förgyllning och plätering) och infattade med rektangulär, bombéslipad rökkvarts.
PSX_20230304_220935.jpg

Senast ändrad:
Checkar ut, för idag. 27 dagar kvarstår.

C9024D65-A6DA-424F-B938-B7D8FE62C6BB.jpeg
80AABAB5-A36C-4F5F-A323-44A60FA131DE.jpeg
Det ser ut att vara bra tryck i lume i den där...
Jag har, ett längre tag nu, följt Kuoe, bland annat på t.ex. Instagram... och övervägt att beställa. Men på länk och med datum. Klockan känns verkligen trevlig, men att beställa ifrån andra sidan av jorden har faktiskt bromsat. ...Kanske är det mest för att jag aldrig gjort det tidigare. Och tull ska det ju också komma till.

Det ser ut att vara bra tryck i lume i den där.

KUOE:n är precis belyst med stark lampa när jag tog fotot. Därav synbart stark lume. I verkligheten är den bra, som superluminova brukar vara, men inte i klass med Seiko.

Om det är det oprövade som håller dig tillbaka gällande beställningen tycker jag att du skall klicka hem en. Om inte annat för erfarenheten. Den var snabbt på plats och tullavgiften betalades direkt till DHL. Därefter kunde jag hämta ut den.

På köpet, utöver erfarenheten, får du en väldigt fin klocka till ett bra pris.

64D9D232-5126-460B-9927-166B8555A605.jpeg

Senast ändrad:
KUOE:n är precis belyst med stark lampa när jag tog fotot. Därav synbart stark lume. I verkligheten är den bra, som superluminova brukar vara, men inte i klass med Seiko.

Om det är det oprövade som håller dig tillbaka gällande beställningen tycker jag att du skall klicka hem en. Om inte annat för erfarenheten. Den var snabbt på plats och tullavgiften betalades direkt till DHL. Därefter kunde jag hämta ut den.

Låter hyggligt enkelt... Och så skulle jag kunna rättfärdiga köpet med att det är en jubileumsklocka, till mig själv. ...Även om jag redan gjort mig en jubileumsring. 😅 💎

Sånt där är ju egen tid. Jag måste köpa blommor och choklad till frugan för att få åka själv till återvinningen på en lördag.
Du har naturligtvis rätt (i viss mån 😅).
Hade samma önskemål kommit för en månad sedan så hade jag tänkt precis så. Åka ifrån sambon och två-åringen en dag hade känts rätt okej, men har även en treveckors som jag gärna lär känna litegrann också 😆 man kan även misstänka att småttingarna är skälet till att hon inte hängde med till återvinningen 🙄

Den är inte alls dum den där. Tittar också lite på hemsidan nu 👀

IMG_8080.jpeg

Godmorgon Tnr:050710. Söndagsmorgon, nyss innanför dörren efter en ...
IMG_1734 (1).jpeg

uppfriskande morgonpromenad.Promenaden var garanterad myggfri. Ha ´re bäst // 🧐 (Min favorit vinteraktivitet är att gå in igen och ta på mig pyjamasen// Bob Hope)

Tillbaka
Topp