• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Äventyrsväder idag. Då hade det varit kul att bära Explorern. Det syns kanske inte på bilden, men här var det knädjupt med snö. Tur att hunden är modell större. Annars hade han inte bottnat.

352289A5-90BC-4F4F-8D5C-8A6FC2E1336A.jpeg

DB2E46D8-B4AF-494E-9C56-43C7956E1C3D.jpeg

Godmorgon. Antikmässan idag. Stålsätter mig.

Men min Excellent fortsätter att leverera för mig. Idag kör jag en länk av Rowi från deras Prima Plana-serie. Det betyder att min klocka är just nu 100% gjord i dåtida Väst-Tyskland på mitten av 60-talet, mer specifikt att boetten, urverket, visarna, tavlan samt länken är alla tillverkade i staden Pforzheim av diverse firmor som tillsammans bildar en mysig helhet. Det är sånt där extra extrem nörderi som gör mig tossig i klockor och jag är därför glad att jag valde denna som min OWGM-klocka. ☺️

Kämpa på allihopa! Banzai!

(Ursäkta glappet i ändlänkarna; denna länk har fasta ändlänkar som är mer menade att "följa" konturen av klockan lite löst än att fylla ut tomrummet helt. Ger den en skön vintage vibe IRL iaf)
489EFC44-5406-4512-8B42-044F4A44833B.jpeg

Senast ändrad:
Godmorgon. Antikmässan idag. Stålsätter mig.

Men min Excellent fortsätter att leverera för mig. Idag kör jag en länk av Rowi från deras Prima Plana-serie. Det betyder att min klocka är just nu 100% gjord i Tyskland på mitten av 60-talet, mer specifikt att boetten, urverket, visarna, tavlan samt länken är alla tillverkade i staden Pforzheim av diverse firmor som tillsammans bildar en mysig helhet. Det är sånt där extra extrem nörderi som gör mig tossig i klockor och jag är därför glad att jag valde denna som min OWGM-klocka. ☺️

Kämpa på allihopa! Banzai!

(Ursäkta glappet i ändlänkarna; denna länk har fasta ändlänkar som är mer menade att "följa" konturen av klockan lite löst än att fylla ut tomrummet helt. Ger den en skön vintage vibe IRL iaf)
489EFC44-5406-4512-8B42-044F4A44833B.jpeg
Alltid intressant med bakgrundsinformation om klockorna. Ytteliggare nörderi är att jag kände behov av att kolla upp om Pforzheim låg i dåtidens Västtyskland eller Östtyskland. Det var Västtyskland 😊.

Hinner inte med i tråden i år, men har iaf inte failat klockmässigt än. Dag 8. Nu börjar jag verkligen vänja mig vid att ha en slimmad 34mm på mig, kommer bli märkligt att ta på sig en bulkig dykare i april har jag en känsla av. Om jag klarar mig så länge dvs, nykomlingen lockar rejält...
IMG_20230308_082036.jpg

Jag tycker att den sitter helt perfekt på din handled, ser riktigt bra ut!

Alltid intressant med bakgrundsinformation om klockorna. Ytteliggare nörderi är att jag kände behov av att kolla upp om Pforzheim låg i dåtidens Västtyskland eller Östtyskland. Det var Västtyskland 😊.
Tack, det är bara kul att dela med mig! ☺️ och jag ber om ursäkt; om det var Väst vs Öst är ju en ganska stor historisk detalj som jag missade helt (fast i min egen Pforzheim-dyrkande bubbla haha) så jag redigerade inlägget med att lägga till det, tack för du sa till. Finns mycket god vintage som kom därifrån dock - om man lyckas gå på expedition till Tyska online marknadsplatser kan man ofta hitta liknande dykare som jag har för några hundringar under tusenlappen; så länge de är i helstål tycker jag de är minst lika bra kvalitet som Schweiziska vintage dykare som går mellan 3,5-5000kr minst, plus att de är oftast klassiska och smakfulla i designen 😄

Tillbaka
Topp