• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

bag

Panerai
Du menar lamm-shocken…?
1710848003305.gif
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Finns rätt många fler G-shocks än lamm ja🙂
Men lammskocken har byggts upp under betydligt fler år efter besök på Öjn😃
Vet bara att Inger Forslund som gjorde dom är bortgångne och att det nu är en släkting till henne som återupptagit tillverkningen.
Fyll gärna på med mer fakta🙂

Jag tänkte att du kanske kunde bekräfta vad jag tror. Vet gör jag inte. På Gotland finns det ju inga får, bara lamm, det vet du säkert? Lammens barn är lammungar. Jag känner en del lammbönder på Gotland och har i min ungdom hjälpt till med avmaskning, ullklippning och annat. När man kallade på lammen för att samla dessa ropade man "Koooojsa, kojsa, kojsa, kojsa" för att de skulle komma. Jag antar därför att namnet Kojsalamm har en koppling till detta. Du får fråga när du är där och köper nya lamm till din flock.

Min OWG-klocka behöver jag inte ropa på, den sitter för det mesta på armen och när den inte gör så är den alltid i min närhet. Till skillnad från tidigare års klockor tickar den ju på av sig själv, driven av ett kvartsurverk. Lite tråkigt kanske, men praktiskt. Gillar klockans krona och dess placering. Bra också att den är skyddad i sin infällning i bandinfästningen, helt utan behov av normala kronskydd som ju bygger på boetten och gör den större.

Idag är det mindre än två veckor kvar av utmaningen. Jag fortsätter att köpa lotter. Hoppas fortfarande att vi når målet på 200000:- men då behöver nog lottförsäljningen accelerera.

IMG_6743.jpeg
 
Topp