• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Hur vilar era OWG-klockor när det är dags för skönhetssömnen?
Min bor på ett klockställ signerat vår egen @rstattin
1000040133.jpg

1000040134.jpg

Det jag saknar mest i klockväg just nu är känslan av en länk runt handleden. Jag har kanske någon sådan som skulle passa på OWG-klockan?

IMG_7923.jpeg

Manschettknappar använder jag sällan men har desto fler. Vi kör ett par till, om inte annat så för dig @Curler2 🥌. Dessa kommer från Norrlands Dragonregemente, aka K4.

IMG_7925.jpeg
Tackar! 🫡
Jag kontrar med harar.
1000025097.jpg

Fredagstävling!🌸 🌼

Imorgon är det dags igen! Ni kan reglerna nu va? Man har imorgon fredag klockan 00:00-23:59 på sig att posta sitt bidrag och så kör vi prisutdelning under lördagen efter att juryn sammanträtt. Varje vecka är det som ni vet nya priser och ett nytt tema.

Veckans tema är: Vårdagjämning

Vad tävlar man om?

1a pris: Överraskningspris från Watchwear.se / @Feskarn 🎁
2a pris: Presentkort på 1000kr hos Uret.se från @Sthlm-Nicklas
3e pris: Presenkort på 250kr hos Bokus.se från @Sthlm-Nicklas

Regler:
Max ett bidrag per deltagare och vecka
Bilden måste vara tagen samma dag som tävlingen pågår.
Inlägget måste postas under fredagen kl 00:00-23:59
Inlägget måste innehålla OWG-klockan på något sätt.
Inlägget får max bestå av 2 bilder (tex en bild där klockan inte är med i fokus/alls och en bild på klockan)
Man måste tagga sitt inlägg, denna veckan kör vi #vårbild (gör det lättare för juryn att hitta)

Låt kreativiteten flöda!
Rättelse: morgondagens 1a pris är en överraskning från Watchwear.se / @Feskarn

Dag 20:1
En solig sommardag 2002 äts det strutglass på piren i Jönköping.Sitter ihop med vännerna på en bänk och det myllrar av folk.Helt plötsligt inser Henrik att hans Ericsson T65 är puts väck.
Någon har lyckats stjäla den utan att vi märkt det.Här ser vi den nyskapande modellen där utbytbart batteri är ett minne blott.

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013772.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013775.jpg

Efter rätt många dagars frånvaro checkar jag in igen. Skyller på kombination av semester, stressig situation på jobbet och nu en släng influensa. 🤧

Miniräknaren har dock stått stabilt genom allt!

Har under kvällen läst ikapp 40 sidor och är nu i fas igen. Som vanligt är det alltid kul läsning, men attans vad fort man missar mycket.

Får ursäkta för dålig kvällsbild, orkar inte mer än så för tillfället.

IMG_1565.jpeg

Hur vilar era OWG-klockor när det är dags för skönhetssömnen?
Min bor på ett klockställ signerat vår egen @rstattin
1000040133.jpg

1000040134.jpg
Såhär får min sova nu i mars.
IMG_9007.jpeg

Och nej, jag har varken använt fickuret eller reseklockan, swear to god!

Händelserik dag i övrigt. Galet mycket på jobbet med månadsmöte för tjänstemännen, arbetsledare och kollektiv i olika forum. Därtill dragit in något lite större projekt på jobbet, bra dialog med kunder, ok lunch och lönesnack med VD:n osv. Även hunnit med ett årsmöte nu på kvällen med samfällighetens vattenförening. Precis lika spännande som det låter faktiskt 🙄
Men man måste väl visa intresse, främst för respekt av eldsjälarna som roddar i allt och säkerställer att h2o rinner på när man öppnar kranen osv.

Sen en mindre rolig upptäckt idag: har haft en dialog här på la med en köpare av en klocka jag har. Åtminstone trodde jag att jag hade den. Var övertygad om att den låg i vapenskåpet. Men icke! Har letat ihjäl mig i två dagar. För att göra en lång historia kort: min 7-åriga dotter hade lekt med den, tappat den i golvet så glaset sprack och i panik kastat den i soptunnan för att göra sig av med beviset. Vet inte vad man ska säga om det egentligen? Ska man vara orolig eller stolt över det kriminella beteendet 🤔
Vi har iaf pratat ut om det inträffade och jag både tror och hoppas att hon talar om nästa gång hon har sönder något som är pappas.

Jag får vara glad att det ”bara” var något i 5k-klassen och ingen extremt dyr guldklocka eller dylikt 😩

Vi har iaf pratat ut om det inträffade och jag både tror och hoppas att hon talar om nästa gång hon har sönder något som är pappas.

Bra att din dotter berättade vad som hänt. Kan mycket väl förstå hennes känsla när klockan gick sönder och vad hon sedan gjorde. Bra relationer till sina barn och närmaste är viktigare än alla klockor tillsammans. Fint hanterat av dig och bra att du delade det hela med oss.

Bra att din dotter berättade vad som hänt. Kan mycket väl förstå hennes känsla när klockan gick sönder och vad hon sedan gjorde. Bra relationer till sina barn och närmaste är viktigare än alla klockor tillsammans. Fint hanterat av dig och bra att du delade det hela med oss.
👏🏻 Verkligen. Jag sa det till henne också. Att jag förstod att hon blev rädd osv för hon visste att det var något ”dyrare” som pappa var rädd om. Sen var jag väldigt pedagogisk kring att det kanske hade kostat några hundralappar att laga den bara hon sagt till. Nu går inte det eftersom hon kastat den och att en ny kostar otroligt mycket mer pengar. Man ska alltid berätta när något blir tokigt för oftast går det att lösa bättre ju tidigare man får veta det.

Jag tror som sagt hon ändå tog en lärdom av detta. Och än mer eftersom jag inte ens blev särskilt arg. Hade jag blivit det är ju risken att hon inte törs berätta nästa gång något liknande händer igen.

Men mellan oss alla här på Klocksnack kan jag erkänna att jag inombords inte var helt nöjd 🤣

Men mellan oss alla här på Klocksnack kan jag erkänna att jag inombords inte var helt nöjd 🤣

Det förstår jag också. Du hanterade det på rätt sätt. När din dotter är vuxen blir det en rolig anekdot, inget obehagligt minne. Jag har själv bitit ihop ibland men också uppskattat såna här meddelanden från mina barn som väcker starkare känslor. Sånt som man som förälder heller inte skall ta för givet.

IMG_7952.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp