• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Glömde visst ange ur vid registrering. @Mic1 jag kör iaf en Seiko Alpinist, Sarb017
IMG_0170.jpeg

@RobinW har ett så jävla pannben, han har ju redan kört den ett år och lyckats OCH KÖR IGEN! Efter en dag blev jag hotad med skiljsmässa, att sova under bar himmel i marsväder och mycket mer. Förstår inte hur hans bättre part VÄLJER den frivilligt! Hedersomnämnande redan dag 1
Ahh. Missade att @RobinW renan klarat hela mars med dan. Min(min frus) får inte så mycket handledstid

@RobinW har ett så jävla pannben, han har ju redan kört den ett år och lyckats OCH KÖR IGEN! Efter en dag blev jag hotad med skiljsmässa, att sova under bar himmel i marsväder och mycket mer. Förstår inte hur hans bättre part VÄLJER den frivilligt! Hedersomnämnande redan dag 1
Jag får erkänna att den känns enkel att ha på sig efter förra årets klocka som så vänligt donerades av @Highvalley .
Bjuder på en nostalgitripp

IMG_5349.jpeg

Enda fotot jag hade kvar på dem. Så traumatiskt var det…
Då kunde jag ändå enkelt byta både boett och armband!

@frommywrist i år av anmälningsavgiften 300kr

@Urkvinnan val av klocka?
Att anmäla sig är en aktivitet och att välja klocka är en annan. Igår orkade jag bara med den ena. Idag orkar jag med den andra.
IMG_7373.jpeg

För att maxa min owg-experience kommer jag även att klä mig endast i svart och vitt denna månad, även om jag riskerar att se ut som rekvisitan i en mello-akt.

Då var det dags att presentera mitt val av klocka i årets OWG March. Det kräver egentligen mer text än vad jag nu hinner skriva så jag får komplettera beskrivningen av mitt motiv till detta val framöver.

Klockan kommer från Praesidus, en amerikansk klocktillverkare som aktivt stödjer militära veteranorganisationer genom att donera 5% av sin försäljning till sådana.

Den modell jag har valt hedrar en tid och händelse då USA aktivt stödde Europa i kampen mot en krigförande nation och då amerikanska presidenter gick att lita på och inte satte egna intressen i första hand.

IMG_7281.jpeg

Den klocka som jag kommer att bära under hela mars månad är Praesidus Utah Beach A-11. Lycka till alla OWG-kämpar!

IMG_7280.jpeg
IMG_3836.jpeg
IMG_7155.jpeg
Ett mycket intressant val av klocka som känns mer aktuellt idag än kanske någonsin. Här vill vi höra mer!
I min bokhylla, en burk med sand jag hämtade längst ut i vattenbrynet vid lågvatten på Omaha Beach. Det är en oerhört stark upplevelse att vända sig med ryggen mot havet och blicka in mot land och den ofattbart långa sträcka man ser framför sig.
20250301_102856.jpg

Dag 1:
Här ser vi Nokia N9 i kulören Cyan tillsammans med årets armbandsur i färgen Candy Blue.
2011 släpptes denna enhörning där operativsystemet Meego var långt före sin tid med svepgester.
Kameran är ingen höjdpunkt men får ändå godkänt med sina 8 MP och autofokus samt optik från Carl Zeiss.
Med sin OLED-display på 3,9 tum är den enkel att manövrera med en hand. Detta får mig att sakna tiden när man inte bar omkring på en mindre surfplatta i fickan.
Har ett missat samtal ser jag dags att ringa tillbaka...

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013136.jpg

Foto: Nokia N9
1000013137.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013141.jpg

Tillbaka
Topp