• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Då har man styrt upp månadens EDC!
För säkerhets skull börjar nästa arbetsvecka med 2 dagar konferens med nya arbetskamraterna och följs av dag med gamla chefen. Säker på att alla blir imponerade

IMG_7795.png

IMG_7794.jpeg
IMG_7796.jpeg

Speciellt tack till @roosterman och bättre hälften som valde klockan framför något diskret

En nackdel med klockvalet är att jag har få - närmare bestämt inga - 16mm klockband. När är väl det genomskinliga bandet halva grejen med denna modell, men jag har ändå beställt ett par extea band som förhoppningsvis anländer innan månaden är över ... Lite variation vill man ha.
20250301_083818.jpg

En OWGM klassiker. Får se om du blir den första som lyckas. Jag tror på dig
@RobinW har ett så jävla pannben, han har ju redan kört den ett år och lyckats OCH KÖR IGEN! Efter en dag blev jag hotad med skiljsmässa, att sova under bar himmel i marsväder och mycket mer. Förstår inte hur hans bättre part VÄLJER den frivilligt! Hedersomnämnande redan dag 1

Då var det dags att presentera mitt val av klocka i årets OWG March. Det kräver egentligen mer text än vad jag nu hinner skriva så jag får komplettera beskrivningen av mitt motiv till detta val framöver.

Klockan kommer från Praesidus, en amerikansk klocktillverkare som aktivt stödjer militära veteranorganisationer genom att donera 5% av sin försäljning till sådana.

Den modell jag har valt hedrar en tid och händelse då USA aktivt stödde Europa i kampen mot en krigförande nation och då amerikanska presidenter gick att lita på och inte satte egna intressen i första hand.

IMG_7281.jpeg

Den klocka som jag kommer att bära under hela mars månad är Praesidus Utah Beach A-11. Lycka till alla OWG-kämpar!

IMG_7280.jpeg
IMG_3836.jpeg
IMG_7155.jpeg

Då var det dags att presentera mitt val av klocka i årets OWG March. Det kräver egentligen mer text än vad jag nu hinner skriva så jag får komplettera beskrivningen av mitt motiv till detta val framöver.

Klockan kommer från Praesidus, en amerikansk klocktillverkare som aktivt stödjer militära veteranorganisationer genom att donera 5% av sin försäljning till sådana.

Den modell jag har valt hedrar en tid och händelse då USA aktivt stödde Europa i kampen mot en krigförande nation och då amerikanska presidenter gick att lita på och inte satte egna intressen i första hand.

IMG_7281.jpeg

Den klocka som jag kommer att bära under hela mars månad är Praesidus Utah Beach A-11. Lycka till alla OWG-kämpar!

IMG_7280.jpeg
IMG_3836.jpeg
IMG_7155.jpeg
Jag ser fram mot kompletterande text, den ser ut att ha spännande bakrundsinfo den där. 🙂

Tillbaka
Topp