• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Fick åka hem från jobbet idag med migrän. Så det var den festliga sista dagen av owgm. Blir kanske att jag är med och lyssnar ikväll. Blir nog inte så aktiv.
DSC_0006_VSCO.jpeg

IMG_9445.jpeg

Dag 31/31! Känns helt sjukt att man pallade haha. Avlade ju ett löfte i tråden om att testa lite olika band, det gjorde jag ju tyvärr inte.. Mycket för att banden jag tror hade lirat till blev väldigt likt det jag redan har på. Nåja! Så kan det gå! Har varit kul att följa tråden. Bra jobbat alla ni som tar er i mål!

Sista incheckningen blir från det klockan gör bäst, nämligen ta tid på tvättmaskinen.

Det har varit en tråkig mars måste jag erkänna men nu är man äntligen i hamn.
Funderade om det fanns någon vinstavgift för de som klarade sig? Annars kanske vi alla kan begå kollektivt självmord strax innan midnatt så vi boostar insamlingen lite?

IMG_6626.jpeg

Detta har hänt:
Jack Bauer är indragen i en komplicerad konspiration för att stoppa en hotande översättning av KS till danska. Under de gångna veckorna har Jack jobbat på att avslöja de bakomliggande krafterna och rentvå sitt namn från anklagelser om att vara "halvdansk". Hans jakt på de skyldiga har lett honom till flera misstänkta, inklusive Dr Liveee, en anonym och fruktad skurk.
328415-24-heures-chrono-saison-9-580x0-1~2.jpg

Jack har arbetat undercover, infiltrerat olika grupper och samlat ledtrådar samtidigt som han försökt hantera sina egna personliga och fysiska utmaningar, inklusive en virusinfektion och misstankar om en mullvad inom CTU. Han har följt upp ledtrådar, men varje gång han närmat sig sanningen verkar fienden vara ett steg före.

Han har även blivit anhållen av barnutskottet och utsatts för förhör. Med hjälp av agent Smith som försvann lika snabbt som han dök upp fick Jack sin värld omskakad och han är fortfarande osäker på vem han kan lita på. Kampen mot Dr Liveee fortsätter, och Jack gör sitt bästa för att följa spåren och stoppa hotet innan det är för sent.
IMG_20250331_182119~2.jpg

Det är en intensiv jakt där varje dag räknas och Jack kämpar med att hålla sig ett steg före sina fiender.

Senast ändrad:
Av alla band jag har hunnit prova under utmaningen kommer här mina favoriter.

IMG_0844_jpg.jpeg

Kategori stil:
Corfam från Moonphase.fr
Mycket elegant matchning enligt mig och dessutom snarlik de band som levererades med klockorna som evaluerades för Nasas Alaska IV-projekt.

IMG_0782_jpg.jpeg

Kategori komfort:
Klocksnack Explorers Club mkiii
Mycket bekvämt band som också har en kul Nasa-koppling då det är en replika på de tidiga banden som astronauterna bar.

IMG_0763.jpeg

Kategori less is more:
Detta elastiska band från Horlogear överraskade. Det var både bekvämt och såg förvånansvärt bra ut måste jag medge.

IMG_0673.jpeg

Nu börjar det närma sig slutet och om man nu ska försöka sig på att summera den här månaden så har det varit tyngsta OWGM jag gjort. Den här pjäsen är ju 44mm bred och har 28mm band så jag har inte haft några band att byta till.

Tidigare år har varit betydligt lättare, de två första åren med Omega var lätt och kul:
IMG_5583.jpeg

Förra årets SoLabs var riktigt kul!
IMG_0504.jpeg

Tror dock ändå att årets klocka är den jag fått mest kommentarer om, både kollegor och annat folk som uppmärksammat den. Det går ju inte att sticka under stolen med att den ser lite speciell ut. Har dock kommit på mig själv med att ta upp telefonen på möten för att kolla tiden istället för att tända displayen på klockan.
IMG_2680.jpeg

Är nog mest nöjd med släta strutslädret som detta band är gjort i, måste nog beställa liknande till andra klockor.

Nåja, det har som vanligt varit riktigt kul att se så många trevliga klockor och galenskap i kombination i denna tråd. Jag ser framemot nästa år. Men då får det bli något annat på armen :)

Tillbaka
Topp