• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Varmt välkommen till min alldeles egna tråd för oss modiga som vågar gå emot strömmen av duktiga personer med alldeles för mycket disciplin😎
IMG_8349.png

Dag 2:4
På catwalken ikväll tillsammans med månadens dinka ser vi 2004 års SonyEricsson K700.
Äntligen kom första lönen från sommarjobbet fredag 25 juni, turen bar av till Expert Väster City i Jönköping.
Där möts jag av Carl-Johan som jag praktiserat hos några månader tidigare.
Väl hemma blir lyckan kortvarig då den glimrande TFT-displayen med sina 65 000 färger har en död pixel. o_O
Men såklart får jag den utbytt på plats dagen efter. En olycka kommer sällan ensam heter det...
...luren slinter ur näven kort därefter när jag trampar på stålhästen Crescent Balder och dimper i asfalten.
När jag förskräckt plockar upp ögonstenen konstateras att det slutar med en buckla på baklocket av aluminium.
Resten av enheten ska förställa metall men är plastic fantastic.

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013183.jpg

Foto: SonyEricsson K700 0,3 MP (Potatis?!) 🥔
1000013184.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013185.jpg

kör väl en kvälls incheckning oxå efter en lång dag med att köpa ny säng till lilltjejen, vara på ikea och köpa skrivbord till båda flickorna och sedan greja med. Även lyckats var behjälplig vid en mindre singelolycka (inga skadade tack och lov). Så nu är det ryggläge i soffan.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    343.6 KB · Visningar: 1
Dag 2:4
På catwalken ikväll tillsammans med månadens dinka ser vi 2004 års SonyEricsson K700.
Äntligen kom första lönen från sommarjobbet fredag 25 juni, turen bar av till Expert Väster City i Jönköping.
Där möts jag av Carl-Johan som jag praktiserat hos några månader tidigare.
Väl hemma blir lyckan kortvarig då den glimrande TFT-displayen med sina 65 000 färger har en död pixel. o_O
Men såklart får jag den utbytt på plats dagen efter. En olycka kommer sällan ensam heter det...
...luren slinter ur näven kort därefter när jag trampar på stålhästen Crescent Balder och dimper i asfalten.
När jag förskräckt plockar upp ögonstenen konstateras att det slutar med en buckla på baklocket av aluminium.
Resten av enheten ska förställa metall men är plastic fantastic.

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013183.jpg

Foto: SonyEricsson K700 0,3 MP (Potatis?!) 🥔
1000013184.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013185.jpg
Ja okej då, man kanske kan konstatera att faktiskt inte precis allt var bättre förr…

Passa på och smyg in ett vinnande bud nu precis innan avslut när alla ligger och sover!

Uppdatering 1: Mini-Me1, hädanefter kallad Den arvslösa, nämner i förbifarten att hon lekt med den och lagt den i köket. När jag konfronterar henne efter att ha vänt upp och ner på köket, säger hon ”eller så la jag den på ett fönsterbräde. Eller så kommer jag inte ihåg var jag la den” Kampen fortsätter!
Uppdatering #2: Den arvslösa är tillbaka i värmen och avskriven alla misstankar. Det va hennes far som lite slarvigt tagit av sig klockan när jag meckade med någonting. Hittade lite olika lösningar på problemet. En omröstning vore kanske på sin plats hur jag bäst fäster klockan…

IMG_1130.jpeg

Tillbaka
Topp