• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

tempImage3pYiLH.jpg

Denna väljer jag.

Finns det några mer utförliga regler nånstans? Får man ta av sig klockan när man sover/duschar etc? Vill ju inte faila pga nåt i det finstilta 😂😂

Du får ta av den. Det viktiga är att du inte sitter på dig någon annan klocka. Incheckning i tråden är rekommenderad för trevlig stämning, de flesta gör det varje dag men inte ett måste.
Precis som @martaSM30 säger får du ta av den för hygien,sömn eller krävande jobb, ex sjukhusmiljö, om så önskas.
Du får också byta band på den hur du vill.
Tumregeln är att samma klocka ska användas hela mars.
Tänk på att INTE prova någon annan klocka upp över handen/handleden, hålla en klocka i handen är OK, för då kommer pappa fladdis @Mic1 och jagar din kind :)

Hade lite roliga planer på att köpa något kul till årets OWG men det blev inget av med det, istället har 2025 varit det sämsta året inom familjen på väldigt länge.
Känns tråkigt att köra med Hydroconquest eller Zelos som jag redan haft, och eftersom lådan inte är så välfylld så lutar det åt denna vintage Ebel, som jag fick av pappa och hans fru när jag fyllde 40, sommaren 2023.
Eftersom pappa tyvärr fick ett väldigt tungt besked i veckan så tänkte jag att jag kan köra denna till hans ära.
IMG_5335.jpeg

Screenshot 2025-02-28 153440.png

@bag @Vinterdykarn jag saknar val av klocka samt anmälningsavgift från er!

@Berns @Lesa @Shake&Bake @Mortadella @HampusJ @Fliegerchronograph🚁 @ThomasP @skyseeker @Roger_Mellie @Ljungen @Lacken @Bud66 @Meridius @Klockjägaren jag saknar val av klocka från er. Vänligen skriv tydligt märke och modell, jag kan inte gissa baserat på bild!

Tack!

// 🦇
Jag som inte ens kan gissa baserat på att ha den framför mig 🤣🤣🤣
Helt omärkt förutom Saab-tavlan. Kan det va en Swatch?
Eller så är det en vanlig Saablans-plastklocka 😅

Att välja klocka med udda bandbredd borde ju ge extrapoäng? Jag har haft 19mm och ger mig nu i kast med 18.
Kör 28mm och max 3mm tjockt, blir första året jag inte kommer att kunna variera band.

Då original bandet gått sönder så försökte jag tre gånger om att beställa något nytt från Amazon/etsy, men det blev aldrig bra.

Slutade med att jag fick måttbeställa ett handsytt, snudd på att bandet är dyrare än klockan….

Tillbaka
Topp