• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Dag 12. Nu börjar det bli farligt. Landade 2 nya klockor i brevlådan idag.
En funky vintage Karl Lagerfeld som gick igång efter batteribyte och en Timex Deepwater Reef med plasten kvar. Svettigt men än så länge sitter guldkronografen stadigt på handleden 🥵

Dagens pappaskämt:
När äter advokater? Mellan målen

IMG_1129.jpeg
dag 14 är det väl ändå? ;)
Shhhh, säg inget så går ham två dagar längre än oss andra😁

Dag 12. (Edit: menar dag 14)
Nu börjar det bli farligt. Landade 2 nya klockor i brevlådan idag.
En funky vintage Karl Lagerfeld som gick igång efter batteribyte och en Timex Deepwater Reef med plasten kvar. Svettigt men än så länge sitter guldkronografen stadigt på handleden 🥵

Dagens pappaskämt:
När äter advokater? Mellan målen

IMG_1129.jpeg
Den där Lagerfelden var riktigt cool. Tror den flimrade förbi i mitt flöde nånstans.

Den där Lagerfelden var riktigt cool. Tror den flimrade förbi i mitt flöde nånstans.
Tack!
Hittade den på auctionet från något svenskt auktionshus. Tyckte den var riktigt funky och kul märke. Aldrig sett modellen innan. Originallås och originalband. Dessutom med Lagerfelds gamla logotyp på urtavlan. Fick den för en billig peng. Ett batteribyte och den var igång. Han som bytte batteri sa att han testat och sett att det är 18k guld. Men jag tror det bara är plätteringen... kul hur som helst!

Jag har gått och lurat på en Windseeker i över ett år. Kände att jag ville ha en tydlig och klar färg, som den orange. Men nu när jag ser denna blå-grå i fler och fler bilder blir jag mer nyfiken den lite mer, ehm, lättmatchande färgen. Den är trevlig den där rackaren alltså!
Funderade länge också på vilken kulör jag skulle skaffa men efter jag fick se den blå i verkligheten fanns det ingen annan jag ville ha. Gillar hur den varierar beroende på tid på dygnet det är och hur ljuset faller på urtavlan.
Upptäckte dem av en ren slump när man tittade på klipp från sina favorit-youtubers, kommer säkert bli någon mer från dem i framtiden.
Perfekt för att byta ut en klocka jag inte ville ha längre och ska försöka göra mig av med.
Blev också en fullträff i att gå med i detta forum och sedan dras in i OWG utan att alls veta vad detta är :eek:😅 så nu får jag testa den ordentligt 💪

Funderade länge också på vilken kulör jag skulle skaffa men efter jag fick se den blå i verkligheten fanns det ingen annan jag ville ha. Gillar hur den varierar beroende på tid på dygnet det är och hur ljuset faller på urtavlan.
Upptäckte dem av en ren slump när man tittade på klipp från sina favorit-youtubers, kommer säkert bli någon mer från dem i framtiden.
Perfekt för att byta ut en klocka jag inte ville ha längre och ska försöka göra mig av med.
Blev också en fullträff i att gå med i detta forum och sedan dras in i OWG utan att alls veta vad detta är :eek:😅 så nu får jag testa den ordentligt 💪
Har själv haft en blå windseeker, måste säga att jag saknar den ibland. Väldigt trevlig och mångsidig klocka :cool:
Blue FKM Rubber Strap (2 av 4).jpg

Mkay, tillbaka på länken, börjar kännas trögt så här två veckor in i utmaningen... det som började som en smekmånad (med en nyinkommen klocka) känns nu mer som en provanställning (med nån som inte får förlängt förtroende...)...

I värsta fall kommer det hem en "ny" klocka från service dessutom, detta kan bli svårt... Nåja jag kämpar vidare, det är ändå fredag…
IMG_8634.jpeg

Tillbaka
Topp