Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör samma färg (läder) som bältet och skorna, då blir det riktigt stiligt! Svart, brunt?Dag 13: Check-in och omröstningssköj!
Nu är det så att jag ska på bröllop i utlandet nästa helg. Kul för mig! Och de som gifter sig, men framförallt för mig.
Eftersom frågan om vilken klocka det blir redan är besvarad (det är såklart helt givet att det blir SMP-dykaren, klassiskt val till mörk kostym på bröllop... väl?) blir den självklara frågan istället vilket band jag ska ha till.
Tänkte därför förena nytta med nöje och köra en liten omröstning. Om ni röstar med reaktionssymbolerna enligt uppställningen nedan matchar jag med en slant per röst kl 12:00 imorgon till MSD. Win/win tänker jag. Vad tror ni om det?
- Originallänken
![]()
- Grönt sailcloth
![]()
- Svart tropic
![]()
- Mesh
![]()
- Svart perlon
![]()
Det verkar luta åt att det blir ringbrynja, nitbälte och stålhätta på det där bröllopetKör samma färg (läder) som bältet och skorna, då blir det riktigt stiligt! Svart, brunt?
![]()
Det verkar luta åt att det blir ringbrynja, nitbälte och stålhätta på det där bröllopet![]()
En icon!!Julödlan ville vara med även i denna tråden sa han!
![]()
Ja, undrans vad...Undrar just vad @Curler2 🥌 kan tänkas hitta på för hobby....![]()
#fårintevaramedochtävlaEn icon!!
Men du glömde det viktiga ordet för veckans tävling…![]()
#fårintevaramedochtävla![]()
Kör samma färg (läder) som bältet och skorna, då blir det riktigt stiligt! Svart, brunt?
![]()
Det verkar luta åt att det blir ringbrynja, nitbälte och stålhätta på det där bröllopet
Deal @Christoban ?
Något långsökt, men på hobbytemat, så går det ju inte att låta bli att associera till Death Korps of Krieg när man ser den bilden.Hobby för mig är något som kanske många känner igen sig från tonåren, inte ovanligt att fastna i en andra världskrigs-fas som jag förstår det.
Hade samma fas och läste det mesta jag kom över, sedan dog det ut för att sedan ta upp samma hobby på senare år men då lite bredare för att istället gälla all krigshistoria och hur krig påverkar och har påverkat omvärlden.
Väldigt relevant även nu med tanke på allt som händer just nu på olika platser i världen...... och en förståelse för varför vi har vår Försvarsmakt och nyttan de fyller.
Får tacka särskilt Krigshistoriepodden för att detta intresse väcktes på nytt och att man fått upp ögonen för den bästa dubbel-monarkin genom historien, Österrike-Ungern
Hoppas inte alla blev mätta på krigshistoria med tanke på vad @Fliegerchronograph🚁 bar under förra årets OWG samt alla fina inlägg som anspelade på dess historia för att uppmärksamma 80 år sedan D-day under 2024.
#Hobby
![]()
![]()
Fyller på energinivån för sista timmarna och knäpper en snabb bild när ingen ser. Man vill ju inte framstå som ett freak
![]()