• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2026

Te på det. Dag 13 😱 check.
IMG_4464.jpeg

#Hobby

Utöver klockor och kamelvård är musik en stor del av mitt liv både i mitt yrke och privat. En nyfunnen hobby är pianostämning. Inte det enklaste att försöka bemästra men fasligt kul, tålamodsprövande och utmanande. På bilden ser ni det vackra innanmätet på ett Malmsjö Ateljé. Kamelen är med.

Ha en fin helg OWG-vänner.

DSC02974_VSCO.jpeg
DSC02977_VSCO.jpeg

Senast ändrad:
Dag 13: Check-in och omröstningssköj!

Nu är det så att jag ska på bröllop i utlandet nästa helg. Kul för mig! Och de som gifter sig, men framförallt för mig.
Eftersom frågan om vilken klocka det blir redan är besvarad (det är såklart helt givet att det blir SMP-dykaren, klassiskt val till mörk kostym på bröllop... väl?) blir den självklara frågan istället vilket band jag ska ha till.

Tänkte därför förena nytta med nöje och köra en liten omröstning. Om ni röstar med reaktionssymbolerna enligt uppställningen nedan matchar jag med en slant per röst kl 12:00 imorgon till MSD. Win/win tänker jag. Vad tror ni om det?

😍 - Originallänken
Originallänk.jpg

😲 - Grönt sailcloth
Grönt sailcloth.jpg

:mad: - Svart tropic
Svart tropic.jpg

hexagon- Mesh
Mesh.jpg

kslike - Svart perlon
Svart perlon.jpg
Kör samma färg (läder) som bältet och skorna, då blir det riktigt stiligt! Svart, brunt? 🥰😎
IMG_4465.gif

#hobby, har ju ett par hobbys som är mer för sommaren men något som fungerar fint året om är att fika. Och ja, det är faktiskt en hobby för mig. Inser att helgerna till stor del planeras efter trevlig fikadestination☺️Det fina med fika är att det går fint att kombinera med andra aktiviteter. Och sällskapet💛
IMG_5019.jpeg
IMG_5011.jpeg

Idag blev det palmier. Trevlig fredag OWGM-kompisar!

Hobby för mig är något som kanske många känner igen sig från tonåren, inte ovanligt att fastna i en andra världskrigs-fas som jag förstår det.
Hade samma fas och läste det mesta jag kom över, sedan dog det ut för att sedan ta upp samma hobby på senare år men då lite bredare för att istället gälla all krigshistoria och hur krig påverkar och har påverkat omvärlden.
Väldigt relevant även nu med tanke på allt som händer just nu på olika platser i världen...... och en förståelse för varför vi har vår Försvarsmakt och nyttan de fyller.
Får tacka särskilt Krigshistoriepodden för att detta intresse väcktes på nytt och att man fått upp ögonen för den bästa dubbel-monarkin genom historien, Österrike-Ungern 😅

Hoppas inte alla blev mätta på krigshistoria med tanke på vad @Fliegerchronograph🚁 bar under förra årets OWG samt alla fina inlägg som anspelade på dess historia för att uppmärksamma 80 år sedan D-day under 2024.

#Hobby

PXL_20260313_111411541.jpg

PXL_20260313_110222856.MP~3.jpg
Något långsökt, men på hobbytemat, så går det ju inte att låta bli att associera till Death Korps of Krieg när man ser den bilden.

Passar även på att stämma in i hyllningen till Krigshistoriepodden. Det finns många guldkorn där.

Hobby! Ja, vad har man egentligen för hobbys utöver att jobba? För mig är det bla. träna, familj, musik och vänner. Men den senaste tiden har jag tagit upp något jag höll på med en hel del med när jag var yngre.

Är man som mig, född på 80-talet och uppväxt under 90-talet, kanske man känner igen korten på bilderna. Jag har alltid varit intresserad av tv-spel, fantasy, Drakar och Demoner, etc. Detta i en kombination med en fäbless för samlande och nörderi i största allmänhet, så är det här perfekt 😎

IMG_8787.jpeg

Det är alltså Magic: The gathering som blivit en nygammal #hobby för mig. Kort sagt ett kortspel som kan spelas i en mängd olika former. Eller bara samlas på om man så vill.

Som om klockor inte tog tillräckligt med tid och pengar?! 😂

En gång nörd - alltid nörd! ✌🏼😎🐪☀️
IMG_8788.jpeg

#hobby

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp