• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2026

Ryktas om att 🐓 vill slänga in ett sjunde pris (!) utöver hans varma kind om vi når 50 bidrag.
@roosterman kommentar på det?
Känns ju som nån slags självplågeri att gå med på en kyngare. Men vad gör man inte för den goda sakens skull... 😀
Så ja, för fasen, 50 bidrag och vi skickar in ytterligare ett pris, alltså totalt 7pris!

Senast ändrad:
#Hobby var temat. Oklart om detta räknas som hobby, men vi gör ett försök. Jag gillar rucking - okonventionell träning med inslag från militära uthållighetsprov. Varje event börjar med ett gäng främlingar med varsin ryggsäck på 20-25 kilo, plus någon form av team-vikt (inte sällan en stock). Teamet genomför eventet tillsamman, som en enhet, nästan alltid över natten. 4 - 24 timmar senare har nämnda främlingar byggt starka band med varandra och kommer sannolikt ställa upp för varandra även långt efter att eventet är över.

Efter ett genomfört event får man en patch. En tygbit som kan verka betydelselös för de flesta, men som är ovärderlig för dem som har genomfört eventet.

IMG_2213.jpeg

Några av patcharna jag samlat på mig genom åren.

IMG_3061.jpeg

Ett gäng främlingar som har har bildat ett team. Ca 9 timmar av kontinuerlig fys när bilden togs. 3 timmar kvar, men det visste vi inte då

Senast ändrad:
Idag var det kulturevenemang på Röda Kvarn i Helsingborg. Anti Cimex - Jawbreaker, en dokumentär om ett av världens mest inflytelserika band i en så obskyr genre som kängpunk. Så pass inflytelserika att det t o m kallas Scandinavian Hardcore internationellt.
En visning som både fick mig glad över hur musik skapas på sina egna premisser men även lite ledsen över hur missbruk förstör. Full av känslor efter visningen. Stoltserar med ett annat inflytelserikt svensk band i samma genre, MOB47. Trodde inte att jag skulle känna för tävlingsfoto ikväll, men det sjukt fina badrummet på Röda Kvarn fick mig att inse kontrasten mellan denna och en äkta punktoalett på t ex Plan B eller Loppen . Båda ställena har sin charm, men punk är en känsla, så med filmen ikväll var även det stilrena något som matchade min #hobby, punk och andra subgenres, konserter. Allt detta har jag lyckan att dela med min särbo och stora kärlek ♥️

1000023480.jpg

1000023479.jpg
Fy vad trevligt! Mob47 är väl mer aktuella än någonsin i dessa tider! Vi rustar, de dör och Kärnvapenattack!

Har du sett Ös! förresten om punk/hc scenen i Lkpg? Jag är med där på ett hörn ☺️

Hobby var temat. Oklart om detta räknas som hobby, men vi gör ett försök. Jag gillar rucking - okonventionell träning med inslag från militära uthållighetsprov. Varje event börjar med ett gäng främlingar med varsin ryggsäck på 20-25 kilo, plus någon form av team-vikt (inte sällan en stock). Teamet genomför eventet tillsamman, som en enhet, nästan alltid över natten. 4 - 24 timmar senare har nämnda främlingar byggt starka band med varandra och kommer sannolikt ställa upp för varandra även långt efter att eventet är över.

Efter ett genomfört event får man en patch. En tygbit som kan verka betydelselös för de flesta, men som är ovärderlig för dem som har genomfört eventet.

IMG_2213.jpeg

Några av patcharna jag samlat på mig genom åren.

IMG_3061.jpeg

Ett gäng främlingar som har har bildat ett team. Ca 9 timmar av kontinuerlig fys när bilden togs. 3 timmar kvar, men det visste vi inte då
#Glömintehashtagen

#hobby
Jaha hobby var temat! Kommer väl inte som någon surprise, men en av mina stora hobbys är att flippa klockor. Så här hemma är det minst 2-3 paket med någon klocka som är ute på annons🫣 Men för att lägga till ett annat intresse så är det vin, framförallt röda viner. Så här ikväll hittar ni citronklockan tillsammans med ett glas gott rödtjut och packandes en klocka som ska skickas imorgon 🍷
IMG_2646.jpeg
IMG_2644.jpeg

#hobby
Jaha hobby var temat! Kommer väl inte som någon surprise, men en av mina stora hobbys är att flippa klockor. Så här hemma är det minst 2-3 paket med någon klocka som är ute på annons🫣 Men för att lägga till ett annat intresse så är det vin, framförallt röda viner. Så här ikväll hittar ni citronklockan tillsammans med ett glas gott rödtjut och packandes en klocka som ska skickas imorgon 🍷
IMG_2646.jpeg
IMG_2644.jpeg
1773438537594.gif

#hobby
IMG_2646.jpeg
IMG_2644.jpeg
Kan glädja dig med att det råkade handlas en till klocka här idag också 😁

#hobby
IMG_2646.jpeg
IMG_2644.jpeg
Hur många dagar per år går du utan en annons på K&S?

#Hobby

Har egentligen lite för många hobbies för mitt eget bästa, men får väl ta och inkludera två av de främsta just nu. Båda följer samma teman: kortspel som håller igång hjärnan, är sociala, och man kan sänka enorma mängder tid i båda och alltid lära sig mer 😊
  • Magic the Gathering
  • Bridge

Bild på mina Goblins som jag spelar i formatet Legacy. En klassisk lista som dessvärre inte ser särskilt mycket spel längre, men som jag älskar ❤️
IMG_2197.jpeg

Och lite saker som jag plockat med hem för att introducera några nära vänner till Bridge nu på helgen.
IMG_2196.jpeg

Hobby! Ja, vad har man egentligen för hobbys utöver att jobba? För mig är det bla. träna, familj, musik och vänner. Men den senaste tiden har jag tagit upp något jag höll på med en hel del med när jag var yngre.

Är man som mig, född på 80-talet och uppväxt under 90-talet, kanske man känner igen korten på bilderna. Jag har alltid varit intresserad av tv-spel, fantasy, Drakar och Demoner, etc. Detta i en kombination med en fäbless för samlande och nörderi i största allmänhet, så är det här perfekt 😎

IMG_8787.jpeg

Det är alltså Magic: The gathering som blivit en nygammal #hobby för mig. Kort sagt ett kortspel som kan spelas i en mängd olika former. Eller bara samlas på om man så vill.

Som om klockor inte tog tillräckligt med tid och pengar?! 😂

En gång nörd - alltid nörd! ✌🏼😎🐪☀️
IMG_8788.jpeg

#hobby
Läste de sidor jag missat nu! Vi är tydligen på samma spår! hexagon

Svårt val idag, men det som får illustrera #hobby är framförallt ett konstverk i form av en tärning. Har alltid älskat spel, och även om inte alla spel innehåller tärning så är det en bra symbol för gemenskap, taktik och slump, allt i ett.

Med får även lite priser från en kompis som varje år arrangerar häng och spel i samband med internationella Amiga-dagen. Här en Tac2 och en scen ur Minstone.
1000071284.jpg

Edh? Draft? Standard? 🤓 Spelat hyfsat aktivt i perioder men jobb, familj och andra hobbys har tyvärr tagit över. Hur är seten nuförtiden? Upplevt att de länge bara blev sämre och sämre med trista datorgenererade artworks.

Alltså, det är ju lite av en djungel om man som mig varit ifrån det länge. Jag gör mitt bästa för att komma tillbaka och läsa in mig! 😅

Min uppfattning är att man satsat mycket på “universes beyond” där man gör MTG-set med Turtles, Spiderman osv. Verkar vara delade meningar om det där, känns ju väldigt kommersiellt och inte som MTG ska vara. Släpps oftare än standard-seten. Jag gillar det klassiska liksom, så är nog inget fan av det. Senaste setet Lorwyn Eclipse tycker jag var nice!

En del nytt är trevligt och en del är riktigt tråkigt. Universes Beyond tilltalar inte mig för det mesta men kan gilla de moderna seten annars. Finns en del guldkorn bland moderna artworks, även om "magin" hos de äldre korten är obesegrat bäst 😁

Jag spelar i princip bara Legacy och Premodern i turneringsformat, samt Commander/EDH casual med vänner. Inte mycket limited för min del, även om det är riktigt kul det med.

#hobby

Min hobby skiljer sig från klockor. Klockor mäter tiden. Fotografi handlar om något annat. Att stanna den.

För mig handlar fotografi om att frysa ett ögonblick som annars bara hade passerat obemärkt. Ett ljus som faller på rätt sätt. Ett uttryck. En plats. En stund som aldrig kommer tillbaka.

Jag har alltid varit fascinerad av fotografi och av kameror och den utrustning som hör till. Tekniken, optiken och möjligheten att genom en bild bevara något som annars bara hade funnits kvar i minnet.

På ett sätt handlar det ändå om samma sak som klockor. Tid.
Skillnaden är bara att kameran ibland lyckas fånga den.

Min breda kamera med panoramanegativ på 6x17 cm. Betydligt större än ”fullformat”.
IMG_0108.jpeg

Mitt lilla favoritobjektiv… …eller passar den bättre som klockrulle till blötdjuret?
IMG_0109.jpeg

Tillbaka
Topp