Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag var med på plats, så kan försöka berätta hur det gick till. Vi var tre stycken som gick genom Vasaparken när tre grabbar dök upp från ett buskage och började fråga efter ”rizzla”. Vi brydde oss inte så mycket, situationen var aldrig riktigt hotfull då. Jag och den andra gick då lite framför @Widowmaker när de började klänga på honom. Först fattade vi inte vad som hände förrän de började gräva i hans fickor.Hoppas du polisanmält det, ett litet signalement här hade ju också varit bra för oss göteborgare.
Brukar också fråga om signalement när sådant händer, men det verkar vara känsligt att svara på tyvärr.Hoppas du polisanmält det, ett litet signalement här hade ju också varit bra för oss göteborgare.
Förutsatt att ingen springer ärenden åt diverse politiska partier borde det vara en no brainer att fråga om signalement, speciellt för de i närområdet.Brukar också fråga om signalement när sådant händer, men det verkar vara känsligt att svara på tyvärr.
Tur det gick bra! Rizzla=cigarettpapper? Givetvis är detta väldigt obehagligt men verkar rätt tafatt då ni var tre, är man ensam kan det bli svårt. Polisanmälan bör alltid göras.
Lite off topic. Bodde vid vasaparken i många år och fyttade nyligen. Känns skönt. Om man däremot gillar ekonomisk ojämlikhet med dekadens och störande lamborghini bilar på samma gata som desperata hemlösa, ungdomar utan vårdnadshavare, skjutningar och rånforsök... go for it. Tur det gick bra.
Förstår ej varför du ursäktar dig deras "ursprung". Detta är ju ett faktum i det här fallet. Inget att beklaga sig över.Jag var med på plats, så kan försöka berätta hur det gick till. Vi var tre stycken som gick genom Vasaparken när tre grabbar dök upp från ett buskage och började fråga efter ”rizzla”. Vi brydde oss inte så mycket, situationen var aldrig riktigt hotfull då. Jag och den andra gick då lite framför @Widowmaker när de började klänga på honom. Först fattade vi inte vad som hände förrän de började gräva i hans fickor.
@Widowmaker sparkade då till den av dem som försökte fälla honom, varpå han backade snabbt och de andra två sprang iväg. Det hela hände så fort så man förstod aldrig riktigt vad som hände, eftersom det aldrig ”kändes” särskilt hotfullt. Jag och den andra i gruppen trodde först de försökte vara ”sköna” när de skulle hänga över @Widowmaker.
Så summasummarum, situationen upplevdes inte hotfull först, vilket gjorde att man inte reagerade först. Kändes mest som ett tafatt försök att råna/stjäla från någon, såhär i efterhand.
Till din fråga om signalement. Tyvärr, och sorgligt nog, var det 3 stycken flyktingar/ensamkommande. Ålder 18-20. Mörkt klädda, men inget som döljde deras ansikte.
Jag undrar också varför det ? Många råntrådar just nu men sällan en beskrivning av signalement. Vore ju uppenbart mycket bra information att veta om man rör sig i riskområdena som t.e.x. StureplanBrukar också fråga om signalement när sådant händer, men det verkar vara känsligt att svara på tyvärr.
Det beror sannolikt på att alla inte klarar av att få ett signalement. Det är en kunskap man kan använda för att skydda sig själv. Det kan också lätt dra iväg långt bortom Stureplan mot de enkla lösningarnas retorik. Det är känsligt. Det är nog inte krångligare än så, tror jag.Jag undrar också varför det ? Många råntrådar just nu men sällan en beskrivning av signalement. Vore ju uppenbart mycket bra information att veta om man rör sig i riskområdena som t.e.x. Stureplan
Några signalement? Typ tre vita streck på brallorna eller kostym?Blev precis utsatt för rånförsök vid Vasaparken/Vasakyrkan Göteborg.
Håll koll och var uppmärksama där ute, vänner
Ja. Var med om något liknande i Barcelona. Fällas, skoja, brottas och tömma fickorna under tiden.Tråkigt att höra och skönt att det gick bra!
Blev lite nyfiken på det där med att fällas, är det något som "dom" gör?
Hade väl klockor till ett sammanlagt värde av 250k...