• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väckarklocka köptips?

Dom träklossarna med rödlysande siffror, någon som har tips på affärer/internetbutiker som säljer sådana till rimligt pris?
Har länge funderat på dessa då jag inte vill kolla på min mobil när jag lagt mig. Men ibland blir man nyfiken vad klockan är när man vaknar 5-10 gånger varje natt. Kan då lätt bli man då går igenom alla notiser på mobilen vilket kan störa sömnen. Så tacksam för tips :)
 
Jag har den här vilken jag är nöjd med. Är allergisk mot tickande klockor. Knappen ovanpå används för att se vad klockan är när det är mörkt, och att snooza alarmet på morgonen.

 

Bilagor

  • 2422069_src_1.jpg
    2422069_src_1.jpg
    110.1 KB · Visningar: 83
Hur var den i mörker? Har den belysning eller självlysande visare? Kommer du ihåg?

Tror tyvärr någon slags belysning, om jag minns rätt. Finns ingen ursäkt för att inte förse den här typen av klockor med fet lume.

Men i övrigt var den mitt i prick för min del. Tyst och tydlig. Även snygg med bra signal tyckte jag. Kommer att köpa igen - om inget ännu bättre alternativ dyker upp här i Din tråd ;)
 
Tror tyvärr någon slags belysning, om jag minns rätt. Finns ingen ursäkt för att inte förse den här typen av klockor med fet lume.

Men i övrigt var den mitt i prick för min del. Tyst och tydlig. Även snygg med bra signal tyckte jag. Kommer att köpa igen - om inget ännu bättre alternativ dyker upp här i Din tråd ;)

Ingen lume? Förstår jag rätt?
 
Jag skulle vilja ha en variant där man kan ställa återkommande alarm, som på mobilen. Vet att jag såg en sådan för några år sedan men att den var för j-la ful och plastig. Så en med återkommande alarm som är fin?
 
Själv använder jag en wake-up light från Philips. Fint att vakna till lite ljus särskilt i dessa mörka tider.

Philips wake-up light är bland det bästa. Skönt nu på vintern när mörkret tar över. Fast jag är morgonmänniska så gillar jag att slippa stappla upp i mörkret och istället mötas av ett dovt sken.

+1 på wake-up light. Vaknar ofta av ljuset innan larmet drar igång, mycket skönare!:)
 
Jag kör min iPhone med denna väckarklocka-appen, betal versionen.
Klockan lyser hela natten som en klockradio och den ringer på morgonen även om telefonen är inställd på ljudlöst.
Du kan dimma ner skärmen så den inte lyser så starkt, ställa in olika väckningstider, vakna till musik eller fågelkvitter som börjar på låg volym och höjs ända tills du stänger av den.
IMG_0838.PNG


Telefonen står i detta ställ på nattduksbordet som även laddar telefonen hela natten.
https://grovemade.com/product/limited-edition-dock-brass-walnut/?initial=51
(Finns andra varianter i lager)
IMG_0837.JPG


Funkade så bra att jag fick göra en likadan setup till frugans nattduksbord :)
 
Senast ändrad:
image.jpg
Den här har jag med tritium. Lät att se hela natten. Problemet med klockan är att den låter, inte bara "tick, tack" utan det låter som en stenkross. Märket är Nite.
Mag
 
Man vänjer sig med ljudet och nu när jag har en månklocka på armen måste
jag ha tritium någonstans.
Mag
 
En klocka som påminner om Braun, men kommer från min favorit Marathon:

https://www.marathonwatch.com/produ...ock-with-auto-night-light-batteries-included/

SILENT SMOOTH SWEEP – This clock was engineered with a silent, continuous-sweep second hand quartz movement. It does not emit a ticking sound.
AUTO-NIGHT LIGHT – An ambient light sensor triggers a soft glow to illuminate the dial when placed in low light.
ALARM WITH SNOOZE – Easy to set alarm function with conveniently placed ON/OFF and SNOOZE buttons.
DIMENSIONS – This clock is 3.5 inches wide by 3.75 inches tall and 1.5 inches thick.
BATTERIES INCLUDED – Two AA batteries are included in the box.

CL030053BK_1.jpg

[Foto från Marathon]
Är tyst och verkar ha en bra ljuslösning. Någon som testat?
 
En klocka som påminner om Braun, men kommer från min favorit Marathon:

https://www.marathonwatch.com/produ...ock-with-auto-night-light-batteries-included/

SILENT SMOOTH SWEEP – This clock was engineered with a silent, continuous-sweep second hand quartz movement. It does not emit a ticking sound.
AUTO-NIGHT LIGHT – An ambient light sensor triggers a soft glow to illuminate the dial when placed in low light.
ALARM WITH SNOOZE – Easy to set alarm function with conveniently placed ON/OFF and SNOOZE buttons.
DIMENSIONS – This clock is 3.5 inches wide by 3.75 inches tall and 1.5 inches thick.
BATTERIES INCLUDED – Two AA batteries are included in the box.

CL030053BK_1.jpg

[Foto från Marathon]
Är tyst och verkar ha en bra ljuslösning. Någon som testat?
Mycket bra. den verkar ha det jag letar efter. Får se om den finns på denna sida Atlanten.
 
Tillbaka
Topp