• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Väckarklocka köptips?

1514284388608296041833.png


Det här ämnet borde väl höra hemma i en tråd om klockor som man hatar.
 
Senast ändrad:
Jag har den här vilken jag är nöjd med. Är allergisk mot tickande klockor. Knappen ovanpå används för att se vad klockan är när det är mörkt, och att snooza alarmet på morgonen.
Bra tips! Beställde en direkt.
(Bäst av allt är att detta trots allt inte blev första året sen mitt klockintresse började som jag inte köpt en Seiko:))
 
Hej,
Har du fått den och gillar du den?

Yes! Fick hem den efter ett par dagar. Den var lite mindre än jag tänkte mig men passar perfekt på nattduksbordet. Plus för att belysningen är nedtonad by default. Många digitala klockor lyser för starkt på nätterna i min mening.

Den är riktigt cool! Tänker man friidrott så uppskattar man säkert tidtagarursfunktionen lika mycket som jag. :)

Är på rull just nu, återkommer med bild.
 
Nån som har tips på digital väckarklocka där det går att variera larmtiden för respektive dag på ett smidigt sätt?

Ska ha den vid sängen och tänkt kasta ut mobilen från sovrummet.
 
Jag tycker den Seikon (Hecla QHE088K) ni pratade om för ett par år sedan verkar perekt men jag lyckas inte googla mig till någon återförsäljare.. Någon som har ett tips om vart man kan få tag på en alternativt en liknande?

Det jag är ute efter är en Alarmklocka som inte lyser hela tiden. Den ska vara tyst och enbart lysa när man klickar på den eller så får att se tiden mitt i natten.
 
Tillbaka
Topp