Lindeberg
Basic
Jag har den här vilken jag är nöjd med. Är allergisk mot tickande klockor. Knappen ovanpå används för att se vad klockan är när det är mörkt, och att snooza alarmet på morgonen.
Vad är det för mått på den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har den här vilken jag är nöjd med. Är allergisk mot tickande klockor. Knappen ovanpå används för att se vad klockan är när det är mörkt, och att snooza alarmet på morgonen.
Ungefär som en Dieselklocka skulle jag tro.Vad är det för mått på den?
Vad är det för mått på den?
INGET slår en vintage Junghans!! Tysk kvalitet rakt igenom, mysigt tickande, radioaktiva visare och Helvetets oväsen ungefär när det är dags att gå upp!!
Jag kör dubbelpipigt, för att jag slarvar med serviceintervallen. Den ena är köpt av Christie's på auktion och den andra av @Bojke.
![]()
![]()
![]()
92 mm i diameter enligt skjutmåttet.
Just jävlar, en sådan har jag med juHar idag en digital klocka som följde med eltandborsten...
Nej, det förstod jag, jag är bara i behov av att ha en klocka som lyser så jag slipper använda mobilen. Jag ligger sömnlös ändå och behöver ingen klocka som väcker migNej, den lyser inte. Går heller inte att använda som väckarklocka![]()
Får jag besvära om djupet också? Funderar på att sätta den i badrummet (nej, behöver ingen väckning där, men det är praktiskt med en klocka).
Har idag en digital klocka som följde med eltandborsten, vill gärna bli av med den och ersätta med något snyggare, gärna analogt och med snygg svepande sekundvisare. Behöver stå på en utstickande kontakt, därav så intressant med måtten![]()
En klocka som påminner om Braun, men kommer från min favorit Marathon:
https://www.marathonwatch.com/produ...ock-with-auto-night-light-batteries-included/
SILENT SMOOTH SWEEP – This clock was engineered with a silent, continuous-sweep second hand quartz movement. It does not emit a ticking sound.
AUTO-NIGHT LIGHT – An ambient light sensor triggers a soft glow to illuminate the dial when placed in low light.
ALARM WITH SNOOZE – Easy to set alarm function with conveniently placed ON/OFF and SNOOZE buttons.
DIMENSIONS – This clock is 3.5 inches wide by 3.75 inches tall and 1.5 inches thick.
BATTERIES INCLUDED – Two AA batteries are included in the box.
![]()
[Foto från Marathon]
Är tyst och verkar ha en bra ljuslösning. Någon som testat?
Men medge att det är det ultimata sättet för en klocknörd att slänga in handduken på.Jag impulshandlade denna i veckan. Törs inte ta hem den, frun skulle slå ihjäl mig med klockskrället...
Jag impulshandlade denna i veckan. Törs inte ta hem den, frun skulle slå ihjäl mig med klockskrället...
Mmm, eller åka tåg som spårar urMen medge att det är det ultimata sättet för en klocknörd att slänga in handduken på.![]()
Allt är till salu för rätt pris! Vi tar det i pm.Sälj den till mig istället, mycket skonsammare för klockan![]()
Jodå, det är bara beställa från deras hemsidaDen verkar inte gå att få tag på i utanför USA. Någon som vet mer?
Men då skickas den från USA va? Tänker på frakt och tull osv...Jodå, det är bara beställa från deras hemsida
Det gör den.Men då skickas den från USA va? Tänker på frakt och tull osv...
Försökte snåla inom EU bara...Det gör den.
Det är bara betala och vara glad![]()
Man ska inte snålaFörsökte snåla inom EU bara...
Undrar om inte just Junghans var bland de första med detta, i alla fall i armbandsur.Att den styrs via en radiosignal som synkar klockan mot ett atomur. Köper man på nätet bör man se upp med vilken frekvens klockan snappar upp så den lirar med Europa (om man tänkt använda den i Svedala).
Vad tror du om denna? Funkar fint i svedala?Undrar om inte just Junghans var bland de första med detta, i alla fall i armbandsur.
Om du gillar att ha en digital väckarklocka eller föredrar det framför mobilen så sure. Men om det är för funktionens skull så finns det garanterat appar som gör att man vaknar upp med radio eller på andra sätt. Trevlig kväll!Vad kul att läsa att fler fortfarande använder dedikerad väckarklocka! Har alltid använt det och kommer inte sluta. Sa att jag hade det på jobbet för ett tag sen, kan säga att jag vart rätt utskrattad!
Min nuvarande sen några år philips aj3121:
Har alltid radio som väckning, klart mkt trevligare start på dagen än det jobbiga tjutet.
![]()
Efterföljaren 3123:
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/187331-philips_aj3123&atcl=external:ref
Vad tror du om denna? Funkar fint i svedala?
http://www.tradera.com/item/1920/272296104/braun-bnc-008-radiokontrollerad-resevackarklocka-svart