• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Finns det någon på KS som har skaffat den senaste Overseas chronograph? Är lite nyfiken på hur tavlan upplevs efter lite tid på handleden, spontant tycker jag den ser lite tråkig ut men funderar på om det är en sån som man växer i med tiden.

Finns det någon på KS som har skaffat den senaste Overseas chronograph? Är lite nyfiken på hur tavlan upplevs efter lite tid på handleden, spontant tycker jag den ser lite tråkig ut men funderar på om det är en sån som man växer i med tiden.

Testade den hos @Nymans Ur 1851 på deras Vacheron event. Den satt riktigt trevligt på handleden. Men den här satt helt perfekt:

14369039_536419583232001_8615806259515359232_n.jpg

Otroligt skön klocka.
Däremot lämnade prislapparna på Chronon och den ovan, en hel del att önska...

Turkiet/Istanbul => risk för moms & tull... Har råkat ut för det själv en gång... :(

Är ju egentligen ingen dum idé om man bor nära varandra och brukar variera sina klockor. Får bo i ett kollektiv med några härifrån så kan man byta varje dag :D
Nya KS-pass around, sedan lottas den ut till någon deltagare efter att alla har fått prova en vecka ;)

Men helt seriöst så är priset nästa lite för bra även om man räknar in tull och moms.

• Like
Reactions: Oew
Nya KS-pass around, sedan lottas den ut till någon deltagare efter att alla har fått prova en vecka ;)

Men helt seriöst så är priset nästa lite för bra även om man räknar in tull och moms.
Verkar dyka upp många VC klockor från just Turkiet och Ryssland till väldigt bra priser, känns som du säger lite för bra...

Du har inte fel, man ser här att det är en mr. Kan dock även vara en grand et petit sonneriè
IMG_4122.PNG
Du har säkert rätt läste precis nu på morgonen på Hodinkee detta:
There are very few grande sonnerie wristwatches made by any manufacturer; the small family of brands capable of making them. or who have made them in the past, includes F.P. Journe, Philippe Dufour, Patek Philippe, Jaeger-LeCoultre, and Audemars Piguet.

Källa: https://www.hodinkee.com/articles/the-greubel-forsey-grande-sonnerie

Nu har jag inte gjort min läxa men om detta är sant ovan så vill inte VC inte nöja sig med minute reapeter! Har iallafall lärt mig något nytt idag då jag inte visste skillnaden på minute reapeter, petit och grand sonnerie :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp