Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns det någon på KS som har skaffat den senaste Overseas chronograph? Är lite nyfiken på hur tavlan upplevs efter lite tid på handleden, spontant tycker jag den ser lite tråkig ut men funderar på om det är en sån som man växer i med tiden.
Testade den hos @Nymans Ur 1851 på deras Vacheron event. Den satt riktigt trevligt på handleden. Men den här satt helt perfekt:
![]()
Otroligt skön klocka.
Däremot lämnade prislapparna på Chronon och den ovan, en hel del att önska...
Av nåt obegripligt skäl så fotade jag inte just den. Men oavsett hade jag ju inte kunnat besvara din frågaHar redan en (fast den gamla modellen) så inget jag kommer köpa. Var mest bara nyfiken på hur nya chronon tavlan upplevs i längden.
Har också testat nya trehandaren; håller fullständigt med om att den var sjukt trevlig och satt sanslöst bra!Testade den hos @Nymans Ur 1851 på deras Vacheron event. Den satt riktigt trevligt på handleden. Men den här satt helt perfekt:
![]()
Otroligt skön klocka.
Däremot lämnade prislapparna på Chronon och den ovan, en hel del att önska...
Hodinkee har en sammanfattning kring VC's nya entry level.
https://www.hodinkee.com/articles/the-vacheron-constantin-quai-de-lile-in-steel
Pris på 14,900$ eller 129,000 SEK. Har lite svårt för boetten måste jag erkänna medan jag gillar användandet av volfram i urverket. Synd på 28,800 hos verket, 18,000 hade varit trevligare om du frågar mig.
Magisk tavla
Mycket bättre en tavlan på den senaste Overseas.Magisk tavla
Precis en sån hade jag... känns nu att jag sålde den... men det är nog den enda klocka jag sålt rejält dyrare än jag köpte den för...Min säger hej.... Gamla modellen - mina handleder fixar inte den större varianten hur mycket jag än gillar den länken....
![]()
Det där priset är ju absurt lågt!Sjukt bra pris på den här, galet sugen! Hmm någon som vill ha en njure? Kan levereras på festen på lördag
![]()
Sjukt bra pris på den här, galet sugen! Hmm någon som vill ha en njure? Kan levereras på festen på lördag
![]()
Låter för bra för att vara sant?Sjukt bra pris på den här, galet sugen! Hmm någon som vill ha en njure? Kan levereras på festen på lördag
![]()
Sant, man glömmer ofta den bitenTurkiet/Istanbul => risk för moms & tull... Har råkat ut för det själv en gång...![]()
Vi kan dela på kostnaden och ha den varannan vecka?Sjukt bra pris på den här, galet sugen! Hmm någon som vill ha en njure? Kan levereras på festen på lördag
![]()
Är ju egentligen ingen dum idé om man bor nära varandra och brukar variera sina klockor. Får bo i ett kollektiv med några härifrån så kan man byta varje dagVi kan dela på kostnaden och ha den varannan vecka?![]()
Vi kan dela på kostnaden och ha den varannan vecka?![]()
Hojta till om det blir pass around jag är påÄr ju egentligen ingen dum idé om man bor nära varandra och brukar variera sina klockor. Får bo i ett kollektiv med några härifrån så kan man byta varje dag![]()
Nya KS-pass around, sedan lottas den ut till någon deltagare efter att alla har fått prova en veckaÄr ju egentligen ingen dum idé om man bor nära varandra och brukar variera sina klockor. Får bo i ett kollektiv med några härifrån så kan man byta varje dag![]()
Får vi ihop några till blir det billigt juHojta till om det blir pass around jag är på![]()
Verkar dyka upp många VC klockor från just Turkiet och Ryssland till väldigt bra priser, känns som du säger lite för bra...Nya KS-pass around, sedan lottas den ut till någon deltagare efter att alla har fått prova en vecka
Men helt seriöst så är priset nästa lite för bra även om man räknar in tull och moms.
Chansar på en minute reapeter utifrån knapp liknande objektet på bezelen...har garanterat fel!Nytt på gång från VC också ser det ut som, blir förmodligen svinbillig!
https://instagram.com/p/BPNHSVIgkrh/
Den här var ute på deras Instagram för några dagar sedan, https://www.instagram.com/p/BPCy31OgAAD/?taken-by=vacheronconstantinNytt på gång från VC också ser det ut som, blir förmodligen svinbillig!
https://instagram.com/p/BPNHSVIgkrh/
Du har inte fel, man ser här att det är en mr. Kan dock även vara en grand et petit sonnerièChansar på en minute reapeter utifrån knapp liknande objektet på bezelen...har garanterat fel!
Vad snyggt genomarbetad denna modell är, massor av detaljer, fast utan att kännas som för mycket. Gillar verkligen denna modell. Stort grattis till dig och @Palenkovich .
Du har säkert rätt läste precis nu på morgonen på Hodinkee detta:Du har inte fel, man ser här att det är en mr. Kan dock även vara en grand et petit sonneriè
![]()