Ligger skitbra på handleden, platt för att vara kronograf. Daytona känns fjuttig (på min arm iaf)..Någon som har koll på hur denna upplevs på handleden jämfört med ex Daytona på strap?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ligger skitbra på handleden, platt för att vara kronograf. Daytona känns fjuttig (på min arm iaf)..Någon som har koll på hur denna upplevs på handleden jämfört med ex Daytona på strap?
![]()
Bilder är ju roligare..Någon som har koll på hur denna upplevs på handleden jämfört med ex Daytona på strap?
![]()
Tack! Daytonan känns ganska bra på mig storleksmässigt. Låter som att VC’n kan upplevas stor isåfall? Bär egentligen aldrig över 40 men hade hoppats på att det skulle lira genom att den är lite nättare precis som du beskriver.Ligger skitbra på handleden, platt för att vara kronograf. Daytona känns fjuttig (på min arm iaf)..
Grym!!! Vad mäter handleden?Bilder är ju roligare..
![]()
![]()
18,5 cmGrym!!! Vad mäter handleden?
Den är större än Daytona men tycker inte det upplevs så mycket större. Den sitter bra på mig, nu är det ett tag sedan jag hade en Daytona men tycker de var ganska så jämförbara trots att VC:n är större. (Jag hade en Daytona vitguld på läder, att jämföra en klocka på läder med en på länk är svårare. Men läder mot läder tycker jag de var snarlika)Någon som har koll på hur denna upplevs på handleden jämfört med ex Daytona på strap?
![]()
Större och högreNågon som har koll på hur denna upplevs på handleden jämfört med ex Daytona på strap?
![]()
Tack! Den där är verkligen sjukt bra. Jag har haft daytona på läder själv och trivs bra med det utförandet. Spännande!Den är större än Daytona men tycker inte det upplevs så mycket större. Den sitter bra på mig, nu är det ett tag sedan jag hade en Daytona men tycker de var ganska så jämförbara trots att VC:n är större. (Jag hade en Daytona vitguld på läder, att jämföra en klocka på läder med en på länk är svårare. Men läder mot läder tycker jag de var snarlika)
På läder...
![]()
Och på gummi.
![]()
Större och högre
Den är förlåtande med de extra millimeterna, var det jag försökte säga men utryckte mig kanske otydligt.Tack! Den där är verkligen sjukt bra. Jag har haft daytona på läder själv och trivs bra med det utförandet. Spännande!
Ok! Hade gärna sett att den inte bars större. @Mw79 ’s foton känns dock ganska förlåtande de extra millimeterna till trots
Tycker det är helt olika djur. @k0ltrasten har ägt bägge kan säkert fylla påTack! Den där är verkligen sjukt bra. Jag har haft daytona på läder själv och trivs bra med det utförandet. Spännande!
Ok! Hade gärna sett att den inte bars större. @Mw79 ’s foton känns dock ganska förlåtande de extra millimeterna till trots
Instämmer. Tycker det är väldigt stor skillnad i hur de bärs, speciellt om man jämför stål på länk va stål på länk. VC länk är tjock.Tycker det är helt olika djur. @k0ltrasten har ägt bägge kan säkert fylla på
Tycker det är helt olika djur.
Mm, klart beroende av berörd handled också. På mina 18,5 sitter som sagt VC:n som en smäck medan Daytonan känns lite tanig och livlös. På en smal handled kan det så klart kännas helt annorlunda.Nu har jag förvisso ganska klena handleder men tycker de bärs som natt vs dag, med fördel daytona
Dvs även du tycker de upplevs klart olika storleksmässigt?Mm, och även i klass/kvalitet med stor fördel till VC:n.
Mm, klart beroende av berörd handled också. På mina 18,5 sitter som sagt VC:n som en smäck medan Daytonan känns lite tanig och livlös. På en smal handled kan det så klart kännas helt annorlunda.
Absolut; de upplevs olika i hur de bär. Min poäng var, liksom @Mw79 :s, att frågeställaren trots detta (att han gillar hur Daytona bär) inte bör låta sig avskräckas från att testa VC:n. Som sagt, den relativa plattheten gör, liksom exempelvis på 216570, att den funkar fint även på lite smalare handleder.Dvs även du tycker de upplevs klart olika storleksmässigt?
Förstår, även om jag inte förstår varför folk tycker tunnare ur bär mindre. Tycker tvärt om.Absolut; de upplevs olika i hur de bär. Min poäng var, liksom @Mw79 :s, att frågeställaren trots detta (att han gillar hur Daytona bär) inte bör låta sig avskräckas från att testa VC:n. Som sagt, den relativa plattheten gör, liksom exempelvis på 216570, att den funkar fint även på lite smalare handleder.
Håller dock med @koltrasten om att VC:n på länk adderar än mer storleksmässigt i jämförelse med dito Daytona. Det är framför allt på gummi och läder VC:n är väldigt förlåtande i relation till de 42,5 mm..
Två helt olika klockor som bärs helt olika där daytonan är mycket lättare och nättare på handleden. VCn upplevs aningen klumpig, stor och tung på länk medans den är mycket skönare och mer förlåtande på gummi som du säger.Absolut; de upplevs olika i hur de bär. Min poäng var, liksom @Mw79 :s, att frågeställaren trots detta (att han gillar hur Daytona bär) inte bör låta sig avskräckas från att testa VC:n. Som sagt, den relativa plattheten gör, liksom exempelvis på 216570, att den funkar fint även på lite smalare handleder.
Håller dock med @koltrasten om att VC:n på länk adderar än mer storleksmässigt i jämförelse med dito Daytona. Det är framför allt på gummi och läder VC:n är väldigt förlåtande i relation till de 42,5 mm..
Grattis!This just in
![]()
![]()
Återkom gärna med intryck efter några dagars användande. Föredrar nog 47040 ändåThis just in
![]()
![]()
Grattis, bärs större än gen2?This just in
![]()
![]()
This just in
![]()
![]()
Tack! Generation tre känns betydligt mer solid, bättre finish, otroligt paketerad och aningen större känsla på handleden. Det är två lika men ganska annorlunda klockor. Generation tre har en uppenbar sportig känsla.Grattis!
Första intryck jämnfört med gen 2?
Det ska jag absolut göra, det kommer bli spännande. Jag har inte fått mina band till den då jag specialbeställde i storlek mindre så ser fram emot det också.Återkom gärna med intryck efter några dagars användande. Föredrar nog 47040 ändå![]()
Tack! Ja, den bärs lite större än generation två men inte nämnvärt. Generation två är 9.7 mm tjock och generation 3 11 mm vilket gör skillnad, utöver det är lug to lug lite längre på generation tre men eftersom länken är integrerad känner jag ingen större skillnad i det avseendet, inte hittills åtminstone.Grattis, bärs större än gen2?![]()
Den är inte så våldsamt stor men det är inte en liten klocka. i bifogade bilder så är det nog vinkeln och det faktum att generation tre står upp på länk samtidigt som generation två ligger ner som gör att det ser ut att vara en större skillnad.Såg våldsamt stor ut
Jag har inte tyckt att dom har varit så stora när jag provat och ändå har jag ganska klen handled.
Generation tre ska vara 41.5 och generation två 42.5, har inte mätt än dock.Gen3 mäter väl bara 40mm?
This just in
![]()
![]()
Tyvärr är den inte i alls lika rolig design IMO, marknadsför som damklocka och tycker den dras lite mot det femininare håller i designen också.Finns väl i 37 också för de som tycker att 41,5 ser för stor ut![]()
Ja, storleken är väldigt trevlig, men visarna gör den lite trist kan jag tycka.Tyvärr är den inte i alls lika rolig design IMO, marknadsför som damklocka och tycker den dras lite mot det femininare håller i designen också.
Storleken är dock spot on!
![]()