• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Aldrig sett denna tavla tidigare. Ball ändå! Bild stulen från rolexforums

923C505B-BFEB-436D-8683-89D8036E6B10.jpeg

Och vad säger ni nuvarande ägare om snacket kring värdetapp om man köper ny, samt outhärdliga servicetider? Försöker läsa mig till en del fakta innan köp då det är en stor investering. Snackas ju även om stor prutmån på just VC OS?

Och vad säger ni nuvarande ägare om snacket kring värdetapp om man köper ny, samt outhärdliga servicetider? Försöker läsa mig till en del fakta innan köp då det är en stor investering. Snackas ju även om stor prutmån på just VC OS?
Servicetiden säger de väl är max två månader, och erfarenheten säger att det brukar ta just två månader... tristare är att klockan ibland måste skickas tillbaka pga bristande service och då är det... tada... ytterligare två månader. Blir nog bättre den dag som man kan serva sin VC i Sverige och slipper skicka ner den.

Enligt säljaren på Nymans så fanns det inga sådana planer inom överskådlig framtid. Men två månader kan man ju överleva. Är inne på Svart 4500V

Enligt säljaren på Nymans så fanns det inga sådana planer inom överskådlig framtid. Men två månader kan man ju överleva. Är inne på Svart 4500V

Inte Nymans som bestämmer, det är min chef som avgör det! ;)
Skämt åsido så är marknaden helt enkelt för liten för att en urmakare och verkstad ska utbildas. Men förhoppningsvis så lyckas jag få igenom min förfrågan om att på VC utbildning. Dessvärre är jag ju inte i Sverige, men modet sker så kortar det ner servicetiden.

Vad säger du Echo Delta, som verkar ha koll på läget, om att handla i Sverige vs utlandet. Om Vacheron kör service själva kan man ju skicka klockan dit själv, då är det ju inte någon skillnad om man väljer en billigare AD utomlands. Jag handlar oftast i Sverige då jag inbillar mig att jag får bättre hjälp om det blir något krångel, men i det här fallet är det stor prisskillnad.

Vad säger du Echo Delta, som verkar ha koll på läget, om att handla i Sverige vs utlandet. Om Vacheron kör service själva kan man ju skicka klockan dit själv, då är det ju inte någon skillnad om man väljer en billigare AD utomlands. Jag handlar oftast i Sverige då jag inbillar mig att jag får bättre hjälp om det blir något krångel, men i det här fallet är det stor prisskillnad.

Det går att skicka själv, men du måste registrera som kund, vilket jag kan bistå med, och första gångerna vill du att du betalar innan de skickar tillbaka men sådant är förståligt för privatpersoner. Detta kortar ner tiden litegrann då klockan inte ligger hos ADn några dagar innan den skickas, och du slipper påslaget som ADn tar, och får det officiella priset som gäller. Ett pris som Nymans lägger på en extra summa på tyvärr. Kommunikationen blir ju också mer direkt då du talar direkt med Richemont och inte via Nymans. Den skickas då ner till kontoret jag sitter på i München!

brutalt snygga klockor...

Bilagor

• vc-tourbillon-skel-wrist.jpg
    vc-tourbillon-skel-wrist.jpg
    127.4 KB · Visningar: 5
  • vl1_image.4179708.jpg
    vl1_image.4179708.jpg
    67.5 KB · Visningar: 5
  • Vacheron-Constantin-Malte-Tourbillon-Openworked-pink-gold-2016-edition-1.jpg
    Vacheron-Constantin-Malte-Tourbillon-Openworked-pink-gold-2016-edition-1.jpg
    185.9 KB · Visningar: 8
Om man vill ha ett Extract of Archives från VC, 1. Hur går man till väga, 2. Hur mycket kostar det och 3. Vilken info vill de ha?

Tillbaka
Topp