• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Jag har klämt på den, som med alla tunna ur så skapar det ett intryck av att diametern är större än vad den egentligen är; Annat än det är den givetvis underbar.
Kan tänka mig! Dock uppmärksammat att den är 40mm så hade en tanke om att den kanske skulle upplevas mindre med mindre och nättare case.

Får försöka klämma nån gång!

Bombar ut en till av denna :)
6B394883-3089-40C6-8D31-DC464CFEBDA3.jpeg

Här har du två förslag, Historiques triple calendrier 1942 och Overseas world time:
1615835.png.scale.780.1275.png

1583536.png
Historiques triple calendrier 1942 är inte alls en dum idé. Tycker dom har fått till den klassiska känslan rätt bra! Lite rädd för hur den funkar i 40mm dock?

Overseasen är cool men lite för plottrig tavla för min smak.

Mmm, stål säger du... Jag tänker spontant på Quai de L’ile...

Man kan inte få allt, men kombinationen blev rätt lyckad ändå tycker jag.

Quai de L’ile är schysst men rädd att den upplevs lite klossig? Lite maxicase över den? I övrigt gillar jag den!

Håller med om att det är en bra kombo ”trots” sunburst.

Fiftysix med blå tavla är riktigt trevlig, kan vara svårt att bedöma tavlan på bild men om man ser den i verkligheten är den grym.

Fiftysix med blå tavla är grym! Jag gillar den faktiskt på länk snäppet mer än läder. Kanske skulle ta mig tid att provklämma.

Historiques triple calendrier 1942 är inte alls en dum idé. Tycker dom har fått till den klassiska känslan rätt bra! Lite rädd för hur den funkar i 40mm dock?

Overseasen är cool men lite för plottrig tavla för min smak.

Quai de L’ile är schysst men rädd att den upplevs lite klossig? Lite maxicase över den? I övrigt gillar jag den!

Håller med om att det är en bra kombo ”trots” sunburst.

Fiftysix med blå tavla är grym! Jag gillar den faktiskt på länk snäppet mer än läder. Kanske skulle ta mig tid att provklämma.
Fiftysixen är riktigt grym på länk. Provat den 3 ggr. Grå är nog min favorot med blå tätt efter.

Tillbaka
Topp