• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Har säkert skrivit det innan här, stor men sjukt snygg!

8C9FDF60-B32B-45DD-960C-ED927E055DF8.jpeg
Den är så nice den där!

Gen 1? Alltså 49140?
Eller tänker du Gen 2 som är 49150! Den gillar jag, men att ha nya verket lockar för mig som urmakare. Sedan så är nya länken tunnare!
Nope, tänker på 49140. Tycker den är bättre än gen 2. Lite mindre, lite mer symmetrisk, klart ovanligare, tillverkad under kortare tid, med ett armband som känns väldigt exklusivt. Dessutom bortglömd och prisvärd. Hade den bara funnits med laxrosa tavla och haft 18000 beat/min hade den varit snudd på fulländad.

Nope, tänker på 49140. Tycker den är bättre än gen 2. Lite mindre, lite mer symmetrisk, klart ovanligare, tillverkad under kortare tid, med ett armband som känns väldigt exklusivt. Dessutom bortglömd och prisvärd. Hade den bara funnits med laxrosa tavla och haft 18000 beat/min hade den varit snudd på fulländad.

Storlek är ju subjektivt. Men det där med länken, kan inte finnas någon som tycker den är mer exklusiv :)
Både gen 2 och 3 känns 3-4 ggr med påkostad.

I min mening bärs den absolut lite större på länk. Skulle inte säga klumpigare då länken är otroligt bra och välbyggd.
Jag varierar ganska mycket mellan alla tre lösningarna och gillar alla. :)
Fint! Tack för svar :) är sjukt sugen på att komplettera med en i stål även om det kan anses lite fantasilöst. Tanken då är att jag kör den på länk iom att jag kör rosén på gummi. Är väldigt nöjd med hur den bärs på gummi och önskar helst inte att den bärs så mycket större.
Får testa mig fram!

Fint! Tack för svar :) är sjukt sugen på att komplettera med en i stål även om det kan anses lite fantasilöst. Tanken då är att jag kör den på länk iom att jag kör rosén på gummi. Är väldigt nöjd med hur den bärs på gummi och önskar helst inte att den bärs så mycket större.
Får testa mig fram!
Köp en länk i rose istället. Den länken i ädelmetall, dröm!

Lite bilder från besök hos VC i Zürich.
Vad säger ni om dessa pjäser?

Cornes de Vache 1955 edition i platina var otroligt bra IRL. (Fjärde bilden)
Alla perpetual calendars var grymma. Men den ljusa tavlan var vassare än blå för mig personligen. Trodde det skulle vara tvärt om.

E4CAF1BF-EB85-4BD7-92FB-0C8B7EE8F968.jpeg

CF835495-FE8B-4389-A4EC-94C158FCEC7A.jpeg

4E05F7A0-E512-4EDE-89E1-3C2C332C9CFA.jpeg

F75274CC-0EC1-4EF2-AF96-436DBAEC341C.jpeg

BC94B5DB-6557-4BA6-B940-8028998FFA71.jpeg

Tillbaka
Topp