• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Jag hade gärna tagit en på länk. Bild stulen från nätet
1309CCA7-20BC-4751-9C59-325E247313B2.jpeg
Den är bra! För egen del lutar jag mer åt läder-hållet för denna
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Det är inte möjligen så att det finns någon i Gbg som sitter på en 4500V jag skulle kunna få testa över en kaffe (och lite handsprit?). Otroligt nyfiken på hur den är på handleden och det blir ju inte så mycket resande nu så man får chansen att testa..

47B40B96-BA07-4ED1-A373-07CA3BC003D4.jpeg
 

Johan1

Omega
2-Faktor
Jag funderar på att slå till på en äldre overseas ref 42042. Jag har tyvärr ingen möjlighet att testa klockan innan köp och undrade om någon på forumet ägde eller har ägt klockan och kan ge någon input på storleken?

Min handled är cirka 17 cm. Brukar föredra mindre och tunnare klockor.
 
Vacheron gör riktigt fina klockor men efter att ha ägt en i många år och därefter sålt den till samma pris som jag köpte den för så har jag slutat snegla på deras klockor. Dessvärre är inte intresset hos marknaden lika stor som man hade hoppats på. Ingen vill såklart göra en dålig affär.
 

EWEA

Cartier
Vacheron gör riktigt fina klockor men efter att ha ägt en i många år och därefter sålt den till samma pris som jag köpte den för så har jag slutat snegla på deras klockor. Dessvärre är inte intresset hos marknaden lika stor som man hade hoppats på. Ingen vill såklart göra en dålig affär.
Just ja, glömde att detta var ett aktieforum....
 

skyseeker

Rolex
Vacheron gör riktigt fina klockor men efter att ha ägt en i många år och därefter sålt den till samma pris som jag köpte den för så har jag slutat snegla på deras klockor. Dessvärre är inte intresset hos marknaden lika stor som man hade hoppats på. Ingen vill såklart göra en dålig affär.
Vad har det med saken o göra?
Är väl in i helsikes bra bonus om du får tillbaka vad du betalat. Tillhör knappast vanligheterna....
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vacheron gör riktigt fina klockor men efter att ha ägt en i många år och därefter sålt den till samma pris som jag köpte den för så har jag slutat snegla på deras klockor. Dessvärre är inte intresset hos marknaden lika stor som man hade hoppats på. Ingen vill såklart göra en dålig affär.
Det är väl bra att du får den såld för lika mycket som du gav för den för många år sedan? Ser inte det som en dålig affär. Undantaget för Rolex, Patek och någon till får det ses som en bonus att den inte går ner i värde trots att den är begagnad.
 

Kingpin

Omega
Finns det någon med en vintage Overseas i Stockholm som kan tänka sig mötas på en lunch, social distansering of course, och visa mig klockan live? Jag står givetvis för lunchen.
Försöker förstå hur dessa underbara ur bärs gällande storlek då de nyare 41-42 mm låter oerhört stora och 37 väldigt litet.
 

watchdreamer

Panerai
Kastar mig in i denna tråd med ett par bilder från senaste köpet....fick vänta i cirka ett halv år på leverans, sjukt nöjd, stolt och tacksam :)
 

Bilagor

  • 05091060-8E67-4CA0-BDF4-2A7F0F7BDE3B.jpeg
    05091060-8E67-4CA0-BDF4-2A7F0F7BDE3B.jpeg
    823.8 KB · Visningar: 163
  • CC0A59CB-8EAE-42D3-8F8C-C26C2A57BB5D.jpeg
    CC0A59CB-8EAE-42D3-8F8C-C26C2A57BB5D.jpeg
    354.2 KB · Visningar: 171
  • 55B04B81-65D2-47F9-B8C2-863095873BFC.jpeg
    55B04B81-65D2-47F9-B8C2-863095873BFC.jpeg
    424.1 KB · Visningar: 179
  • 1C6FCC22-D3B6-448B-B4C0-9A5690CD35E6.jpeg
    1C6FCC22-D3B6-448B-B4C0-9A5690CD35E6.jpeg
    408.9 KB · Visningar: 174

Vandelay

Breitling
Jag funderar på att slå till på en äldre overseas ref 42042. Jag har tyvärr ingen möjlighet att testa klockan innan köp och undrade om någon på forumet ägde eller har ägt klockan och kan ge någon input på storleken?

Min handled är cirka 17 cm. Brukar föredra mindre och tunnare klockor.

Tjena! Är ägare av en 42042, har själv också rätt små handleder. Länklängd på 16 cm, storleken på klockan är enligt mig mycket angenäm.

IMG_20201222_090431.jpg
 

Johan1

Omega
2-Faktor
Tjena! Är ägare av en 42042, har själv också rätt små handleder. Länklängd på 16 cm, storleken på klockan är enligt mig mycket angenäm.

IMG_20201222_090431.jpg


Tack så mycket för din input. Ser riktigt bra ut på din handled. Då ska jag bara hitta en i bra skick. Känns som många jag hittar polerats så bezeln tappat sina skarpa linjer.
 

skyseeker

Rolex
Vacheron gör riktigt fina klockor men efter att ha ägt en i många år och därefter sålt den till samma pris som jag köpte den för så har jag slutat snegla på deras klockor. Dessvärre är inte intresset hos marknaden lika stor som man hade hoppats på. Ingen vill såklart göra en dålig affär.

Riktigt läcker! Säg till om du vill sälja den :chicken:
Trodde inte du sneglade på deras klockor!?
 
Han har väl noterat att just den blå säljs strax över list.... ;)
haha inte kommit så långt än. Men den blåa var riktigt snygg och stilren! Som sagt, otroligt fina klockor. Ägde min oversea i 6 år och älskade den. Men känslan att den inte gick upp i pris (ej inhouse då) var väl sisådär när min AP RO gray dial gått upp 80k på 3 år, Daytona steel 60-70k på 2-3 år. Sen är de rätt svåra att sälja tbh. Tog tid att hitta en köpare.

Finns såklart många andra fördelar med VC, diskret och "ingen" känner till märket, stilrena, vikten får den att kännas som riktig kvalité, länken etc.
 
Topp