• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
448AA889-7FE6-4A9E-8B8E-97799EB96BAA.jpeg

Tjejen gillar oversized och försöker övertyga mig att hon visst kan sporta min klocka, hon tycker den är cool på henne. Läder på innersta hålet och klocka sitter fortfarande lite löst, nä det blir inte att låna ut den till henne :)

Älskar hur klockan har tre distinkta stilar, och läder är faktiskt riktigt bekvämt också. Jag har aldrig haft en dyrare läderklocka så alltid tyckt att armbanden är sådär i läder. Dehär var ju grymt!

1482E1B9-D6EC-4F44-AFAF-1595E04BBE4B.jpeg
Min tjej testade också… är inte övertygad 😅. Hon hade drunknat i kronografen hehe.

6700F3BC-CD4C-4E5C-9905-2B5E6D3C4E5A.jpeg
 

ssp226

Cartier
Vi piggar upp tråden med en trevlig bild från tidigare idag.

Jag var hos Vacheron i HK förra veckan och är sedan tidigare på väntelista på en blå overseas. 2 års väntetid sade dom då(för 6 månader sen). Nu sade dom att dom inte ens tar namn eller deposits längre. Ska bli intressant att se hur länge jag får vänta. Han skulle hålla mig uppdaterad, haha.
 

ssp226

Cartier
Ok vad spännande. Om jag förstått det rätt så är man garanterad en klocka om man betalar deposition och allt annat är ingen säkerhet.
Japp, dom hade ett par klockor på display. En 222. Hade varit kul.
 

Bilagor

  • IMG_20210921_141121.jpg
    IMG_20210921_141121.jpg
    417 KB · Visningar: 13
  • IMG_20210921_141019.jpg
    IMG_20210921_141019.jpg
    361 KB · Visningar: 11
  • IMG_20210921_140914.jpg
    IMG_20210921_140914.jpg
    311.1 KB · Visningar: 22

fc2

Rolex
Folket tycker det är ok.
Hade du föredragit svart?
Ja, det hade jag. Men som @ChumpTime skriver så blir det ändå ok med de vita index:en. Mitt största problem med vit bakgrund är känslan att de producerar verken på en lina och för att minska på extraarbetet går likadana verk in i alla modeller. Det i sig känns lite slött och inte värdigt klockor för dessa pengar. Jag kan ha fel men så är känslan iaf.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Ja, det hade jag. Men som @ChumpTime skriver så blir det ändå ok med de vita index:en. Mitt största problem med vit bakgrund är känslan att de producerar verken på en lina och för att minska på extraarbetet går likadana verk in i alla modeller. Det i sig känns lite slött och inte värdigt klockor för dessa pengar. Jag kan ha fel men så är känslan iaf.
Jag personligen gillar inte svarta datumfönster med vitt typsnitt.
Jag hade till och med föredragit ett pippigult eller rosa datumfönster.
 

RobHK

Cartier
DEA42795-9B6E-43FA-8826-AD5953F2D26A.jpeg


Fått låna (ja, låna) en 4500V/110R-B705. Magisk tavla och tyngd på guldet. Ganska få polerade ytor så ej överdrivet bling.
Riktigt tung klocka på flera sätt! Känns dock som guld-länk är mer något för samlingen än bruk, hade jag köpt denna hade nog blivit mycket läder och gummi när jag faktiskt använde klockan.

Angående datumfönstret. Håller med det enda jag skulle klaga på är typsnittet, men sen när man väl har klockan i verkligheten på armen så är datum-rutan så liten så det är snarare en fråga om att kunna utläsa datumet än att man stör sig på det.
 

ChumpTime

Panerai
Riktigt tung klocka på flera sätt! Känns dock som guld-länk är mer något för samlingen än bruk, hade jag köpt denna hade nog blivit mycket läder och gummi när jag faktiskt använde klockan.

Meh, handlar om mindset tror jag. Ägaren till denna kör alltid länk och har dragit på sig ganska många dings och repor på ett par månader. Efter ett tag slutar man bry sig och kan njuta av klockan på riktigt.
 

RobHK

Cartier
Meh, handlar om mindset tror jag. Ägaren till denna kör alltid länk och har dragit på sig ganska många dings och repor på ett par månader. Efter ett tag slutar man bry sig och kan njuta av klockan på riktigt.
Så är det ju, men inbillar mig att dings på en guldlänk syns otroligt mycket mer än stål? Men har ingen erfarenhet av sådana klockor kanske är OK? Hursom det är nog bara så att jag inte riktigt har budget att köpa en sådan klocka och använda som en beater, vilket såklart är hur det borde vara om man väl slår till.
 

RobHK

Cartier
Jag antar tanken med datum-typsnittet är att det ska vara samma som det i tavlorna brevid på tex Chrono.


Vacheron-Constantin-Overseas-Chronograph-5500V-2.jpg


en bild på min kan jämföra 3an
034EB33D-EF44-453F-9B31-6E4673F752C2.jpeg
 

RobHK

Cartier
Måste erkänna att direkt efter kortet var draget kände jag lite ångest över att lägga så mycket pengar på en klocka. Är generellt sparsam och lägger det mesta på börsen, om jag spenderar brukar det snarare vara på min sambo 😂

Men ju längre jag har klockan nu så känns det så nice att titta ner på den. Haft en busy dag på jobbet med back-to-back Teams möten hela eftermiddagen. Titta ner på klockan har givit en liten boost flera gånger idag. Ingen på kontoret har kommenterat på klockan vilket känns skönt, det är min lilla hemlighet att den här rackarn är speciell, i alla fall speciell för mig!

340F78AA-F1D4-498B-90FE-5C602E70A8F9.jpeg
 
Topp