• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

ChumpTime

Panerai
Jag är väldigt skeptisk till det men det kanske stämmer.

Blå tavlor står inte som boutique only på hemsidan men t.om säljare i VC-boutique har nämnt det, så jag får anta att det ligger någon sanning i det. Men att de håller det lite öppet ifall nån Viktig handlare önskar en blå tavla åt en extra viktig kund, eller nåt.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Blå tavlor står inte som boutique only på hemsidan men t.om säljare i VC-boutique har nämnt det, så jag får anta att det ligger någon sanning i det. Men att de håller det lite öppet ifall nån Viktig handlare önskar en blå tavla åt en extra viktig kund, eller nåt.
Den 1/3 fick man inte ta emot deposition för blåa Overseas i Europa. Efter det hade de något som heter "register your interest"

Alltså ganska säker på att allt med blått är boutique.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Kommer ihåg och beklagar. Tråkigt som tusan! Hade du i januari fått svaret att det var kört hade du kunnat plocka upp en nästan oanvänd under list på C24 och nu verkar det ligga en bra bit över list.

Snällt att dom verkar bemöta bra och erbjuda något annat istället. DT är fin men för stor tkr jag men har du inte prövat så pröva!
Nu är det ju bara klockor, men klart att det var lite trist. Hade ju gått och byggt upp förväntningarna. Jag funderar ändå på den svarta, jag tycker den är väldigt snygg.

Annars kanske man kan deala till sig en AP, men jag har ingen större koll på dem. De har väl en motsvarande OS blue dial?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nu är det ju bara klockor, men klart att det var lite trist. Hade ju gått och byggt upp förväntningarna. Jag funderar ändå på den svarta, jag tycker den är väldigt snygg.

Annars kanske man kan deala till sig en AP, men jag har ingen större koll på dem. De har väl en motsvarande OS blue dial?
15202 kommer du inte hinna få tag på. Utgår
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Någon kille här i tråden som testat 1205v?
33mm, kvarts med bling bling. Synd med kvarts men mycket för pengarna. Runt en hundring. 33mm royal oak bärs ju upp jäkligt bra.

Screenshot_20210627-111647_Chrono24.jpg
Screenshot_20210627-111846_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20210627-111853_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20210627-111937_Samsung Internet.jpg

Har du fått något svar på din fundering? Försökt få fram info angående lug to lug samt passform på en spinkig herrhandled osv men misslyckats.

Denna post väckte mitt intresse. Tycker VC är riktigt schysst men 40mm blir lite saftigt och första versionens overseas har oskön länk.

Håller helt med dig att AP 33 mm sitter helt fantastiskt bra. Men i detta fall känns det som att bandhornen har en för snäv vinkel vilket gör att länkens övre del väldigt smal tidigt. Skulle man vågat ha en något rakare avslutning på bandhornen skulle länken kunnat bli mer avsmalnande och således bäras större.

Tror tyvärr den blir för petite… Skulle mer än allt vilja att den bars som en 33mm AP men tror dessvärre så inte är fallet.

1633636706412.png

1633636613306.jpeg
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Denna post väckte mitt intresse. Tycker VC är riktigt schysst men 40mm blir lite saftigt och första versionens overseas har oskön länk.

Håller helt med dig att AP 33 mm sitter helt fantastiskt bra. Men i detta fall känns det som att bandhornen har en för snäv vinkel vilket gör att länkens övre del väldigt smal tidigt. Skulle man vågat ha en något rakare avslutning på bandhornen skulle länken kunnat bli mer avsmalnande och således bäras större.

Tror tyvärr den blir för petite… Skulle mer än allt vilja att den bars som en 33mm AP men tror dessvärre så inte är fallet.

1633636706412.png

1633636613306.jpeg
Väldigt logiskt det du skriver. Tyvärr!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denna post väckte mitt intresse. Tycker VC är riktigt schysst men 40mm blir lite saftigt och första versionens overseas har oskön länk.

Håller helt med dig att AP 33 mm sitter helt fantastiskt bra. Men i detta fall känns det som att bandhornen har en för snäv vinkel vilket gör att länkens övre del väldigt smal tidigt. Skulle man vågat ha en något rakare avslutning på bandhornen skulle länken kunnat bli mer avsmalnande och således bäras större.

Tror tyvärr den blir för petite… Skulle mer än allt vilja att den bars som en 33mm AP men tror dessvärre så inte är fallet.

1633636706412.png

1633636613306.jpeg
Det som gör ROn så bra är ju att den är så tunn också. Finns väl en automatisk i 33 mm med, kan inte tänka mig att den är i närheten.
 

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Blå tavlor står inte som boutique only på hemsidan men t.om säljare i VC-boutique har nämnt det, så jag får anta att det ligger någon sanning i det. Men att de håller det lite öppet ifall nån Viktig handlare önskar en blå tavla åt en extra viktig kund, eller nåt.
När jag köpte min svarta VCO i juni hos Nymans så frågade jag även om den blåa och fick svaret att ”den får vi väldigt sällan in”. Inte att den var boutique only. Kanske är den boutique only utan att han jag pratade med viste om det, eller så är det nya sättet att säga att man inte är kvalificerad. 🤷‍♂️
 

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Nu är det ju bara klockor, men klart att det var lite trist. Hade ju gått och byggt upp förväntningarna. Jag funderar ändå på den svarta, jag tycker den är väldigt snygg.

Annars kanske man kan deala till sig en AP, men jag har ingen större koll på dem. De har väl en motsvarande OS blue dial?
När jag var inne hos Nymans i slutet på sommaren så sa dom att väntetiden på den svarta hade gått upp till 12 månader, så får du köpa den så kanske du ska passa på så inte den också går dig förbi. Jag är riktigt nöjd med min svarta!

DE8D0EBB-D389-4FAE-9F27-00DC1C80736E.jpeg
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
När jag var inne hos Nymans i slutet på sommaren så sa dom att väntetiden på den svarta hade gått upp till 12 månader, så får du köpa den så kanske du ska passa på så inte den också går dig förbi. Jag är riktigt nöjd med min svarta!

DE8D0EBB-D389-4FAE-9F27-00DC1C80736E.jpeg
Ja så får det nog bli. DT är väldigt fin, men inte riktigt vad jag söker. Jag frågade faktiskt om de kan lösa en AP åt mig, men det blir nog tvärnej.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Kommer ihåg och beklagar. Tråkigt som tusan! Hade du i januari fått svaret att det var kört hade du kunnat plocka upp en nästan oanvänd under list på C24 och nu verkar det ligga en bra bit över list.

Snällt att dom verkar bemöta bra och erbjuda något annat istället. DT är fin men för stor tkr jag men har du inte prövat så pröva!
Jag har fortfarande inte bestämt mig över viken jag ska köra på. Men så igår kom jag att tänka på ditt inlägg. Är inte DT samma storlek som den vanliga OS? Eller hur menar du med stor.
 

RobHK

Cartier
@ssp226 bjöd med mig till en förhandsvisning av otroliga klockor. Aldrig varit med om något liknande då vi tilläts prova allt. Är nog lite för novis inom klockor för att ens uppskatta fullt ut vad jag var med om. Bland alla fantastiska klockor fanns även en 222 vilket var extra kul att prova! Klockan var i otroligt fint skick och länken var oväntat bekväm på armen. Faktiskt en vintage klocka jag skulle kunna tänka mig att köpa, mer som en investering, men även något man kan använda.

IMG_20211010_144858.JPG
IMG_20211010_144920.JPG
 
E

EltonBelton

Guest
Jag har fortfarande inte bestämt mig över viken jag ska köra på. Men så igår kom jag att tänka på ditt inlägg. Är inte DT samma storlek som den vanliga OS? Eller hur menar du med stor.
Jag upplevde DT som rätt mycket högre, dock så tycker jag länken går väldigt bra till DT just på grund av att den är högre
 

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Vad tror ni att en fiftysix hade legat på beggat? Går också i tankarna. Är det någon här som har den som kan ge en review?
Beror på vilken modell du ska ha. LW har den blåa på stållänk inne som tidigare iaf har varit boutique only för 129k beggad: https://luxurywatches.se/produkt/fiftysix/. Nu när jag kollar deras hemsida så står det inte att den är BO längre dock men vill minnas att jag såg att den var det senast i somras.
 
Beror på vilken modell du ska ha. LW har den blåa på stållänk inne som tidigare iaf har varit boutique only för 129k beggad: https://luxurywatches.se/produkt/fiftysix/. Nu när jag kollar deras hemsida så står det inte att den är BO längre dock men vill minnas att jag såg att den var det senast i somras.
Tack! Exakt den faktiskt. Då håller de priserna bra. Ska till Sthlm om några veckor, får hälsa på.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Nu är det ju bara klockor, men klart att det var lite trist. Hade ju gått och byggt upp förväntningarna. Jag funderar ändå på den svarta, jag tycker den är väldigt snygg.

Annars kanske man kan deala till sig en AP, men jag har ingen större koll på dem. De har väl en motsvarande OS blue dial?
Jag mailade samma dag, och har inte fått svar av Nymans. Även skickat en påminnelse. Nu börjar jag faktiskt bli lite frustrerad.
 
Topp