• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

PJZ

Silver
Mys i Paris boutique. Fantastiskt bemötande på Rue de la Paix, rekommenderas varmt.

Första var inte dum:
0AAEE1EE-0581-4F32-8767-352D1EC4CDDF.jpeg


Men andra var så bra så jag blev alldeles knäsvag. Seglade rakt upp på förstaplatsen på vill ha-listan. Lyckades inte ens få till en bra bild för jag blev helt skakis 😅.

61AADFED-D7A2-4DF6-B1D9-8508DF2DBFD0.jpeg
Va dom inte till salu? Fiftysix och Historiques brukar man kunna köpa över disk, senast jag besökte VC i allafall. (Fiftysix lite mer limiterade till att köpa över disk)
 

carlmartin

Guld
2-Faktor
Jodå, det var fritt fram!
Enligt SA jag pratade med så är det minst 6 mån på stål fiftysix men mer och mer tryck för varje dag ”så det är nog i ärlighetens namn längre nu”.

1921 får de inte in så ofta längre - speciellt inte WG - så hon var väldigt mån om att visa mig den (men jag vill ha rosé). Men det var fritt fram att köpa, 21KEUR för 18K 56 och 30K för 36mm 1921.

Edit: att jag inte köpte berodde alltså inte på att jag inte fick utan mer att jag inte har 300k till övers (hur mycket jag än vill)
 

RobHK

Basic
Min klocka ja, finns inte sååå mkt att säga, den är fin och bär skönt 😊
När/var köpte du klockan? Hur länge har du haft den? Kommer den också med snabb-byte till gummi eller läder? Har aldrig sett denna modell på annat armband vore kul att se den på rubberstrap.

Har du någon jämförelsebild brevid en annan Overseas?
 

Chrisse

Pandion
2-Faktor
När/var köpte du klockan? Hur länge har du haft den? Kommer den också med snabb-byte till gummi eller läder? Har aldrig sett denna modell på annat armband vore kul att se den på rubberstrap.

Har du någon jämförelsebild brevid en annan Overseas?
Har ingen mer overseas för tillfället att jämföra med. Denna kommer med gummi och läder precis som övriga klockor i serien.

Här kan du läsa mer och se bilder med gummi och läder

 

carlmartin

Guld
2-Faktor
Jag har försökt söka men hittar inte: vill minnas att jag sett någon side by side jämförelse mellan 4500V och 7900V? Någon som vet vilken jag menar? Eller har tips på vart jag kan hitta bilder?

Har länge varit bestämd på att det är 4500V jag ska ha men har börjat fundera lite på om jag inte gillar dual time bättre. Det är kul när det händer lite mer på tavlan och så är jag en sucker för när det blir lite skevt och asymmetriskt 😬

Så tar vi en bild. För att allt blir bättre med bilder
71C3F198-106E-465F-8328-15E9E222FA13.jpeg
 

Chrisse

Pandion
2-Faktor
Jag har försökt söka men hittar inte: vill minnas att jag sett någon side by side jämförelse mellan 4500V och 7900V? Någon som vet vilken jag menar? Eller har tips på vart jag kan hitta bilder?

Har länge varit bestämd på att det är 4500V jag ska ha men har börjat fundera lite på om jag inte gillar dual time bättre. Det är kul när det händer lite mer på tavlan och så är jag en sucker för när det blir lite skevt och asymmetriskt 😬

Så tar vi en bild. För att allt blir bättre med bilder
71C3F198-106E-465F-8328-15E9E222FA13.jpeg
Klart du skall ha Dual Time, jag stod inför samma val en gång i tiden och valet föll på klockan nedan.
Fantastiskt fin klocka

5E504F2C-2CA9-4AE3-9DB8-9F158BAA8921.jpeg
AF93B842-93ED-4488-A314-562A972CD585.jpeg
E1C07335-C3C1-4BBD-85F1-1621CDD01210.jpeg
 
Senast ändrad:

carlmartin

Guld
2-Faktor
Klart du skall ha Dual Time, jag stod inför samma val en gång i tiden och valet föll på klockan nedan.
Fantastiskt fin klocka

5E504F2C-2CA9-4AE3-9DB8-9F158BAA8921.jpeg
AF93B842-93ED-4488-A314-562A972CD585.jpeg
E1C07335-C3C1-4BBD-85F1-1621CDD01210.jpeg

Ja den är riktigt bra! Lite orolig för att den ska bli för chunky men å andra sidan gör diametern att även 4500V alltid kommer vara ganska stor (om än tunnare). Så oavsett vilken så ser jag den som en ganska stor klocka.

Hur kommer det sig att du sålde? Vet att du har (den ljuvliga) ultra thin nu men tolkar det som att det gick lite tid däremellan?

Edit: löste igen och inser att du kanske inte sålt? Att det bara var min tolkning?
 

Chrisse

Pandion
2-Faktor
Ja den är riktigt bra! Lite orolig för att den ska bli för chunky men å andra sidan gör diametern att även 4500V alltid kommer vara ganska stor (om än tunnare). Så oavsett vilken så ser jag den som en ganska stor klocka.

Hur kommer det sig att du sålde? Vet att du har (den ljuvliga) ultra thin nu men tolkar det som att det gick lite tid däremellan?

Edit: löste igen och inser att du kanske inte sålt? Att det bara var min tolkning?
Sålde Dual Time för ett tag sedan, hade den ganska länge.. köpte den ny på Nymans men kände det var dags att låta den gå. Men behöver nog egentligen inte förklara, det bara händer liksom. Känslor förändras över en natt 😊
 

carlmartin

Guld
2-Faktor
Sålde Dual Time för ett tag sedan, hade den ganska länge.. köpte den ny på Nymans men kände det var dags att låta den gå. Men behöver nog egentligen inte förklara, det bara händer liksom. Känslor förändras över en natt 😊
Absolut, magkänslan kan man inte styra. Tänkte mer om det var någon specifik detalj eller egenhet som fick dig att lämna som jag skulle vara uppmärksam på men tolkar det som att det inte var det då :)
 

RobHK

Basic
222an och dess vänner har turnerat runt världen och så var då det tillsist Hongkongs tur att få klämma på klockorna. Jag och @ssp226 fick klämma ordentligt på klockorna vilket var riktigt kul. Jag har ju "ställt mig på listan" för en 222 så var väldigt nyfiken hur det skulle kännas.
IMG_20220528_142338.JPG

IMG_20220528_142347.JPG


Det var otrolig tyngd i klockan och länken var underbar. Men blev inte riktigt kompis med den tonen av guld-gult som klockan var i, helt enkelt något jag skulle tveka på att köpa (även om jag troligtvis skulle behöva en heldel tur för att ens få en).

Däremot blev jag helt kär i den rose gold klockan som de också hade. Måste säga att det går upp för mig nu när jag får prova klockan att Perp Calendern är verkligen klockan som står ut mot vad alla andra märken kan leverera. Klockan va otroligt lätt, även på guld länk och den är så tunn och fin, helt otrolig pjäs! För min del behöver den inte va öppen/skeleton utan jag tar den nog hellre i vanligt utförande, men vilken klocka!

IMG_20220528_144059.JPG


Och det tog inte slut där utan vi fick även prova denna pjäs. Klockan är otroligt otroligt lätt, på nått vis känns det billigt att den är så lätt, men sen tittar man på armen och då känns det inte alls billigt längre. Känns knappt som man har något på armen, alltså på så sätt otroligt bekväm. Verkligen en riktigt riktig speciell klocka också. Har hört de som har Corey klockan att de är jätteglada att de kan beställa denna titanium länk till sina klockor nu.

IMG_20220528_143242.JPG


Några bonus bilder:
IMG_20220528_142528.JPG
IMG_20220528_144055.JPG
IMG_20220528_144353.JPG
 

Klocknovis

Silver
2-Faktor
222an och dess vänner har turnerat runt världen och så var då det tillsist Hongkongs tur att få klämma på klockorna. Jag och @ssp226 fick klämma ordentligt på klockorna vilket var riktigt kul. Jag har ju "ställt mig på listan" för en 222 så var väldigt nyfiken hur det skulle kännas.
IMG_20220528_142338.JPG

IMG_20220528_142347.JPG


Det var otrolig tyngd i klockan och länken var underbar. Men blev inte riktigt kompis med den tonen av guld-gult som klockan var i, helt enkelt något jag skulle tveka på att köpa (även om jag troligtvis skulle behöva en heldel tur för att ens få en).

Däremot blev jag helt kär i den rose gold klockan som de också hade. Måste säga att det går upp för mig nu när jag får prova klockan att Perp Calendern är verkligen klockan som står ut mot vad alla andra märken kan leverera. Klockan va otroligt lätt, även på guld länk och den är så tunn och fin, helt otrolig pjäs! För min del behöver den inte va öppen/skeleton utan jag tar den nog hellre i vanligt utförande, men vilken klocka!

IMG_20220528_144059.JPG


Och det tog inte slut där utan vi fick även prova denna pjäs. Klockan är otroligt otroligt lätt, på nått vis känns det billigt att den är så lätt, men sen tittar man på armen och då känns det inte alls billigt längre. Känns knappt som man har något på armen, alltså på så sätt otroligt bekväm. Verkligen en riktigt riktig speciell klocka också. Har hört de som har Corey klockan att de är jätteglada att de kan beställa denna titanium länk till sina klockor nu.

IMG_20220528_143242.JPG


Några bonus bilder:
IMG_20220528_142528.JPG
IMG_20220528_144055.JPG
IMG_20220528_144353.JPG
Tack för att du delar med dig, både av intryck och bilder!
 
Topp