Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Seiko 7S26 är alltså det vackraste urverk du kan tänka dig?Seiko 7S26. Här i den display-baksida verket förtjänar.
![]()
Ibland är funktionalitet vackert. ...Seiko 7S26 är alltså det vackraste urverk du kan tänka dig?![]()
Röstar på Lange!
![]()
Främst denna då:
![]()
Blir inte bättre, håller med! Brutalare kan det bli men inte vackrare!Vinnare för mig!
Grymt vackert smyckat, men är det en spåna jag ser på en av de större hjulen?Det kanske inte är det vackraste urverket men likväl ett sanslöst hantverk bakom det här Piaget 9P. Det sitter i platinumversionen av modellen 91000 som är en hyllning till bolagets grundare. Här är det blygsam ödmjukhet som gäller då baklocket är i platinum.
![]()
![]()
Tappade just hakan lite...
![]()
De Bethune DB28 Maxichrono.
Ta en titt på Steve Hallocks video om den! Urtavlan är ungefär lika spektakulär:
Kan inte mer än att hålla med. Lange gör otroligt fina urverk.Vinnare för mig!
Vad för bok är detta ifrån? Riktigt intressant verkar den vara iallafallGeorge Daniels och Roger Smith använde/r roterande stålborste:
![]()
G. Daniels WatchmakingVad för bok är detta ifrån? Riktigt intressant verkar den vara iallafall![]()
Värd sina pengar?G. Daniels Watchmaking
Oerhört läckert.
Vilket mästerverk. Man kan sitta och drömma till den baksidan. Någon som vet vad motivet är från?