• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vackraste urverket?

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag kan inte kommentera om sista punkten men jag diskuterade fp journe vs dufour häromdagen på instagram med världens största fp journe fanboy och även han erkände att dufour smiskar journe i finishering.
Jag har hört det också.

Jag snackade med dufours president och han erkände att fp journe är bättre :D
Båda säljer nog så att de klarar sig - och kan därmed bjuda på sådana där kommentarer :)

Utan att ha belägg för det så känns det som att Dufour har mer kredd än FPJ mycket pga det tekniska kunnandet. Sen så är FPJ bättre på design - i alla fall roligare.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Inte heller så tokigt. Akrivia
Screenshot_2018-05-27-20-21-43-01.jpeg
 

Ronnie

Rolex
Men Journe har ju sin Resonance som är åtminstone liiite likartad och eventuellt kanske fungerar som tänkt. Är det inte lite oklart hur det blev med det resultatet, eller är jag bara dåligt insatt?

FPJ274.jpg


Härmed slutar jag att försöka välja en favorit bland dessa gubbar. En sak är säker; den ene verkar munter och röker pipa. Den andre har jag inte sett röka pipa.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Om man hittar en bild man gillar, är det någon som vet hur man kan få det som tavla
Och får man ta ett urverk och ha som tavla på ex ett kontor?
 

Ronnie

Rolex
Om man hittar en bild man gillar, är det någon som vet hur man kan få det som tavla
Och får man ta ett urverk och ha som tavla på ex ett kontor?
Roligast vore väl att kontakta företaget som tillverkar urverket du vill ha som tavla och fråga om du kan få/köpa en högupplöst bild?
Sen är det väl bara att vända sig till nåt tryckeri. De som trycker och säljer konst på dukar kanske vore bäst.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Swatch sistem51 Ett av de snyggaste verken som masstillverkas idag vill jag påstå. Sedan kan man ju alltid snegla på deras försök att koppla det till rymden, villket känns lite tvingat.. men coolt iallafall.
sistem51-irony-09.jpg


Antonio-Fazio_sistem51_Swatch_concept.gif
 
Topp