• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det med lume?

fredtiger

Cartier
Nyinkommet idag, en klocka där lumen faktiskt lyfter... nu kan jag båda dyka och gå på bio i trygghet! :D

7DLiU9P.jpg
 

SSL

Audemars
Mm, måste låna tråden och rubriken passar väl min pinsamma fråga.

Hur fan får man igång lumen? Den lyser helt ok efter man haft ficklampan på den nån sek, men sen då? Den lyser ju inte av sig själv i mörkret direkt. Å vem fan går runt med ficklampa bara för att kunna få igång lume i mörker. Är det min lume som är totalkass eller vafan e grejen?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Lume är coolt! Med bra lume behöver den händige ingen ficklampa, och man kan signalera på hjälp om man behöver!:D
 

naggge

Panerai
Mm, måste låna tråden och rubriken passar väl min pinsamma fråga.

Hur fan får man igång lumen? Den lyser helt ok efter man haft ficklampan på den nån sek, men sen då? Den lyser ju inte av sig själv i mörkret direkt. Å vem fan går runt med ficklampa bara för att kunna få igång lume i mörker. Är det min lume som är totalkass eller vafan e grejen?
Vintern är en kass tid för lume. Bäst funkar det sommarnätter när klockan har fått smaka riktigt solljus en dag.
Prova ladda längre än några sekunder, snarare några minuter så håller det sig bättre. Prova även starkare ljuskälla.
 

SSL

Audemars
Vintern är en kass tid för lume. Bäst funkar det sommarnätter när klockan har fått smaka riktigt solljus en dag.
Prova ladda längre än några sekunder, snarare några minuter så håller det sig bättre. Prova även starkare ljuskälla.

Okej, tack. Jag är van vid en annan klocka att man trycker på en knapp för att få lyse.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mm, måste låna tråden och rubriken passar väl min pinsamma fråga.

Hur fan får man igång lumen? Den lyser helt ok efter man haft ficklampan på den nån sek, men sen då? Den lyser ju inte av sig själv i mörkret direkt. Å vem fan går runt med ficklampa bara för att kunna få igång lume i mörker. Är det min lume som är totalkass eller vafan e grejen?

Den har väl skitlume helt enkelt. Min mm300 lös hela natten igenom efter 1minuts ficklampsladdning.
Edit: Sen på bollen igen.
 
På subben är jag glad att jag har lume som funkar. Det hör liksom till!

På DJ:n kvittar det.

Lume är gott! Man blir glad av det!
image.jpg


Halvt ot:
image.jpg
 

demondave

Rolex
Sinn UX'en är ju känd för att ha lite halvtaskig lume. Har alltid den på armen när jag jobbar, och här en natt när jag (uppenbarligen) hade småtråkigt på jobbet stod jag och lattjade lite med ficklampan, en Inova T4 led-historia. Märkte plötsligt att klockan började glimma alldeles magiskt. Bara att trycka ficklampan mot klockan en minut eller så. Fy satan så klockan lyste sen!

Tydligen inte lumen som är krasslig, skulle gissa att det är oljan i klockan som hindrar mycket av UV-strålningen eller vad det nu må vara som laddar lumen. Dagsljus räcker inte riktigt hela vägen. Så, alla UX-ägare, komplettera med en bortemot svindyr led-lampa. Frågan är ju vad man ska med lume till då, bara.. :)
 
Topp