soderlund
Basic
Hittade denna i skänkeslåda på en marknad för bildelar. Den låg bland mer eller mindre skrotdelar till bilar. Jag provade att dra upp den och den började ticka. Således förbarmade jag mig över den. Har sedan dess funderat på vad det är för något. Sekundvisaren syns ju i alla fall.
Vad är det jag hittat? Själv har jag ingen aning...
Står Omega på urtavlan, och under det, Super De Luxe Anitmagnetic. Det som får mig att undra är att det står Omega, men saknar loggan för Omega.
Baksidan, uppenbarligen bara dustproof.
Urverket, hjärtat...
Närbild, tydligen bara en juvel och Swiss Made
Klockan i fråga håller tiden förvånansvärt bra, ca 15 sekunder på 2 dagar. Gångreserven är efter att man dragit upp den ca 2 dygn. Dock tickar den ganska högt :-(
Bifogar även en liten film på klockan.
Så vad är det för något jag hittat i gratislådan egentligen? Någon som vet?
Tänkte göra rent den utvändigt, och köpa ett läderarmband och använda den som kul klocka att ha ibland.
Vad är det jag hittat? Själv har jag ingen aning...

Står Omega på urtavlan, och under det, Super De Luxe Anitmagnetic. Det som får mig att undra är att det står Omega, men saknar loggan för Omega.

Baksidan, uppenbarligen bara dustproof.

Urverket, hjärtat...

Närbild, tydligen bara en juvel och Swiss Made
Klockan i fråga håller tiden förvånansvärt bra, ca 15 sekunder på 2 dagar. Gångreserven är efter att man dragit upp den ca 2 dygn. Dock tickar den ganska högt :-(
Bifogar även en liten film på klockan.
Så vad är det för något jag hittat i gratislådan egentligen? Någon som vet?
Tänkte göra rent den utvändigt, och köpa ett läderarmband och använda den som kul klocka att ha ibland.