Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är lätt att bortse ifrån att en service är halva ptiset på klockan. I princip blir den ju osäljbar dåJag skulle inte ge halva nypriset för en 4 år gammal certina. Den kommer säkert behöva service inom nått år.. Då köper jag hellre en ny. Kanske 1/3?
39-40k skulle jag säga.Rimligt pris för en 116200 -05a med oysterlänk, svartvit bullseye tavla med box men utan cert?
Kan så vara. Den gick iaf iväg för 2500:- så nu vet jag att någon var beredd att betala så pass iaf!Ja det är lätt att bortse ifrån att en service är halva ptiset på klockan. I princip blir den ju osäljbar då
2824-2, kan lika gärna gå bra i 10 år till..Jag skulle inte ge halva nypriset för en 4 år gammal certina. Den kommer säkert behöva service inom nått år.. Då köper jag hellre en ny. Kanske 1/3?
Så ganska nära min gissning på 1/3 av nyprisetKan så vara. Den gick iaf iväg för 2500:- så nu vet jag att någon var beredd att betala så pass iaf!
Tack för alla synpunkter!
Absolut, men den operativa termen här skulle för mig vara "kan"..2824-2, kan lika gärna gå bra i 10 år till..
Oj! Jag skulle säga närmare 30 än 40. 34-35 kanske.39-40k skulle jag säga.
Ok, men det är nog rätt få som servar den typen av verk var 5e år.Absolut, men den operativa termen här skulle för mig vara "kan"..
Tror du det är många som servar den typen av verk alls som inte är entusiaster?Ok, men det är nog rätt få som servar den typen av verk var 5e år.
Tack för snabbt svar39-40k skulle jag säga.
Oj! Jag skulle säga närmare 30 än 40. 34-35 kanske.
Vet du när klockan servades senast? Är den nyligen servad skulle jag tippa på att priset ligger värme 40Jasså såpass ändå, tycker många på chrono verkar säljas för närmare 40k eller iallafall därikring men har ingen aning vad prisbilden är på ks. Gråhandlare gör väl en liten bump upp på priset för att tjäna så mycket som möjligt antar jag
När klockan stannar, absolut - inte minst om de fått klockan som gåva.Tror du det är många som servar den typen av verk alls som inte är entusiaster?
kankse om det var en gåva som var viktig. Men tror måndag kommer hamna i byrålådor när en klocka på 7k kostar drygt 3 att serva.När klockan stannar, absolut - inte minst om de fått klockan som gåva.
Har kikat efter på chrono jag med nu i efterhand och det verkar ju stämma. Konstigt nog köpte jag en 116200 fullset från 2013 för några månader sedan för 34k. Var medveten om att det var en bra affär men de verkar som de stigit i värde ytterligare sedan dess.Vet du när klockan servades senast? Är den nyligen servad skulle jag tippa på att priset ligger värme 40
Vet du när klockan servades senast? Är den nyligen servad skulle jag tippa på att priset ligger värme 40
Håller med.Oj! Jag skulle säga närmare 30 än 40. 34-35 kanske.
Oja, det är ett väldigt bra utverk2824-2, kan lika gärna gå bra i 10 år till..
Ett halvår gammal Rolex Submariner 114060. Princip nyskick bortsett från några små oundvikliga repor på spännet. Alla tillbehör till givetvis.
Tack. Någon mer får gärna skriva va de tycker. Tänkte lägga ut annons senare i veckan och vill ligga rätt i pris från början!57-58 tusen.
57-58 om den är i bra skick fortfarande..Tack. Någon mer får gärna skriva va de tycker. Tänkte lägga ut annons senare i veckan och vill ligga rätt i pris från början!
57-58 om den är i bra skick fortfarande..
Rolex Sea-Dweller Deepsea 116660, daterad 2015/2016. Inga tillbehör i form av låda eller cert. Äkthetsintyg finns.
https://auktion.kronofogden.se/auk/w.Object?inC=KFM&inA=20170615_1353&inO=2
Auktioneras ut hos kronofogden. Vad kan tänkas vara ett rimligt pris för denna pjäs?
Så pass lågt alltså? Är det pga. avsaknaden av dokumentation och cert eller vad beror den låga värderingen på? Tänker eftersom nypriset ligger på styvt 110 lock.Max 65k. Kolla så att den inte är anmäld stulen eller dylikt. KFM tar inget ansvar för det de säljer i efterhand.
Så pass lågt alltså? Är det pga. avsaknaden av dokumentation och cert eller vad beror den låga värderingen på? Tänker eftersom nypriset ligger på styvt 110 lock.