• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej alla

Är på jakt efter en Datejust 36 126234 i färgen mint grön. Helt rätt ny (2024). Vad tycker ni är rimligt att ge?

Många på Chrono verkar vilja ha 140k, men tycker det känns lite mycket? Hittat blå variant för runt 110-115k som vad jag hört är nästan lika populär?

Hej, vad kan en Omega DeVille märkt 53187040 vara värd? Det går att ställa visare och datum, men jag verkar inte kunna dra upp den (om jag nu gör rätt).

Bilagor

• IMG_5150.jpeg
    IMG_5150.jpeg
    424.6 KB · Visningar: 2
  • IMG_5153.jpeg
    IMG_5153.jpeg
    498.7 KB · Visningar: 2
  • IMG_5154.jpeg
    IMG_5154.jpeg
    457.3 KB · Visningar: 3
  • IMG_5155.jpeg
    IMG_5155.jpeg
    340.1 KB · Visningar: 3
Nä. Därav frågan om det verkligen är 20-25k i prisskillnad mellan de två modellerna?

Finns nog en anledning till den spridningen även på chrono. Eller kan grön modell va från handlare och blå från privat säljare? Kolla ks delen här så får du en liten fingervisning vad de gått för. Jubilee med grön, motif tavlor verkar ju generellt gå högre än silver, svart, blå.

Senast ändrad:
Den gröna tavlan har inte funnits på marknaden alls lika länge det finns alltså betydligt färre av den i omlopp, vilket gör att den betingar ett högre pris då den är svårare att få tag på.
Sen om det kommer fortsätta vara så vet ingen. Men jag gissar att det är därför de NU är dyrare än de blå.

Hej,

Tänkte sälja min Omega Speedmaster Professional Safir så skulle behöva hjälp med att uppskatt värdet på den.

Klocka är fullset inköpt 2/12-2022, ref: 310.30.42.50.01.002

Klockan är i toppskick, finns några harilines på spännet i övrigt är det i toppskick.

Se bild för report/hairlines på spännet
Omega-SP.png

Hej,

Tänkte sälja min Omega Speedmaster Professional Safir så skulle behöva hjälp med att uppskatt värdet på den.

Klocka är fullset inköpt 2/12-2022, ref: 310.30.42.50.01.002

Klockan är i toppskick, finns några harilines på spännet i övrigt är det i toppskick.

Se bild för report/hairlines på spännet
Omega-SP.png
Jag köpte (och sålde) en Speedmaster safir i mint condition som var utplockad 2023 med nya låset för 70.000 sek. Det var nog i billigaste laget. Sett dem gå från strax under detta till kanske halvvägs upp till 80. Det är här på forumet då.

Är på jakt efter en 116613LB - Vad tror ni är ett rimligt pris?
Tänker modell 2019-
Hej,
Jag brukar använda Kaplans värderingsstöd. Enligt den så såldes en med diamant tavla 144k 2024 maj. Sedan finns det andra sålda dock är dessa äldre auktioner/försäljningar, men tippar allt mellan 110k-130k. Beroende på skick och tillbehör.

Inget mekaniskt verk i denna.
Hiva i ett nytt batteri så hoppar den (förmodligen) igång.

Värdemässigt ca 2.500-3.000 kr.
Stämmer om att detta är batteridriven. Köpte en likadan nyligen för strax över 2000kr, dock utan box/etui. Boxen/etuin är nog värd 4-500kr. Så jag håller med om tidigare uppskattning, dock tycker jag att klockan i mina ögon är värd mer än dessa pengar. Kvalitetsklocka från omega, med safirglas, precisionsverk och skönt att ha på sig. Mycket för pengarna helt enkelt!

Jag köpte (och sålde) en Speedmaster safir i mint condition som var utplockad 2023 med nya låset för 70.000 sek. Det var nog i billigaste laget. Sett dem gå från strax under detta till kanske halvvägs upp till 80. Det är här på forumet då.
Tack för sitt svar.

Jag la ut den på blocket för att känna på marknaden lite, min inkorg är proppfull med skambud :p

Jsg är intresserad av en Rolex GMT 126710GRNR.

Men jag sitter och funderar på om den lilla skillnaden på den gråsvarta bezeln och den helsvarta på 116710 med helavart ring?
Det skiljer ju ändå mellan 80 och 100k..
Då är det ka ske säkrare att köpa en pepsi igen?

Vad tror ni, kommer den nya GMTn att sjunka i pris likt batman och Batgirl?

Är priset satt efter nyhetens behag?

Jag gillar den verkligen men jag känner att skillnaden mot en helsvart inte är värt 100k liksom..

Tacksam för era reflektioner.

Mvh Perry

Men jag sitter och funderar på om den lilla skillnaden på den gråsvarta bezeln och den helsvarta på 116710 med helavart ring?

Jag gillar den verkligen men jag känner att skillnaden mot en helsvart inte är värt 100k liksom..

Mvh Perry

Vill du ha en oanvänd så finns det inte så många alternativ.
Vill du hellre ha en Grå/Svart än en helsvart så finns det inte heller så många alternativ.

Om man bortser från allt vad ekonomi heter, så hade jag valt en GRNR, vilket jag har, så jag är väl jävig i det fallet.

Samtidigt är det ganska tråkigt att hosta upp en hel del pengar och stå där med någonting som man nästan ville ha.

Hej!

Någon som har en uppskattning på rimligt pris för en Cartier Panthère Small i stål (ref WSPN0013) från 2022 som är i gott skick och med garanti kvar?

Mvh Perry
Välkommen tillbaka Roffe, du ska ha en Calatrava, den klarar mer än brevskrivning 😆 😆

Har någon fixat värderingsintyg genom Kaplans nyligen?

Hörde att dom har kötid på runt en månad efter inlämning? Om det stämmer så är jag kanske inte jättesugen.

Har någon fixat värderingsintyg genom Kaplans nyligen?

Hörde att dom har kötid på runt en månad efter inlämning? Om det stämmer så är jag kanske inte jättesugen.
Har ibland fått höra att det är kötid på några veckor, andra gånger har dom tagit emot klockan direkt. Det verkar variera beroende på när dom har högt tryck och när dom har det lite lugnare.

Det brukar vara segare kring och efter större lov (sommarlov, jullov) och någon månad efter det, antagligen pga att dom har en backlog dom behöver beta av innan dom är i fas med allt dom behöver göra. Provar du om 1-2 månader skulle jag gissa att dom inte har någon väntetid.

Tillbaka
Topp