omegisten2014
Basic
Är på jakt efter en 116613LB - Vad tror ni är ett rimligt pris?
Tänker modell 2019-
Tänker modell 2019-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej, vad kan en Omega DeVille märkt 53187040 vara värd? Det går att ställa visare och datum, men jag verkar inte kunna dra upp den (om jag nu gör rätt).
Men VILL du ha en blå?Hej alla
Är på jakt efter en Datejust 36 126234 i färgen mint grön. Helt rätt ny (2024). Vad tycker ni är rimligt att ge?
Många på Chrono verkar vilja ha 140k, men tycker det känns lite mycket? Hittat blå variant för runt 110-115k som vad jag hört är nästan lika populär?
Tack!Inger mekaniskt verk i denna.
Hiva i ett nytt batteri så hoppar den (förmodligen) igång.
Värdemässigt ca 2.500-3.000 kr.
Nä. Därav frågan om det verkligen är 20-25k i prisskillnad mellan de två modellerna?Men VILL du ha en blå?
Nä. Därav frågan om det verkligen är 20-25k i prisskillnad mellan de två modellerna?
Det är väl bara lägga bud vad du vill ge.Nä. Därav frågan om det verkligen är 20-25k i prisskillnad mellan de två modellerna?
Tack!Den gröna tavlan har inte funnits på marknaden alls lika länge det finns alltså betydligt färre av den i omlopp, vilket gör att den betingar ett högre pris då den är svårare att få tag på.
Sen om det kommer fortsätta vara så vet ingen. Men jag gissar att det är därför de NU är dyrare än de blå.
Jag köpte (och sålde) en Speedmaster safir i mint condition som var utplockad 2023 med nya låset för 70.000 sek. Det var nog i billigaste laget. Sett dem gå från strax under detta till kanske halvvägs upp till 80. Det är här på forumet då.Hej,
Tänkte sälja min Omega Speedmaster Professional Safir så skulle behöva hjälp med att uppskatt värdet på den.
Klocka är fullset inköpt 2/12-2022, ref: 310.30.42.50.01.002
Klockan är i toppskick, finns några harilines på spännet i övrigt är det i toppskick.
Se bild för report/hairlines på spännet
![]()
Hej,Är på jakt efter en 116613LB - Vad tror ni är ett rimligt pris?
Tänker modell 2019-
Stämmer om att detta är batteridriven. Köpte en likadan nyligen för strax över 2000kr, dock utan box/etui. Boxen/etuin är nog värd 4-500kr. Så jag håller med om tidigare uppskattning, dock tycker jag att klockan i mina ögon är värd mer än dessa pengar. Kvalitetsklocka från omega, med safirglas, precisionsverk och skönt att ha på sig. Mycket för pengarna helt enkelt!Inget mekaniskt verk i denna.
Hiva i ett nytt batteri så hoppar den (förmodligen) igång.
Värdemässigt ca 2.500-3.000 kr.
Tack för sitt svar.Jag köpte (och sålde) en Speedmaster safir i mint condition som var utplockad 2023 med nya låset för 70.000 sek. Det var nog i billigaste laget. Sett dem gå från strax under detta till kanske halvvägs upp till 80. Det är här på forumet då.
Jsg är intresserad av en Rolex GMT 126710GRNR.
Men jag sitter och funderar på om den lilla skillnaden på den gråsvarta bezeln och den helsvarta på 116710 med helavart ring?
Det skiljer ju ändå mellan 80 och 100k..
Då är det ka ske säkrare att köpa en pepsi igen?
Vad tror ni, kommer den nya GMTn att sjunka i pris likt batman och Batgirl?
Är priset satt efter nyhetens behag?
Jag gillar den verkligen men jag känner att skillnaden mot en helsvart inte är värt 100k liksom..
Tacksam för era reflektioner.
Mvh Perry
Välkommen tillbaka Roffe, du ska ha en Calatrava, den klarar mer än brevskrivningJsg är intresserad av en Rolex GMT 126710GRNR.
Men jag sitter och funderar på om den lilla skillnaden på den gråsvarta bezeln och den helsvarta på 116710 med helavart ring?
Det skiljer ju ändå mellan 80 och 100k..
Då är det ka ske säkrare att köpa en pepsi igen?
Vad tror ni, kommer den nya GMTn att sjunka i pris likt batman och Batgirl?
Är priset satt efter nyhetens behag?
Jag gillar den verkligen men jag känner att skillnaden mot en helsvart inte är värt 100k liksom..
Tacksam för era reflektioner.
Mvh Perry
Vad menas ?Hej! är sugen på en bb36. Är det en vanlig modell som kopia?
Har ibland fått höra att det är kötid på några veckor, andra gånger har dom tagit emot klockan direkt. Det verkar variera beroende på när dom har högt tryck och när dom har det lite lugnare.Har någon fixat värderingsintyg genom Kaplans nyligen?
Hörde att dom har kötid på runt en månad efter inlämning? Om det stämmer så är jag kanske inte jättesugen.
fick svar i tudor trådenVad menas ?