• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej!

Vad tror ni min Explorer kan vara värd? Väldigt bra skick, och vad jag kan förstå komplett. Uttagen på Nymans 1999, 14270 A-serie.
Den går mycket bra, men servicehistoriken är okänd. Skulle det kanske, med tanke på klockans mycket fina skick, vara värt att serva den innan försäljning? Den är aldrig polerad.
D0A15F93-2D4B-4897-AAE3-58D21F433D01.jpeg

Med vänlig hälsning, Tobias

Hej!

Vad tror ni min Explorer kan vara värd? Väldigt bra skick, och vad jag kan förstå komplett. Uttagen på Nymans 1999, 14270 A-serie.
Den går mycket bra, men servicehistoriken är okänd. Skulle det kanske, med tanke på klockans mycket fina skick, vara värt att serva den innan försäljning? Den är aldrig polerad.

Det där är omöjligt att svara på men jag har svårt att tro att du får ett monetärt mervärde av att serva den, alt tillbaka pengarna. Sen är det klart att en servad klocka säkerligen får fler intressenter.

Hej!

Fin! Kanske kan vara värd ca 36 i befintligt skick. Sålde en utan tillbehör för 31500kr under 2017.

Tjenare! Blev rekommenderad av en vänn in hör på forumet då jag hade lite funderingar på en klocka ja ska köpa! Länkar annonsen. För mig var piset ganska högt så jag tänkte mig runt 75.000kr. Är det rimligt eller vad kostar en sån ? Är det något speciellt man borde tänka på just date just modellen?

https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Datejust_ll_41_mm_77291187.htm?ca=11&w=3

Mvh Sebastian

Sluta skapa massa nya konton för varje fråga du skall ställa här på forumet. Handlar ju enbart om köpråd. Det är ju bara pinsamt.

Sluta skapa massa nya konton för varje fråga du skall ställa här på forumet. Handlar ju enbart om köpråd. Det är ju bara pinsamt.
Detta är mitt första konto. Gjorde en som heter sebbesanchez men kunde inte verifiera min mail därav gjorde jag denna med en annan mailadress. Har ingen anledning till att hålla på och byta konton bara krångel för mig själv :)

Detta är mitt första konto. Gjorde en som heter sebbesanchez men kunde inte verifiera min mail därav gjorde jag denna med en annan mailadress. Har ingen anledning till att hålla på och byta konton bara krångel för mig själv :)

Suck...

Vi minns ju alla den fina kompisen som köpte en klocka av sin "vän" för att sedan försöka sälja den på facebook för 8000:- dyrare:

11.jpg

22.jpg

33.jpg

Användaren: Sebbe Sa
Senare dök detta inlägget upp på facebook:

44.jpg

Tydligen så fick du inte så bra svar på facebook, så du kände för att skapa ett till konto här på KS och fråga:

55.jpg

Jag vill inte gå för mycket OT här, men jag tycker det är tråkigt när man skapar konton bara för att utnyttja medlemmars värdefulla kompetens.

Suck...

Vi minns ju alla den fina kompisen som köpte en klocka av sin "vän" för att sedan försöka sälja den på facebook för 8000:- dyrare:

11.jpg

22.jpg

33.jpg

44.jpg

Tydligen så fick du inte så bra svar på facebook, så du kände för att skapa ett till konto här på KS och fråga:

55.jpg

Jag vill inte gå för mycket OT här, men jag tycker det är tråkigt när man skapar konton bara för att utnyttja medlemmars värdefulla kompetens.
En riktigt pajas

Suck...

11.jpg

22.jpg

33.jpg

44.jpg

55.jpg

Detective JB! :pompus:

Ska lägga ut en Glycine Airman 9 chrono för försäljnng. Okänd service historik och ingen box. Glycine läder och länk ingår. Vad kan vara ett rimligt pris att lägga ut den för?

Hej!
Jag är i fas att köpa en 116613LB, årsmodell 2015 - 2017.
Efter att ha gått igenom de senaste köp och sälj annonserna på klocksnack (ett kvartal bak) så uppskattar jag att prisintervallet har legat mellan 85 - 95, beroende på skick och årsmodell.
Alla potentiella jag hittar nu till salu verkar ligga i intervallet 95 - 105. (både av privatpersoner och handlare)
Den jag är mest intresserad av är en oanvänd, uttagen i slutet av 2017 för 100k. (säljes av gråhandlare inom EU).
Är detta ett acceptabelt pris eller skulle jag betala för mycket tycker ni?

Hej!
Jag är i fas att köpa en 116613LB, årsmodell 2015 - 2017.
Efter att ha gått igenom de senaste köp och sälj annonserna på klocksnack (ett kvartal bak) så uppskattar jag att prisintervallet har legat mellan 85 - 95, beroende på skick och årsmodell.
Alla potentiella jag hittar nu till salu verkar ligga i intervallet 95 - 105. (både av privatpersoner och handlare)
Den jag är mest intresserad av är en oanvänd, uttagen i slutet av 2017 för 100k. (säljes av gråhandlare inom EU).
Är detta ett acceptabelt pris eller skulle jag betala för mycket tycker ni?
Kollar man Chrono24 - vilket jag antar att du också gjort - så finns det en hel del som ligger runt 100k. Det finns ingen möjlighet att pruta ner den några tusenlappar? Priserna på Chrono brukar vara hyfsat tilltagna och det finns ett ganska stort utbud.

Vad är ett rimligt pris för en 116610LN full set som är cirka 6 månader gammal och i absolut nyskick. Listar 75 800 SEK och vad är väntetiden? 4-6 månader?

Precis vad jag också upptäckt. De flesta ligger på 70k vilket jag tycker är orimligt. Då väntar man hellre och blir första ägaren till en och tillika reklamationsrätt och allt som ett AD-köp ger.
Var inne på Nymans och kollade lite Rolex med en kollega som vill köpa. De angav ca 12mån väntetid på en 116610LN. En knappt använd för några tusen under list är väl rimligt i sammanhanget tycker jag. 12 mån väntetid är inte rimligt.

Var inne på Nymans och kollade lite Rolex med en kollega som vill köpa. De angav ca 12mån väntetid på en 116610LN. En knappt använd för några tusen under list är väl rimligt i sammanhanget tycker jag. 12 mån väntetid är inte rimligt.

Tycker fortfarande det är löjligt högt. Och 12 månader väntetid för modellen är urlöjligt.

Tillbaka
Topp