Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nedre vänstra hornet var inte snyggt. Skulle valt ett annat ex.ROLEX GMT-MASTER II ‘COKE’ 16710 -1995
Utan Cert eller Box, med äkthetsintyg !
Borde ha skrivit att det var en lånad bild från nätet,Nedre
Nedre vänstra hornet var inte snyggt. Skulle valt ett annat ex.
Runt 53-55 skulle jag tro.Borde ha skrivit att det var en lånad bild från nätet,
My fault ! Här är den aktuella klockan !
Okej tackRunt 53-55 skulle jag tro.
16610 från 1997 utan box o cert osv? Med inbyte hos handlare...
Tänkte att den låg däromkring, men har sett många gå för 49’ med box o papper48k - 50k beroende på skick skulle jag säga.
Tänkte att den låg däromkring, men har sett många gå för 49’ med box o papper
60-65'? Någon?Rimligt försäljningspris för en Y-serie uttagen 2004 med tillbehör enligt bild? Polerad vid något tillfälle samt med okänd servicehistorik.
Låter en aning högt.60-65'? Någon?
Så snarare 55-60? Känns som att GMT-priserna fluktuerar rätt hårt.Låter en aning högt.
Kan tänka mig att ~60k är rimligt. Priserna varierar en aning men för 65k måste det nog vara en pärla.Så snarare 55-60? Känns som att GMT-priserna fluktuerar rätt hårt.
Tack för infon. Försöker kolla priserna under sälj-delen men det är oklart vad slutpriserna blev.Kan tänka mig att ~60k är rimligt. Priserna varierar en aning men för 65k måste det nog vara en pärla.
Jag tror på lite mer än de andra här ovan, så jag säger en bit över 60, det baserar jag på vad de har annonserats för här på KS, och på Blocket. Det är ju ett lite yngre ex med SEL, de ligger generellt lite högre än de äldre.Rimligt försäljningspris för en Y-serie uttagen 2004 med tillbehör enligt bild? Polerad vid något tillfälle samt med okänd servicehistorik.
Tack Tapiren!Jag tror på lite mer än de andra här ovan, så jag säger en bit över 60, det baserar jag på vad de har annonserats för här på KS, och på Blocket. Det är ju ett lite yngre ex med SEL, de ligger generellt lite högre än de äldre.
Senaste tidens annonspriser på blocket har snittat 62', och KS 68'.
Det är ju blandat både högt och lågt och man vet ju inte vad de slutligen har sålts för men jag tycker nog din klocka bör ligga runt 60-65' med tanke på SEL och att alla tillbehör.
Vad är din fråga? Om Kaplans värdering är rimlig?Hej, jag har en 16613 f-serie med sertitavla som är uttagen 8:e April 2005. Klockan blev värderad av Kaplans till 85 000 kronor och är i samma skick nu som den var när den blev värderad. Vid värderingen togs inte yttre eller inre box med då värderingsmannen inte var säker på boxarna äkthet, säljaren här på forumet garanterar att båda är äkta. Är det någon som tycker tvärtom så säg gärna till. Lite repor på länken och stretch, 12 länkbitar. Klockan har blivit polerad. Okänd servicehistorik.
Ja, Om det är rimligt att räkna med att få det priset vid en försäljning. Vet till exempel inte om de går igenom urverket vid en värdering och kollar gångavvikelse och sådant.Vad är din fråga? Om Kaplans värdering är rimlig?
Typ 78 500 kr?Hej, jag har en 16613 f-serie med sertitavla som är uttagen 8:e April 2005. Klockan blev värderad av Kaplans till 85 000 kronor och är i samma skick nu som den var när den blev värderad. Vid värderingen togs inte yttre eller inre box med då värderingsmannen inte var säker på boxarna äkthet, säljaren här på forumet garanterar att båda är äkta. Är det någon som tycker tvärtom så säg gärna till. Lite repor på länken och stretch, 12 länkbitar. Klockan har blivit polerad. Okänd servicehistorik.
Så det är mest rimligt att sälja den för samma som jag köpte den för?
Jag vet inte vad du köpte den för men jag antar att det var spot on och t.o.m. kanske samma ex.Så det är mest rimligt att sälja den för samma som jag köpte den för?
Jo, det är den som jag köpte. Det var därför jag undrade om man vid en försäljning kunde lägga ut den till värderingspriset eller om det är helt fel.Jag vet inte vad du köpte den för men jag antar att det var spot on och t.o.m. kanske samma ex.
Det är ju ingen dussinklocka direkt och lite knepig att hitta rådande marknadspris. Detta var det enda jag hittade i närtid här på Köp & sälj.
Du är ju inte handlare, så troligtvis för lägre?Så det är mest rimligt att sälja den för samma som jag köpte den för?